نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی مهمترین نکات دومین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things

به‌تازگی دومین تریلر رسمی فصل سوم سریال Stranger Things منتشر شده که در این مقاله به بررسی مهم‌ترین نکات آن خواهیم پرداخت.

مدتی پیش بود که شبکه نت‌ فلیکس دومین و آخرین تریلر رسمی فصل سوم سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) را منتشر کرد (که با زیرنویس فارسی در دسترس کاربران قرار گرفته) که در این تریلر پر هیجان شاهد تصاویر زیادی از اتفاقات این سریال بودیم. برخلاف ۲ فصل اول، اتفاقات سریال Stranger Things 3 (اتفاقات ناآشنا ۳) به‌جای هالووین و پاییز (و زمستان)، در فصل تابستان جریان دارد که ما قرار است به تابستان سال ۱۹۸۵ هاوکینز سفر کنیم که تمرکز این فصل روی روز ۴ ژوئیه ۱۹۸۵ و جشن روز استقلال ایالات متحده آمریکا خواهد بود که فصل سوم این سریال نیز قرار است حدود ۳۴ سال پس از این حوادث در این روز از شبکه Netflix منتشر شود. این تریلر حاوی نکات جالب و بسیار زیادی بود که درواقع اطلاعات این تریلر فراتر از چند Easter Egg است و درواقع دومین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things نمای بهتری از اتفاقات آن به اشتراک می‌گذارد که به‌نظر می‌رسد هاوکینز با یک تهدید بسیار بزرگ‌تری مواجه شده و ممکن است سرانجام شاهد ورود مایند فلایر یا شدو مانستر به این دنیا نیز باشیم. علاوه‌بر این، به دنیای وارونه بازگشتیم که ظاهرا تفاوت زیادی با گذشته کرده است. حال در ادامه با زومجی همراه باشید.

Stranger Things 3

چرا مرکز خرید اهمیت زیادی در فصل سوم سریال Stranger Things دارد؟

مرکز خرید هاوکینز ممکن است به‌جای ساختمان انرژی این شهر احداث شده باشد

دومین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things با نمایی کلی از کارناوال شهر هاوکینز آغاز می‌شود که توسط شهردار کلاین که ظاهرا شهردار جدید هاوکینز است و طرح‌های بزرگی نیز در سر دارد، ایجاد شده و طبق تریلر اول، تأسیس مرکز خرید شهر هاوکینز باعث اعتراضاتی شده بود. بااین‌حال، سؤال اصلی این است که چرا تمرکز بخش زیادی از تبلیغات فصل سوم روی مرکز خرید شهر هاوکینز است؟ یک نظریه وجود دارد که این مرکز خرید به‌جای ساختمان و آزمایشگاه انرژی تأسیس شده و درواقع این ساختمان یک پوشش بزرگ برای عملیات سری است که در دو فصل گذشته شاهد آن بودیم. در دومین تریلر سریال Stranger Things 3 نیز شاهد تصویری از دستگاهی هستیم که به سمت دیوار شلیک می‌کند که به‌نظر می‌رسد که به‌دنبال باز کردن یک پورتال یا دریچه به دنیای وارونه است. سؤال اصلی این است که آیا این افراد دولتی هستند یا توسط مایند فلایر کنترل می‌شوند؟ همچنین این صحنه ممکن است ادای احترامی به فیلم Poltergeist (پولترگایست) محصول سال ۱۹۸۰، نیز باشد که در این فیلم نیز ساختمان‌هایی روی یک قبرستان دفن شده، احداث شده بودند.

Stranger Things 3

همچنین اگر به صحنه خاموشی مرکز خرید برسیم، یاد اتفاقات دو فصل اول و اتفاقی که برای آزمایشگاه انرژی افتاد، می‌افتیم که ظاهرا دستگاهی که در دو تریلر قبلی شاهد آن بودیم، باعث این اتفاق شده است. چیزی که اکنون در مورد آن مطمئن هستیم این است که این دستگاه قرار است دریچه جدیدی را به دنیای وارونه باز کند و مرکز خرید هم می‌تواند یک پوشش مناسب برای آن باشد و هم اینکه انرژی لازم برای انجام این کار را تأمین کند. البته دلیل اینکه می‌گوییم شاید این افراد تحت کنترل مایند فلایر باشند این است که دولت احتمالا زیرزمین را تخریب نکرده و به نحوی دست نخورده باقی مانده است و این درواقع یک الهام از فیلم Poltergeist خواهد بود. 

Stranger Things 3

مایند فلایر، دنیای وارونه و هیولا یا هیولاهای جدید فصل سوم

مایند فلایر میزبان جدیدی را در فصل سوم سریال انتخاب کرده است

زمانی‌که فصل دوم سریال Stranger Things به پایان رسید، دنیای سریال وارونه شد و در آن مایند فلایر در حال تماشای سالن مدرسه بود. قبلا هم گفته بودیم که مایند فلایر طی این مدت در حال نقشه کشیدن بوده و او تسلیم نشده است. درواقع الون فکر می‌کند که با بستن دروازه ورود به دنیای وارونه، مانع او شده است، اما او فقط یک راه را بسته و این موجود لاوکرافتی هنوز در دنیای دیگر زنده و در حال نقشه کشیدن است. باز اگر به فصل دوم سریال بازگردیم، چیزی که باعث تسخیر ویل شده بود درواقع از بین نرفت و ما تنها دیدیم که این چیز سیاه رنگ که مثل دود بود، به آسمان رفت. حال نظریه این است که این دود یا هرچیزی که می‌توان به آن گفت، یک میزبان جدید پیدا کرده که طبق دو تریلر سریال، این میزبان بیلی بوده است. در ابتدا تریلر شاهد صحبت کردن شخصی بودیم که ظاهرا مایند فلایر است. بااین‌حال، این صدا درواقع به جیک بیوزی تعلق دارد که در تریلر اول نیز شاهد ظاهر آشفته او بودیم. نکته این است که مایند فلایر احتمالا افرادی را کنترل خواهد کرد و بیوزی احتمالا یکی از این افراد است که پیام این موجود را به دیگران خواهد داد که حال مشخص نیست این اشخاص بچه‌های هاوکینز هستند یا با کسانی دیگری در حال صحبت است.

Stranger Things 3

Stranger Things 3

بیلی احتمالا میزبان جدید مایند فلایر است

پس از گفتگوی احتمالی ویل و الون که در مورد میزبان جدید و احتمالا مکانی برای قدرت گرفتن و رشد کردن مایند فلایر در این دنیا، شاهد بازگشت به دنیای وارونه هستیم. درواقع الون به مکانی می‌رود که یک کارخانه متروکه است که بیلی نیز در آن‌جا (البته در این دنیا) حضور دارد که ظاهرا تسخیر او کامل شده و اکنون تحت کنترل مایند فلایر است و صد البته شاهد حضور موش‌ها نیز هستیم که مشخص نیست این موش‌ها تحت فرمان مایند فلایر هستند یا حضور او را حس می‌کنند. بیلی احتمالا در زمانی‌که در پایان فصل دوم توسط خواهرش آمپول خورده بود، به یک میزبان مناسب برای شدو مانستر تبدیل شده است که البته این یک نکته جالب نیز دارد. درواقع شدو مانستر و مایند فلایر یک موجود مشترک هستند، اما برای اجرای اهداف خود وظایف متفاوتی دارند که همین موضوع باعث می‌شود تا از هر دو اسم برای او استفاده کنیم. علاوه‌بر این، دنیای وارونه بسیار متفاوت‌تر از قبل شده و شاید دنیای دیگر نیز با تغییر فصل، تغییر کند. هدف احتمالی مایند فلایر آمدن به این دنیا و ماندن در آن است که البته تصمیم به نابودی الون و دوستان و تمامی مردم هاوکینز را نیز دارد.

Stranger Things 3

Stranger Things 3

Stranger Things 3

در فصل سوم سریال Stranger Things ممکن است شاهد بیش از یک هیولای جدید باشیم

در اولین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things شاهد رونمایی از یک هیولای جدید بودیم که هنوز مشخص نیست چگونه وارد این دنیا شده است. این هیولا ممکن است از دروازه جدید دنیای وارونه وارد شده باشد که در زیر مرکز خرید احتمالا قرار دارد، اما او ممکن است درواقع نسخه تبدیل شده بیلی یا حتی شخصیت جیک بیوزی باشد که حال این بلا سر آن‌ها آمده است. اما سؤال اصلی این است که این هیولای بدون نام قرار است تنها هیولای جدید فصل سوم باشد؟ اگرچه ممکن است باز هم شاهد بازگشت دموگورگان یا حتی دموداگ باشیم، اما در طول تریلر دو صحنه متفاوت را شاهد بودیم. در یک صحنه موجود یا موجوداتی در داخل جنگل در حال حرکت بودند که شباهت زیادی به حرکت رپتورها در فیلم The Lost World: Jurassic Park محصول سال ۱۹۹۷، دارد که البته این تنها Easter Egg مجموعه دنیای پارک ژوراسیک نبود. در مجموع در سریال Stranger Things همواره شاهد اشاره‌های بسیار به فیلم‌های استیون اسپیلبرگ بوده‌ایم.

Stranger Things 3

در تریلر جدید سریال Stranger Things شاهد اشاره‌های جدید به فیلم‌هایی چون پارک ژوراسیک و بازگشت به آینده هستیم

در صحنه دیگر شاهد دو بازو هستیم که از دو سمت حمله کرده و الون نیز با قدرتش در حال کنترل آن‌ها است. این صحنه نیز شباهت زیادی به صحنه مشابه در فیلم The Mist محصول سال ۲۰۰۷ دارد که منبع اصلی خلق سریال Stranger Things درواقع رمان‌های استفن کینگ بوده و بارها شاهد اشاره به فیلم‌ها و رمان‌های کینگ بوده‌ایم. بااین‌حال، سوالی اصلی این است که این هیولا درواقع همان هیولای درون مرکز خرید است یا یک هیولای دیگر را شاهد خواهیم بود که تفاوت زیادی با آن دارد. علاوه‌بر این، در صحنه پایانی تریلر شاهد ترس تمامی بچه‌ها از وجود هیولای دیگری هستیم که ظاهرا اندازه بزرگی دارد، اما دست این هیولا بی‌شباهت به بازوهای صحنه قبلی نیست و شاید ارتباطی بین آن‌ها وجود داشته باشد و شاید هیولایی که در تریلر اول دیدیم، هنوز در حال رشد است که البته ظاهرا یک یا چندین قربانی هم گرفته که فعلا قرعه به نام بیلی افتاده است، اما هر شخص دیگری ممکن است توسط این هیولا که در این تریلر نیز حضور کوتاهی داشت، شکار شده باشد.

Stranger Things 3

Stranger Things 3

بااین‌حال، اگر به صحنه‌های پایانی تریلر توجه کنیم، متوجه می‌شویم که در بیرون مرکز خرید یک هیولای بسیار غول پیکر در حال حرکت است (که صدای او نیز شنیده می‌شود) و درون آن هیولای دیگری که ظاهرا کمی خزنده است، حضور دارد و بر همین اساس ما ممکن است حداقل شاهد دو هیولای متفاوت در نبرد پایانی باشیم که البته شاید یکی از این دو هیولا، مایند فلایر باشد.

Stranger Things 3

افزایش احتمالی قدرت الون و قدرت جدید ویل

به‌نظر می‌رسد که افزایش قدرت الون ادامه دارد و ویل نیز دارای توانایی جدیدی مثل حس عنکبوتی اسپایدرمن شده است

آیا الون در فصل سوم سریال Stranger Things قوی‌تر شده است؟ اگر به فصل دوم بازگردیم، او توانایی بیشتری را پیدا کرده بود که همین توانایی بیشتر باعث شد تا دروازه دنیای وارونه را ببندد. الون شخصیتی مثل یک میوتنت دارد که هرچقدر بزرگ‌تر شود، قدرتش نیز بیشتر خواهد شد و درواقع او ظاهرا قدرتی مثل دارک فینیکس دارد که البته باتوجه‌به انتشار این کمیک در دهه ۸۰ میلادی عجیب نیست که منبع الهام سازندگان سریال باشد. پیش از این، الون زمانی‌که به دنیای وارونه سفر می‌کرد، تنها یک دنیای سیاه رنگ قابل مشاهده بود و حال این موضوع ظاهرا قرار است در فصل سوم تغییر کند. الون به‌نظر می‌رسد که به‌دنبال یافتن مکان جدید مایند فلایر در این دنیا است و به‌همین منظور وارد دنیای وارونه خواهد شد که ظاهرا توسط این هیولا نیز غافلگیر می‌شود. قابل انتظار است که قدرت الون در فصل سوم بشتر شود، اما آیا این قدرت برای شکست مایند فلایر و دیگر هیولا یا هیولاهای فصل سوم کافی خواهد بود؟

Stranger Things 3

علاوه‌بر این، ظاهرا ویل نیز قدرت جدیدی پیدا کرده است. ویل در فصل اول توسط دموگورگان دزدیده شد و در فصل دوم نیز شاهد تسخیر او توسط مایند فلایر بودیم. البته ویل می‌توانست وارد دنیای وارونه شود که درواقع او باعث باز شدن پای این موجود به این دنیا نیز شده است. حال ویل ظاهرا قدرت جدیدی را پیدا کرده که می‌تواند حضور مایند فلایر را احتمالا حس کند. درواقع قدرت احتمالا جدید ویل مثل حس عنکبوتی اسپایدرمن است که باتوجه‌به محبوبیت این ابرقهرمان دنیای مارول، چنین موضوع نمی‌تواند عجیب یا اتفاقی باشد. در هر حال شاید این ویل باشد که برای اولین‌بار متوجه بازگشت شدو مانستر شود و احتمالا باز هم شاهد نقش پر رنگ او خواهیم بود.

Stranger Things 3

نبرد نهایی چگونه خواهد بود؟

آیا ارتش می‌تواند هیولاها را متوقف کند؟

در نبرد نهایی فصل اول سریال Stranger Things شاهد آن بودیم که الون توانست دموگورگان را شکست دهد و البته با این هیولا نیز به دینای وارونه رفت. در فصل دوم نیز الون با کمک هاپر موفق شد دروازه دنیای وارونه را ببندد، اما دیگر شخصیت‌ها نقش پر رنگ‌تری نیز داشتند و به‌طور مثال، استیو داستین، مایک، لوکاس و مکس به سراغ لانه دموداگ‌ها رفتند و ننسی، جاناتان و مادرش نیز به کلبه هاپر رفتن تا شدو مانستر را از بدن ویل خارج کنند. حال در فصل سوم سریال Stranger Things به‌نظر می‌رسد که با تهدید بسیار بزرگ‌تری مواجه هستیم که اینبار تمام شهر هاوکینز را هدف قرار داده و الون به‌تنهایی نمی‌تواند این هیولا یا هیولاها را متوقف کند و حتی در تریلر نیز بسیار نگران و ترسیده به‌نظر می‌رسید.

Stranger Things 3

Stranger Things 3

Stranger Things 3

شخصیت‌های سریال برای توقف مایند فلایر قرار است به چند گروه تقسیم شوند

بااین حال، طبق تریلر، شخصیت‌های اصلی قرار هست از هم جدا شوند و گروهی که به چند گروه دیگر تقسیم شده، قرار است در مرکز خرید حضور داشته باشند که احتمالا عامل حواس پرتی نیز خواهند بود و گروه کوچکی که متشکل از داستین، استیو، رابین و اریکا است، به تپه هاوکینز خواهند رفت تا با دکلی که در آن‌جا نصب کرده بودند (در تریلر اول نصب آن نشان داده شده بود و در پوستر اول نیز به اهمیت این مکان تاکید زیادی شده)، ظاهرا به ارتش اطلاع‌رسانی کنند که البته شاهد حضور گسترده هلیکوپتر نیز هستیم و احتمالا ارتش قرار است نقش مهمی در توقف حمله مایند فلایر داشته باشد و البته شاید هم درنهایت شکست خوردند و مایند فلایر به هدفش که ماندن در این دنیا است، برسد. بااین‌حال، در طول تریلر شاهد ورود سربازان نیز به ساختمان مرکز خرید هستیم، اما آیا آن‌ها خبر دارند که قرار است با چه چیزی مواجه شوند؟ و آیا نبرد نهایی در مرکز خرید است یا قرار است در مکان دیگری مثل ساحل، شاهد نبرد پایانی فصل سوم باشیم؟

دیگر نکات تریلر و Easter Eggهای آن

موسیقی تریلر فصل سوم سریال Stranger Things درواقع آهنگ Confrontation and Rescue اثر فیلیپ گلس است که به‌نظر می‌رسد انتخاب جالبی نیز بوده باشد. تریلر در سال ۷ و ۱۱ دقیقه منتشر شده که ساعت ۷ به ماه انتشار فصل سوم و عدد ۱۱ به الون اشاره می‌کنند. پس از آن به لوکاس می‌رسیم. به‌جز اینکه لوکاس بار دیگر از اسلینگ‌شات که درواقع اشاره‌ای دوباره به رمان It است، برای مبارزه با موجودات دنیای وارونه استفاده خواهد کرد، شاهد آن هستیم که لوکاس یک کاستوم مشابه شخصیت دنیل لاروسو در فیلم The Karate Kid (بچه کاراته‌کار) را بر تن کرده که یکی از Easter Eggهای این تریلر و فصل سوم سریال است:

Stranger Things 3

در یک صحنه در داخل مرکز خرید که گروهی از بچه‌ها مثل مکس، الون و مایک پنهان شده‌اند، شاهد اشاره به فیلم Jurassic Park محصول سال ۱۹۹۳ هستیم که این صحنه درواقع اشاره به صحنه حمله رپتورها به آشپزخانه دارد که آن‌ها به‌دنبال دو بچه فیلم بودند:

Jurassic Park

Stranger Things 3

در طول تریلر شاهد حضور شخصیت مرموزی هستیم که ممکن است جاسوس روسی باشد

در فصل دوم سریال Stranger Things شاهد اشاره به یک جاسوس روسی بودیم و در تیزرهای اول سریال نیز به یک جاسوس روسی اشاره شده بود. حال در دو تریلر فصل سوم این سریال شاهد شخصیت مرموزی بودیم که به‌نظر می‌رسد که شاید همان جاسوس روسی معروف باشد. در هر حال شاید شوروی الون را به چشم یک سلاح ببیند و به‌دنبال نابودی آن باشد که باتوجه‌به سال اتفاقات سریال، نمی‌تواند اتفاق عجیبی نیز به حساب بیاید، اما ظاهرا او به‌دنبال گرفتن رد الون یا حتی کلانتر هاپر است. بااین‌حال، این شخصیت مرموز شباهت زیادی به شخصیت T-1000 در فیلم Terminator 2: Judgement Day (ترمیناتور ۲: روز داوری) دارد و عجیب نیست که برای طراحی این شخصیت، از این ترمیناتور شرور الهام گرفته شده باشد:

Terminator 2

Stranger Things 3

علاوه‌بر این، در یک صحنه خاص شاهد اشاره به فیلم Back to the Future (بازگشت به آینده) نیز هستیم که جالب است بدانید که قسمت اول این فیلم نیز در سال ۱۹۸۵ اکران شده است:

Stranger Things 3

بااین‌حال، در یک صحنه خاص شاهد مبارزه این شخص مشکوک با هاپر دربرابر دستگاهی هستیم که ظاهرا دروازه جدید به دنیای وارونه را قرار است باز کند و در تریلر قبلی نیز شاهد درگیری این دو شخصیت بودیم، اما هنوز واقعا اطلاعات واضحی از نقش و هدف این شخصیت در دسترس نیست:

Stranger Things 3

علاوه‌بر این، در یک صحنه تریلر شاهد آن هستیم که بیلی یک قربانی را به یک هیولا می‌دهد که هویت این شخص مشخص نیست:

Stranger Things 3

بااین حال، در طول تریلر ننسی با این هیولا درگیر می‌شود که البته بعید است که این دو صحنه یکی باشند و احتمالا شخص دیگری تبدیل به قربانی شده است. پس این صحنه به نحوی تایید می‌کند که هیولایی که در پایان تریلر اول مشاهده کردیم، احتمالا نسخه تبدیل یافته بیلی نیست، اما هنوز سرنوشت بیلی طبق تصاویر تریلر مشخص روشن نیست و حتی قیافه نگران مکس ممکن است خبر از یک اتفاق ناگوار برای او در طول فصل سوم بدهد. در صحنه آخر نیز داستین و استیو یک شیشه سبز رنگی را خارج می‌کنند که شباهت زیادی به تحقیقات پروفسور جردن پری روی TGRI در فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze دارد و ما اکنون واقعا نمی‌دانیم که محتوای آن چیست و شاید ریشه خلق هیولای جدید سریال نیز باشد:

Stranger Things 3

فصل سوم سریال Stranger Things در تاریخ ۴ ژوئیه ۲۰۱۹ (۱۳ تیر ۱۳۹۸) از شبکه Netflix منتشر خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده