نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

E3 2019: چه انتظاراتی از کنفرانس مایکروسافت داریم؟

پس از نمایش موفق سال گذشته و غیبت سونی، حال تمام نگاه‌ها در E3 2019 به مایکروسافت است. آیا می‌توانیم انتظار سوپرایز و یک نمایش جذاب داشته باشیم؟

سال گذشته و در جریان نمایشگاه E3 2018، مایکروسافت در کنفرانس خبری خود با نمایشی هیجان انگیز از بازی‌های مختلف و همچنین خبر خرید چند استودیوی جدید که شامل نینجا تئوری (Ninja Theory)، پلی گراند گیمز (Playground Games)، اندد لبز (Undead Labs) و Compulsion Games می‌شد تا تأسیس استودیوی The Initiative، طرفداران و دوستداران صنعت بازی را به آینده برند Xbox امیدوار کرد. تنها چند ماه بعد مایکروسافت در جریان رویداد X018 از خرید ۲ استودیوی دیگر به‌نام‌های آبسیدین (Obsidian) و inXile خبر داد تا شاهد گسترش استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت باشیم که نوید بخش آینده درخشان کنسول ایکس‌باکس در نسل نهم است. مدتی پیش نیز شرکت سونی ساخت کنسول پلی‌استیشن 5 را رسما تایید کرد و حال بسیاری منتظر واکنش مایکروسافت به این معرفی زودهنگام هستند. از طرفی مایکروسافت با اینکه استودیوهای زیادی را خریداری کرده، اما نیاز دارد تا با معرفی بازی‌های جدید طرفداران و دارندگان کنسولش را به آینده این برند بیشتر از قبل خوشبین کند و حال درواقع نوبت به معرفی چندین بازی جدید و حتی بازگشت چند بازی محبوب قدیمی دیگر است.

مایکروسافت در نظر دارد ۱۴ بازی از استودیوهای خود را در کنفرانسش نشان دهد

حال که امسال قرار نیست سونی کنفرانسی را برگزار کند، مایکروسافت فرصت این را دارد تا با معرفی بازی‌های انحصاری جدید، قدرت خود و آینده روشنش را به تصویر بکشد و همچنین رقیبانش را نیز به چالش بزرگ‌تری دعوت کند. حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت از اشتباهات اول نسل درس خوبی گرفته و این فرصت اکنون در اختیارش است که آینده بهتری را به ما نشان دهد که انتظار می‌رود درکنار معرفی و نمایش بازی‌های جدید از بازی انحصاری گرفته تا بازی‌های مولتی پلتفرم، در مورد نسل بعدی کنسول‌ها نیز صحبت کند که قابل انتظار است اولین اطلاعات رسمی از سخت‌افزار و زمان تقریبی انتشار این کنسول یا کنسول‌ها، اعلام شود. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، اخیرا وعده داده که در کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2019، شاهد نمایش ۱۴ بازی از استودیوهای این شرکت خواهیم بود که در تاریخ مایکروسافت، بی‌سابقه عنوان شده است. کنفرانس خبری مایکروسافت E3 2019 در ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد ۲۰ خرداد به وقت ایران برگزار خواهد شد و زمان زیادی تا برگزاری این کنفرانس باقی نمانده و حال در این مقاله به بازی‌هایی که حضور آن‌ها در این کنفرانس تایید شده یا اینکه انتظار نمایش آن‌ها را داریم، خواهیم پرداخت و همچنین از دیگر انتظاراتی که از این کنفرانس می‌توان داشت مانند رونمایی از نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس، خواهیم گفت و همچنین کمی هم به آرزوهای‌مان در هنگام تماشای این کنفرانس می‌پردازیم.

Gears 5

Gears 5 و Gears Tactics

در نمایشگاه E3 2018، مایکروسافت از بازی Gears 5 و بازی Gears Tactics رونمایی کرد. بازی Gears 5 که با انتشار تریلر سینمایی هیجان انگیز و نمایش بخش‌هایی گیم پلی بازی معرفی شده بود، از دنباله مستقیم بازی Gears of War 4 است که بار دیگر کوالیشن (The Coalition) وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد. اتفاقات این بازی پس از حوادث قسمت چهارم رخ می‌دهد که حال کیت شخصیت اصلی قسمت پنجم است که باتوجه‌به پایان بندی قسمت چهارم، این انتخاب نمی‌تواند خیلی باعث شگفتی باشد. در حال حاضر اطلاعات زیادی از داستان بازی Gears 5 در دسترس نیست، اما طبق تریلر، ماه‌ها است که کیت کابوس‌هایی را می‌بیند و حال او به‌دنبال یافتن جواب‌هایی در مورد مادر و مادر بزرگش است و حال او باید وارد یک ماجراجویی بسیار خطرناک به جایی که همه اتفاقات آغاز شده، شود. اگرچه بعید است جی‌دی فینیکس و مارکوس در این بازی نقش مهمی نداشته باشند، اما حداقل طبق تریلر اول بازی، شخصیت دل در بخش‌هایی از بازی قابل کنترل است. مایکروسافت اخیرا حضور بازی Gears 5 را در کنفرانس خبری خود تایید کرده که قابل انتظار است مهم‌ترین بخش کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 نیز به این بازی شوتر سوم شخص اختصاص داده شود.

بازی Gears 5 مهم‌ترین انحصاری مایکروسافت در E3 2019 خواهد بود که دارای نمایش کامل است

انتظار می‌رود که در شروع یا در طول کنفرانس مایکروسافت، شاهد نمایش دمویی از گیم پلی بازی Gears 5 باشیم که احتمالا زمان آن نیز نسبتا طولانی خواهد بود. باتوجه‌به اینکه کوالیشن وعده داده این بازی تغییرات زیادی را نسبت به نسخه پیشین و دیگر قسمت‌های Gears of War خواهد داشت، قابل انتظار است که بخشی از این قابلیت‌ها را نیز در دموی بازی مشاهده کنیم و مانور بیشتری نیز روی آن انجام شود. ظاهرا محیط‌های بازی Gears 5 در مقایسه با Gears of War 4 بسیار گسترده‌تر شده و به نظر می‌رسد که بازی حالتی نیمه جهان باز پیدا کرده است. همچنین اسلحه‌ها و دشمنان جدیدی نیز در بازی وجود دارند که امیدوارم در نمایش جدید نیز به آن‌ها بیشتر پرداخته شود. حالا که بحث از Gears 5 است، امیدوارم که در طول نمایش بازی، قابل بازی بودن مارکوس نیز تایید شود و چه چیزی جذاب‌تر از مراحل مشترک جی‌دی و مارکوس می‌تواند در این قسمت باشد؟ بااین‌حال، باید به یاد بیاوریم که تمرکز داستان Gears 5 روی کیت است و شاید دلیل اتفاقی که برای JD نیز رخ داده در این نمایش مشخص شود. همچنین قابل انتظار است که در طول نمایش بازی، یک تریلر جدید از بازی Gears 5 نیز نمایش داده شود که قابل پیش‌بینی می‌شود که از تاریخ انتشار بازی رونمایی گردد که طبق شایعات، این بازی در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) به‌صورت انحصاری برای پی سی و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

Gears Tactics

همچنین ممکن است در طول کنفرانس مایکروسافت، از بخش جدید چند نفره بازی Gears 5 نیز رونمایی شود که طبق شایعات، این بخش ترکیبی از بخش محبوب هورد و بخش داستانی بازی است. علاوه‌بر این، بازی Gears Tactics نیز یکی دیگر بازی‌هایی است که انتظار داریم بالاخره شاهد نمایش آن باشیم. این بازی، یک بازی استراتژی نوبتی است که به‌صورت انحصاری برای PC تایید شده، اما ممکن است باتوجه‌به تایید و اضافه شدن قابلیت موس و کیبورد، شاهد معرفی آن برای کنسول ایکس‌باکس وان نیز باشیم. بازی Gears: Tactics توسط استودیوی Splash Damage در دست ساخت است که طبق شایعات، اتفاقات آن پس از E-Day آغاز می‌شود که ما در این بازی کنترل دو شخصیت به‌نام‌های گابریل و دیاز را در اختیار داریم که ظاهرا کنترل بازی شباهت زیادی نیز به بازی Xcom دارد. اگرچه بعید است به این زودی شاهد انتشار بازی Gears Tactics باشیم، اما می‌توان انتظار داشت که تاریخ انتشار تقریبی آن اعلام شود.

Halo: Infinite

Halo Infinite

سال ۲۰۱۵ بود که بازی Halo 5: Guardians توسط ۳۴۳ اینداستریز تولید و منتشر شد، اما برخلاف انتظار و تبلیغات بسیار جذاب بازی، این اثر بسیار پایین‌تر از انتظارات طرفداران بود. حال طرفداران سری بازی Halo در انتظار انتشار نسخه جدیدی از این بازی هستند و پس از یک انتظار نسبتا طولانی، در سال گذشته مایکروسافت از بازی Halo Infinite رونمایی کرد. بخشی از این انتظار نسبتا طولانی، ایجاد تغییرات گسترده در استودیوی 343Industries بوده است که طی این مدت شاهد جذب و استخدام افراد شناخته شده‌ای بودیم و دلیل دیگر که درواقع سال گذشته مشخص شد، کار روی انجین گرافیکی جدید Slipspace بود تا یکی از مشکلات 343 در این نسل رفع شود و سال گذشته نیز شاهد نمایش قدرت بالای این موتور گرافیکی بودیم. اولین تریلر بازی Halo Infinite حاوی اطلاعات زیادی نبود و تنها مشخص شد که مسترچیف بار دیگر شخصیت اصلی این قسمت خواهد بود و همچنین لباس او شباهت زیادی به ظاهر کلاسیک این شخصیت بسیار محبوب دارد.

مسترچیف بار دیگر در بازی Halo Infinite شخصیت اصلی است

بااین‌حال، به نظر می‌رسد که در کنفرانس خبری امسال باید شاهد رونمایی کامل از بازی Halo Infinite باشیم که احتمالا مایکروسافت تنها یک تریلر سینمایی جدید از بازی منتشر خواهد کرد که قابل انتظار است حاوی اطلاعات بیشتری از بازی باشد. هرچند که بعید است شاهد تریلری از گیم پلی بازی باشیم، اما امیدوارم که مایکروسافت کمی سنت شکنی کند و بخشی از گیم پلی بخش داستانی بازی Halo Infinite را نمایش دهد، اما شاید مایکروسافت برنامه دیگری را داشته باشد. بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که از بخش چند نفره قسمت جدید بازی Halo رونمایی شود و ممکن است مانند نسخه قبلی، شاهد انتشار بتای بخش چند نفره بازی در پاییز امسال باشیم. در هر حال بازی Halo Infinite یکی از مهم‌ترین بازی‌های امسال مایکروسافت است که انتظار داریم حداقل زمان تقریبی انتشار آن در کنفرانس امسال اعلام شود. همچنین گفته می‌شود که Halo Infinite علاوه‌بر بازگشت به ریشه‌ها، جاه طلبانه‌ترین قسمت بازی نیز است که باید دید چقدر شاهد مانور روی این موضوع خواهیم بود. بااین‌حال، برد سمز می‌گوید که بازی Halo Infinite دارای نمایش گیم پلی است و این بازی برای نسل بعدی ایکس‌باکس نیز منتشر خواهد شد و درواقع نمایش بازی نیز احتمالا روی سخت‌افزار PC خواهد بود.

Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps

انتظار می‌رود پس از دو سال تاریخ انتشار بازی Ori and the Will of the Wisps مشخص شود

به جرات می‌توان گفت که بازی Ori and the Blind Forest یکی از بهترین بازی‌های انحصاری پلتفرم مایکروسافت در نسل هشتم بوده که توسط استودیوی تازه‌کار اتریشی Moon Studios تولید در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و باتوجه‌به پایان بندی قسمت اول و موفقیت بازی، قابل انتظار بود یک دنباله برای آن ساخته شود. در نمایشگاه E3 2017 شاهد معرفی بازی Ori and the Will of the Wisps با یک نمایش جذاب و صد البته تاثیر گذار بودیم که اتفاقات پس از قسمت اول را نشان می‌داد و در کنفرانس سال گذشته مایکروسافت شاهد نمایش گیم پلی بازی بودیم که نشان می‌داد سازندگان بازی پا را فراتر از گذشته و صرفا به‌دنبال تکرار گیم پلی قسمت اول نبودن و در این تریلر و نمایشی که از آن منتشر شد که علاوه‌بر تایید انتشار بازی در سال ۲۰۱۹، شاهد گسترش گیم پلی بازی و قابلیت‌های آن بودیم که از هم‌اکنون می‌توان انتظار یک دنباله عالی برای قسمت اول داشته باشیم. بااین‌حال، ما طی دو سال اخیر شاهد دو تریلر از بازی Ori and the Will of the Wisps بودیم و انتظار داریم که در کنفرانس خبری امسال تاریخ رسمی انتشار آن اعلام و همچنین یک تریلر جذاب دیگر از بازی نیز نمایش داده شود و شاید حتی مایکروسافت در یک اقدام غافلگیر کننده اعلام کند که بازی هم‌اکنون روی ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 عرضه شده است که این فعلا می‌تواند یک آرزو برای نمایش جدید بازی Ori and the Will of the Wisps باشد.

Forza Horizon 4

DLC جدید بازی Forza Horizon 4

گفته می‌شود که دومین بسته الحاقی بازی Forza Horizon 4، بلند پروازانه‌ترین بسته الحاقی این مجموعه بازی است

در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2018، شاهد معرفی بازی Forza Horizon 4 بودیم که به بریتانیا سفر کردیم و در این نسخه شاهد تغییرات چهار فصل نیز بودیم. مانند نسخه قبلی، قسمت چهارم بازی Forza Horizon نیز دارای ۲ بسته الحاقی است که اولین بسته الحاقی این بازی که Fortune Island نام داشت، در آذر سال گذشته منتشر شد و حال طرفداران مدت زیادی است که در انتظار معرفی و انتشار دومین بسته الحاقی بازی هستند. اگرچه به نظر می‌رسد که امسال قرار نیست شاهد انتشار یک شماره جدید از بازی Forza باشیم، اما طبق گفته یک اینسایدر معتبر، دومین بسته الحاقی بازی Forza Horizon 4، جاه طلبانه‌ترین و بزرگ‌ترین بسته الحاقی در بین چهار شماره بازی است که حتی می‌توان آن را به‌عنوان یک بازی مستقل نیز یاد کرد. بااین‌حال، اطلاعات زیادی از این بسته الحاقی در دسترس نیست و تنها طبق شایعات، این بازی احتمال محیط و دنیای لگویی خواهد داشت و به نظر می‌رسد که در کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 شاهد رونمایی کامل از آن خواهیم بود. همچنین ممکن است که در طول کنفرانس نیز در مورد آینده مجموعه فورزا نیز صحبت شود.

Battletoads

Battletoads

بازی Battletoads دومین بازی کلاسیک Rare است که ریبوت آن در دست ساخت است

سال‌ها است که شایعات ساخت بازی Battletoads، یکی دیگر از بازی‌های کلاسیک Rare شنیده می‌شود. در طی سال‌های اخیر شاهد ثبت دامین بازی توسط مایکروسافت، پوشیدن تی‌شرت با لوگوی این بازی توسط فیل اسپنسر (و تصویر پروفایل او در توییتر) تا حضور افتخاری شخصیت‌های این بازی در بازی Killer Instinct و Shovel Knight بودیم و پس از سال‌ها انتظار، سرانجام در کنفرانس خبری سال گذشته، مایکروسافت ساخت قسمت جدید بازی Battletoads را رسما تایید و اعلام کرد. مانند بازی Killer Instinct، بازی Battletoads نیز توسط استودیوی دیگری در دست ساخت است و ‎Dlala Studios وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد که Rare نیز به ساخت آن کمک می‌کند. اطلاعات زیادی از بازی در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که بازی 2.5D است و همچنین از کواپ سه نفره نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین گفته می‌شود طراحی‌های بازی مانند بازی Rayman خواهد بود و بازی دارای گرافیک هنری جذابی است که انتظار داریم در طول کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 شاهد نمایش تریلر گیم پلی بازی باشیم که در انتها تاریخ انتشار بازی نیز مشخص و اعلام شود.

Wasteland 3

Wasteland 3

سال گذشته بود که مایکروسافت استودیوی inXile را خریداری کرد که برایان فارگو ریاست آن را بر عهده دارد و تمرکز فعلی این استودیو روی ساخت بازی Wasteland 3 است و انتظار می‌رود که پس از آن ساخت انحصاری پلتفرم مایکروسافت را آغاز کند. مایکروسافت به وعده این استودیو در گذشته احترام گذاشته و قسمت سوم بازی Wasteland قرار است برای تمامی پلتفرم‌های تایید شده منتشر شود. بااین‌حال، هنوز این بازی نقش آفرینی تاریخ عرضه‌ای ندارد، اما inXile می‌گوید که با کمک مایکروسافت در نظر دارد تا بازی کامل‌تری را عرضه کند و درنهایت در طول سال ۲۰۱۹ شاهد انتشار آن خواهیم بود. مایکروسافت مدتی پیش، نمایش بازی Wasteland 3 را در کنفرانس خود تایید کرد که قابل انتظار است تریلر گیم پلی بازی آن منتشر و تاریخ انتشار آن اعلام شود.

The Outer Worlds

The Outer Worlds

در مراسم The Game Awards 2018، استودیو آبسیدین، یکی دیگر از استودیوهای فرست پارتی جدید مایکروسافت، از بازی The Outer Worlds رونمایی کرد که مانند Wasteland 3، مایکروسافت به وعده و قرارداد آبسیدین با Private Division احترام گذاشته و شاهد انتشار این بازی نقش آفرینی که توسط خالقان بازی Fallout و سازندگان Fallout: New Vegas ساخته شده، روی پلفترم‌های مختلف خواهیم بود. بازی The Outer Worlds توانسته از زمان معرفی نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کند و به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های طرفداران سبک نقش آفرینی و بازی Fallout تبدیل شود و حال به نظر می‌رسد که کنفرانس خبری مایکروسافت زمان خوبی برای نمایش جدید بازی The Outer Worlds و اعلام تاریخ انتشار آن باشد که احتمالا باید منتظر نمایش تریلر گیم پلی جدیدی از این بازی مورد انتظار باشیم.

Cuphead: The Delicious Last Course

بسته الحاقی The Delicious Last Course بازی Cuphead

انتظار می‌رود تاریخ انتشار بسته الحاقی بازی Cuphead با نام The Delicious Last Course، با نمایش گیم پلی آن تایید شود

بازی Cuphead از جمله بازی‌های تحسین شده ایندی در نسل هشتم بود که این بازی با فضای کارتون‌های کلاسیک از جمله‌ کارتون‌های دیزنی، باعث تجدید خاطرات زیادی شد که البته لقب یکی از سخت‌ترین و پر چالش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر را نیز دریافت کرده است. موفقیت این بازی باعث شد تا استودیوی MDHR یک بسته الحاقی برای این بازی تولید کند که سال گذشته شاهد معرفی این بسته الحاقی با نام The Delicious Last Course بودیم. این بسته الحاقی، کاراکتر قابل بازی، جزیره، باس‌ها، طلسم و سلاح‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند و از این طریق بازی را بیش‌ازپیش گسترش می‌دهد. انتظار می‌رود که بسته الحاقی بازی Cuphead با نام The Delicious Last Course، در طول سال ۲۰۱۹ منتشر شود که پیش‌بینی می‌شود با انتشاری تریلری در کنفرانس مایکروسافت در E3 امسال، از تاریخ انتشار آن پرده‌برداری شود. قابل انتظار هم هست که این تریلر حاوی گیم پلی از شخصیت جدید بازی نیز باشد که ظاهر متفاوتی با دو شخصیت اصلی بازی دارد و حال باید منتظر چالش بیشتر برای طرفداران بازی Cuphead باشیم که قطعا انتشار هر خبر در E3 2019 می‌تواند عطش طرفداران را لبریز کند.

بازی Age of Empires

Age of Empires IV

آیا پس از نزدیک به ۲ سال می‌توانیم منتظر نمایش جدید از بازی Age of Empires IV باشیم؟

سال ۲۰۱۷ بود که مایکروسافت سرانجام ساخت بازی Age of Empires IV را تایید و اعلام کرد. مایکروسافت که سال‌ها پیش در یک اقدام عجیب که بعدها به اشتباه خود پی برد، Ensemble Studios را تعطیل کرد و حال برای ساخت قسمت چهارم بازی Age of Empires با استودیوی بازی‌سازی Relic Entertainment در حال همکاری است که این دومین همکاری مشترک مایکروسافت با سگا برای ساخت یک بازی استراتژیک است. اطلاعات زیادی از بازی Age of Empires IV در دسترس نیست و درواقع طی این دو سال بازی در سکوت خبری بوده و حال فرصت آن فرا رسیده تا مایکروسافت این سکوت خبری را بشکند و سرانجام با انتشار تریلری، اولین اطلاعات رسمی بازی را نیز به اشتراک بگذارد. هنوز تاریخی برای انتشار این بازی اعلام نشده، اما استخدامی‌های بازی Age of Empires IV طی هفته‌های گذشته بسیار بیشتر شده که این می‌تواند خبر خوبی باشد و شاید خبر از نزدیک بودن به نمایش و انتشار آن بدهد. همچنین باتوجه‌به اضافه شدن قابلیت موس و کیبورد به کنسول ایکس‌باکس وان، شاید مایکروسافت انتشار بازی Age of Empires IV را روی کنسول خود نیز تایید کند که می‌تواند خبر خوبی برای دارندگان آن باشد.

علاوه‌بر این، مایکروسافت در حال توسعه ریمسترهای بازی Age of Empires نیز است که بازی Age of Empires: Definitive Edition در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، اما مشکلات فنی آن باعث عقب افتادن انتشار دو قسمت بعدی شده و حال مایکروسافت رسما از نمایش بازی Age of Empires II: Definitive Edition در E3 2019 خبر داده که امیدوارم مانند قسمت اول، تنها خلاصه به بالا بردن گرافیک بازی نباشد و روی گیم پلی و مکانیزم‌های بازی نیز کار شود. همچنین می‌توان امیدوار بود که بازی Age of Empires III: Definitive Edition نیز نمایش داده شود و تاریخ این دو نسخه اعلام گردد و حتی شاهد تایید هر سه نسخه برای کنسول ایکس‌باکس وان نیز باشیم.

Bleeding Edge یا Razor

معرفی IP جدید Ninja Theory

طبق شایعات، بازی جدید نینجا تئوری یک بازی کواپ چند نفره است

نینجا تئوری یکی از استودیوهای جدید مایکروسافت است که حتی پیش از خرید آن توسط مایکروسافت، توسعه بازی جدید خود را آغاز کرده بود که این بازی قرار است یک IP جدید باشد که اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست و درواقع فعلا تمامی اطلاعات آن در حد شایعه است. طبق اطلاعات منتشر شده، نینجا تئوری دامین Bleeding Edge را ثبت کرده که احتمالا نام بازی خواهد بود. همچنین بازی دارای بخش چند نفره خواهد بود یا اینکه یک بازی تماما چند نفره است که هنوز این موضوع قطعی نیست، اما گفته می‌شود که Bleeding Edge درواقع یکی از بازی‌های نینجا تئوری است که به علت مشکل بودجه لغو شد و حال با سرمایه مایکروسافت، نینجا تئوری تصمیم گرفته تا دوباره این بازی را احیا کند. پیش از این رئیس این استودیو گفته بود که دوست دارد روزی دوباره ساخت این بازی که نام پروژه آن Razor بوده، را از سر بگیرد که اگر این بازی باشد، باید با یک بازی کواپ ۴ نفره مواجه باشیم که ممکن است حال تک نفره نیز داشته باشد، اما در حال حاضر گزارش موثقی در این زمینه وجود ندارد و تمامی اطلاعات در حد حدس و گمان است. در هر حال، انتظار داریم که در E3 2019 از بازی جدید نینجا تئوری رسما رونمایی شود که تفاوت زیادی با کارهای قبلی این استودیوی خوش نام دارد که ظاهرا در حال کار روی بیش از یک بازی است و این استودیو درواقع ۲ تیم مجزا دارد.

Playdead Inside

معرفی بازی جدید Playdead

ممکن است بازی جدید پلی‌دد در کنفرانس مایکروسافت معرفی شود

استودیوی دانمارکی پلی‌دد (Playdead) یکی از استودیوهای مستقل و بسیار خوش نام صنعت بازی است و با اینکه از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۶، تنها دو بازی منتشر کرده‌اند، اما با تحسین منتقدان و بازیبازها مواجه شده‌اند. پس از تجربه موفق بازی Limbo و بازی Inside، حال Playdead در حال ساخت سومین بازی خود است که برخلاف دو بازی قبلی، یک بازی سوم شخص و 3D خواهد بود و دیگر خبری از بازی‌های 2D این استودیو حداقل در حال حاضر نیستیم. اطلاعات زیادی از این بازی علمی تخیلی منتشر نشده و تنها چند تصویر از بازی به اشتراک گذاشته شده که ظاهرا در یک مکان ناشناخته سقوط می‌کنیم. اما چرا می‌توانیم منتظر معرفی بازی جدید پلی‌دد در کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 باشیم؟ جواب سؤال شاید کمی راحت باشد که بازی Limbo در ابتدا به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس 360 منتشر شد و بازی Inside که در کنفرانس مایکروسافت در E3 2014 برای اولین‌بار معرفی شده بود، نیز حدود یک ماه انحصاری زمان کنسول مایکروسافت بوده و منطقی نیز است که منتظر معرفی این بازی در کنفرانس مایکروسافت باشیم و امیدوارم که این بازی به نسل بعدی نرود و شاهد انتشار آن روی کنسول‌های نسل فعلی نیز باشیم.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

یکی از مهمتری نمایش‌های کنفرانس مایکروسافت می‌تواند به بازی Cyberpunk 2077 اختصاص داشته باشد

کنفرانس خبری سال گذشته مایکروسافت با نمایش غافلگیر کننده بازی Cyberpunk 2077 به پایان رسید که بسیار مورد توجه قرار گرفت و پس از آن یک گیم پلی طولانی نیز از بازی منتشر شد تا توجه بسیاری را به آخرین دست پخت سی‌دی پراجکت رد جلب کند. با اینکه نمایش این بازی با استقبال زیادی مواجه شده، اما از سال ۲۰۱۲ ساخت این بازی با تم سایبرپانکی آغاز شده و حال مدت زمان زیادی است که منتظر انتشار این بازی هستیم و شاید کنفرانس مایکروسافت زمان مناسبی برای اعلام تاریخ انتشار بازی Cyberpunk 2077 باشد که طبق شایعات، بازی در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد که ظاهرا در ابتدا بازی قرار بود در اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر شود و حال سازندگان نظر خود را تغییر داده‌اند. باتوجه‌به نمایش این بازی در کنفرانس سال پیش و حضور پر رنگ بازی The Witcher 3 در کنفرانس‌های مایکروسافت، قابل انتظار است که شاهد نمایش جدید از بازی در کنفرانس مایکروسافت نیز باشیم. علاوه‌بر تریلر جدید، شاید یک نمایش گیم پلی از بازی نیز نمایش داده شود تا بیشتر با دنیای بازی و گیم پلی بازی آشنا شویم. در هر حال نمایش گیم پلی جدید بازی Cyberpunk 2077 می‌تواند مانند سال پیش یکی از برگ‌های برنده اصلی مایکروسافت در E3 2019 باشد که شاید مورد انتظارترین بازی مولتی پلتفرم نیز به حساب می‌آید.

بازی Dying Light 2

Dying Light 2

یکی دیگر از غافلگیری‌های کنفرانس سال گذشته مایکروسافت، معرفی بازی Dying Light 2 بود. بازی Dying Light در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که توانست موفقیت زیادی را به دست آورد و حال Techland در حال ساخت قسمت دوم این بازی است که برخلاف قسمت اول، در قسمت دوم آن در حال همکاری با شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) است. با اینکه تایید شده بازی در کنفرانس اسکوئر انیکس نمایش خواهد داشت، اما این شرکت پیش از این سابقه نمایش بازی‌های خود در دیگر کنفرانس‌ها از جمله مایکروسافت را نیز داشته که از جمله این مثال‌ها می‌توان به معرفی رسمی بازی Just Cause 4 در کنفرانس مایکروسافت اشاره کرد. همچنین کریس آولون نیز وظیفه نوشتن داستان بازی Dying Light 2 را بر عهده داشته و در ساخت بازی نیز نقش داشته است تا خبر خوبی برای طرفداران این بازی باشد. مانند قسمت اول، اتفاقات قسمت دوم نیز در یک دنیای آخر الزمانی با حضور زامبی‌ها جریان دارد که انتخاب‌های شما روی مسیر بازی تاثیر خواهد داشت که می‌توانیم انتظار داشته باشیم یک تریلر سینمایی و حتی گیم پلی جدید از بازی در کنفرانس مایکروسافت منتشر شود و شاید تاریخ انتشار آن نیز اعلام گردد.

george r.r. martin fromsoftware

Great Rune

طبق شایعات، بازی Great Rune در کنفرانس مایکروسافت معرفی خواهد شد

مدتی است که شایعاتی زیادی مبنی بر همکاری هیدتاکا میازاکی، خالق مجموعه‌ی Dark Souls و بازی Sekiro: Shadows Die Twice با جرج آر آر مارتین، خالق مجموعه کتاب‌های ترانه‌ی یخ و آتش، شنیده می‌شود و حتی مارتین مدتی پیش مارتین تایید کرد که در حال همکاری با یک استودیوی بازی‌سازی ژاپنی است که در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. بااین‌حال، طبق شایعات، این بازی قرار است Great Rune نام داشته باشد و توسط FromSoftware در دست ساخت است که انتظار می‌رود در در کنفرانس E3 شرکت مایکروسافت معرفی شود. طبق این اطلاعات، بازی Great Rune یک بازی نقش آفرینی جهان باز است که حدود سه سال در دست ساخت بوده و قرار است توسط Bandai Namco نیز منتشر شود. هرچند منابع موثق دیگری گفته‌اند بازی Great Rune قرار نیست یک بازی تماما جهان باز باشد و برای ساخت آن از موتور گرافیکی بهبود یافته استودیوی FromSoftware استفاده شده است. همچنین گفته می‌شود که در بازی Sekiro: Shadows Die Twice نیز به Great Rune اشاره شده است و در هرحال باید تا کنفرانس مایکروسافت و رونمایی احتمالی از این بازی صبر کنیم که البته باتوجه‌به معرفی بازی Dark Souls 3 در E3 2015 و Sekiro: Shadows Die Twice در سال گذشته، به نظر می‌رسد که بازهم میازاکی و FromSoftware؛ کنفرانس مایکروسافت را برای معرفی بازی جدید خود انتخاب کرده‌اند.

بازی Splinter Cell: Blacklist

معرفی قسمت جدید بازی Splinter Cell

آیا پس از سال‌ها انتظار می‌رود منتظر معرفی نسحه جدید از بازی Splinter Cell باشیم؟

طی این سال‌ها معرفی یک قسمت جدید از بازی Splinter Cell تبدیل به یک رویا شده است. سال گذشته بود که بازی اسپلینتر سل در فروشگاه والمارت فهرست شد، اما تا به امروز شاهد معرفی آن نبودیم و روزبه‌روز امیدها نیز برای معرفی آن کمرنگ‌تر می‌شود. بااین‌حال، بازی Splinter Cell: Conviction انحصاری کنسول ایکس‌باکس 360 بود و برای پلی‌استیشن 3 منتشر نشد و همچنین بازی Splinter Cell: Blacklist نیز در کنفرانس مایکروسافت در E3 2012 معرفی شد و اگر یوبی سافت بخواهد به سنت گذشته پایه‌بند باشد، باید شاهد معرفی قسمت جدید بازی Splinter Cell در کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 باشیم که امسال فعلا مشخص نیست که یوبی‌سافت قرار است با چه بازی در کنفرانس مایکروسافت حضور داشته باشد و اگر تمرکز اصلی کنفرانس یوبیسافت روی بازی Watch Dogs 3 باشد، پس چه بهتر که قسمت جدید بازی Splinter Cell در کنفرانس مایکروسافت معرفی شود. بااین‌حال، فعلا احتمال معرفی این بازی بسیار کمرنگ است و این تنها یکی از مواردی است که دوست داریم در E3 امسال مشاهده کنیم.

Fable

Fable

طبق شایعات، پلی گراند در حال ساخت قسمت جدید بازی Fable است که شاید امسال شاهد رونمایی از آن نیز باشیم

پس از انتشار بازی Fable III در سال ۲۰۱۰، دیگر شاهد انتشار بازی دیگری در مجموعه اصلی نبودیم و Heroes که تنها نام این مجموعه را یدک می‌کشید و The Journey که نسخه کینکتی آن بود و Fortune هم نسخه کارتی فیبل است و درواقع ما طی این سال‌ها شاهد ساخت و انتشار هیچ بازی که مانند سه‌گانه اصلی باشد، نبودیم. در سال ۲۰۱۳، Lionhead ساخت بازی Fable Legends را رسما تایید و اعلام کرد که باز هم برخلاف انتظار طرفداران بود و حال بازی به یک بازی چند نفره تبدیل شده بود. درنهایت و پس از اتفاقات گوناگون در طول سه سال، ساخت این بازی لغو شد و استودیوی لایون‌هد نیز منحل گردید تا آینده مجموعه فیبل در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. بااین‌حال، مایکروسافت وعده داد که روزی بازی Fable IV ساخته خواهد شد و حال طبق شایعات، استودیوی پلی گراند در حال ساخت ریبوت بازی Fable است که اتفاقات آن پیش از سه قسمت قبلی جریان دارد. علاوه‌بر این، این شایعات هیچگاه تایید نشده‌اند و تنها می‌دانیم که پلی گراند در حال ساخت یک بازی نقش آفرینی جهان باز جدید است که برخی اعتقاد دارند شاید قسمت جدیدی از بازی Fable هست. بااین‌حال، فعلا احتمال معرفی بازی جدیدی از مجموعه فیبل کمی کمرنگ است، اما شاید مایکروسافت طرفدارانش را با انتشار تیزری مانند تیزر سال گذشته بازی Halo Infinite، غافلگیر کند و امیدوارم پس از نزدیک به ۹ سال انتظار، شاهد معرفی نسخه جدیدی از سری اصلی بازی Fable باشیم که یک بازی نقش آفرینی با بخش داستانی و شخصی سازی بسیار گسترده داشته باشد.

Xbox Game Studios

خرید استودیوهای جدید

مایکروسافت هنوز برای خرید استودیوهای بیشتر و گسترش فرست پارتی خود برنامه دارد

در طول سال گذشته مایکروسافت خرید ۶ استودیوی جدید به‌نام‌های نینجا تئوری، پلی گراند گیمز، اندد لبز، Compulsion Games، آبسیدین و inXile را تایید و اعلام کرد و همچنین از تأسیس استودیوی جدید The Initiative نیز خبر داد. بااین‌حال، این تمام برنامه‌های مایکروسافت برای گسترش بخش فرست پارتی خود نبود و فیل اسپنسر و مت بوتی تایید کردند که آن‌ها برنامه‌هایی برای خرید استودیوهای بیشتر نیز دارند که تحلیلگران اعتقاد دارند که مایکروسافت برای پوشش تمامی سلیقه‌ها و گسترش سرویس گیم پس، نیاز به گسترش بخش فرست پارتی خود خواهد داشت. بااین‌حال، تاکنون اطلاعات رسمی از استودیوهای احتمالی جدید مایکروسافت منتشر نشده و حتی نمی‌دانیم که آیا باید منتظر اتفاقی مانند سال پیش باشیم یا خیر. اگرچه صحبت از خرید ۲ تا ۳ استودیوی دیگر شنیده می‌شود، اما به نظر می‌رسد که هنوز این مذاکرات تا نهایی شدن و توافق نهایی فاصله زیادی دارد و به همین منظور برخی اعتقاد دارند که شاید امسال شاهد چنین اتفاقی نباشیم. علاوه‌بر این، احتمال تأسیس و معرفی استودیو جدید مانند The Initiative نیز وجود دارد و همچنین طی ماه‌های گذشته نام‌های زیادی از Relic تا Asobo و IO Interactive در اطراف مایکروسافت برای خرید و تبدیل شدن به بخشی از استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت، شنیده شده است که هیچ یک از این شایعات نه تکذیب شده و نه تایید شده‌اند.

Xbox

معرفی نسل بعدی Xbox

کنسول نسل جدید Xbox در دو نسخه با نام رمز آناکوندا و لاک‌هارت در دست ساخت است که ممکن است شاهد معرفی آن در E3 2019 باشیم

سال گذشته بود که مایکروسافت در E3 2018 ساخت کنسول‌های نسل بعدی خود با اسم رمز اسکارلت (Scarlet) را تایید کرد که از این کنسول هنوز رسما رونمایی نشده است. باتوجه‌به رونمایی سونی از کنسول پلی‌استیشن 5، انتظار می‌رود که مایکروسافت نیز مقابله به مثل کند و در کنفرانس خود از کنسول نسل بعدی خود معرفی کند. طبق شایعات منتشر شده، کنسول نسل بعدی مایکروسافت درواقع ۲ کنسول با اسم‌های رمز آناکوندا (Anaconda) و لاک‌هارت (Lockhart) خواهند بود که لاک‌هارت مانند ایکس باس وان اس، کنسول استاندارد نسل بعدی مایکروسافت است و در مقابل آناکوندا حکم ایکس‌باکس وان ایکس را خواهد داشت که قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد که طبق اطلاعات فاش شده، آناکوندا از مشخصات سخت‌افزاری بهتری از جمله کارت گرافیک و رم بالاتر بهره خواهد برد. همچنین دور از انتظار نیست که یک نسخه بدون دیسک نیز منتشر شود که کسانی که تنها به خرید بازی دیجیتالی علاقه دارند، می‌تواند گزینه بهتر و ارزان‌تری برای آن‌ها باشد. در هر حال بسیار بعید است که مایکروسافت فعلا از قیمت، سخت‌افزار نهایی و تاریخ انتشار کنسول نسل بعدی Xbox رونمایی کند، اما می‌توان انتظار داشت که نام آن مشخص شود و همچنین شاید شاهد اجرای بازی روی این کنسول نیز باشیم. در هر حال نباید منتظر انتشار اطلاعات تکمیلی تا کنفرانس سال آینده باشیم و احتمالا نسل بعدی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن 5 در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد.

علاوه‌بر این، ظاهرا مایکروسافت در حال طراحی کنترلر جدیدی برای ایکس‌باکس وان است که ممکن است شاهد رونمایی از آن باشیم. درکنار آن، اطلاعات جدیدی از سرویس جدید Xbox Gamepass برای PC منتشر خواهد شد و همچنین گفته می‌شود که اطلاعات جدیدی از سرویس Project xCloud نیز به اشتراک گذاشته شود که باتوجه‌به فعالیت‌های اخیر گوگل، مایکروسافت در نظر دارد تا مانور بیشتری روی سرویس ابری خود داشته باشد. علاوه‌بر این، مشترکین گیمپس نیز می‌توانند منتظر معرفی بازی‌های جدید که ظاهرا بازی‌های بزرگی نیز هستند، برای سرویس محبوب خود باشند. همچنین طبق اطلاعات جدید منتشر شده، مایکروسافت قرار است سه IP جدید را معرفی کند که اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. هرچند که باید منتظر نمایش بازی‌های بیشتری نیز باشیم، اما در این مقاله تلاش کردیم تا مهم‌ترین بازی‌هایی که حتما یا ممکن است حضور داشته باشند، را بگوییم و کمی هم از بازی‌هایی که دوست داریم در این کنفرانس حضور داشته باشند، نیز گفتیم. علاوه‌بر این، در مورد دیگر احتمالا کنفرانس مایکروسافت نیز صحبت کردیم.

شما در کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 منتشر نمایش چه بازی یا اعلام چه خبری هستید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده