نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

بررسی بازی Super Mario Maker 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا

Super Mario Maker 2، جدید‌ترین انحصاری نینتندو سوییچ، نمره‌های بسیار خوبی دریافت کرده که خبر از یک بازی عالی می‌دهند. 

ماریو و بازی‌هایی که با محوریت این مجموعه دوست‌داشتنی منتشر می‌شوند، همواره طرفداران زیادی در بین علاقه‌مندان نینتندو و کلا بازی‌های ویدیویی دارند. جدید‌ترین اثر ساخته‌شده با محوریت این مجموعه، Super Mario Maker 2 است که نسخه اول آن در سال ۲۰۱۵ برای Wii U و در سال ۲۰۱۶ هم برای نینتندو 3DS منتشر شده بود. Super Mario Maker 2 یک تجربه پلتفرمر دوبعدی است اما با این تفاوت که در این اثر، جدا از امکان تجربه بخش داستانی بازی که مراحل آن توسط سازندگان طراحی شده‌اند، بازیکنان مثل قسمت اول قادر هستند با استفاده از خلاقیت و ذوق خودشان برای بازی مرحله طراحی کنند و آن را با سایر بازیکنان هم به اشتراک بگذارند. این ویژگی در نسخه اول باعث شده بود تا مراحل بسیار جالبی توسط بازیکنان بازی در سراسر دنیا ساخته شوند و حال نسخه دوم، حتی ابزار کامل‌تری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا باز هم خلاقیت خودشان را در طراحی مرحله به چالش بکشند. 

بخش داستانی بازی دارای ۱۰۰ مرحله مختلف است که در آن باید به مرور قلعه پرنسس پیچ را بازسازی کنید. Super Mario Maker 2 در مجموع نمره‌های بسیار خوبی دریافت کرده که نوید یک انحصاری عالی دیگر را برای سوییچ می‌دهند. در ادامه با زومجی و مروری بر نمرات و بررسی بازی Super Mario Maker 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا همراه باشید. 

Super Mario Maker 2

  • سازنده و ناشر: نینتندو
  • تاریخ انتشار: ۷ تیر
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • سبک: طراحی مرحله/ پلتفرمر

Super Mario Maker 2/سوپر ماریو میکر ۲

نینتندو لایف: ۱۰۰ از ۱۰۰

به‌طور خلاصه، Super Mario Maker 2 شامل هر آن چیزی می‌شود که از یک نسخه دوبعدی ماریو می‌خواهید. بازی تمام ویژگی‌های مثبت نسخه اول را حفظ کرده و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف گسترش داده است. بخش داستانی که واقعا داستانی برای روایت کردن دارد، بخش چندنفره و تمام ویژگی‌های جدید دیگر بازی واقعا عالی هستند. با اینکه هر از گاهی مشکلاتی هم در بازی دیده می‌شود، اما در مجموع آزادی‌عمل بالای این بازی و جذابیت آن باعث می‌شوند تا بتوان این موارد را هم نادیده گرفت. اگر طرفدار سری ماریو یا کلا از دارندگان کنسول سوییچ هستید، تجربه Super Mario Maker 2 ضروری است. 

آی‌جی‌ان: ۹۵ از ۱۰۰

Super Mario Maker 2 را می‌توان در دسترس‌ترین ابزار ساخت مرحله در حال حاضر معرفی کرد. با اینکه شخصا ساعت‌ها زمان صرف طراحی مرحله، امتحان کردن آن‌ها و شروع مجدد این کار کرده‌ام، اما هنوز هم حس می‌کنم که جزییات زیادی برای کشف کردن در بازی و روند ساخت مراحل آن وجود دارند. بخش داستانی بازی داستان ساده‌ای دارد اما بهانه‌ای برای تجربه کردن ۱۰۰ مرحله ساخته‌شده توسط افراد کاملا حرفه‌ای است. بخش آموزشی ساخت‌وساز مرحله در بازی بی‌نهایت کامل است و در مجموع، با اثری رو‌به‌رو هستیم که آزادی‌عمل بالایی در اختیار بازیکنانش قرار می‌دهد و یک بسته کامل از تمام محتویاتی است که می‌توانید از این بازی انتظار داشته باشید. 

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

Super Mario Maker 2 یک اثر تقریبا بی‌نقص است؛ اثری که به تمام جنبه‌هایش از کشف موارد جدید گرفته تا ساخت‌وساز، بخش داستانی و گیم‌پلی جذاب به یک میزان اهمیت داده است. 

گیم اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

Super Mario Maker 2 یک دنباله تمام انقلابی نیست اما کاملا لایق یدک کشیدن پسوند «۲» به‌عنوان دومین نسخه این مجموعه است. موارد جدید بازی از بخش داستانی آن گرفته تا ابزار جدیدی که برای ساخت‌و‌ساز در اختیار دارید و همینطور گزینه‌های جدیدی که برای بازی کردن و ساخت مراحل به‌صورت همکاری در اختیارتان قرار دارند، باعث شده‌اند تا با اثری موفق رو‌به‌رو باشیم. این بازی قطعا آینده روشنی خواهد داشت و بی‌صبرانه منتظر محتویاتی هستم که کاربران برای بازی خلق خواهند کرد اما حتی در نقطه فعلی هم به‌شخصه لذت زیادی از بازی کردن بازی بردم. 

گیم اسپات: نمره اولیه ۸ از ۱۰ (نمره این سایت ممکن است در آینده دچار تغییر شود)

بخش داستانی Super Mario Maker 2، به‌نوعی قدرت نینتندو در طراحی مراحل دوبعدی برای بازی را نشان می‌دهد و این ویژگی که در آینده شاهد مراحل ساخته‌شده زیادی توسط کاربران خواهیم بود، نوید این را می‌دهد که همواره محتویات جدیدی برای بازی در دسترس خواهند بود. همچنین چگونگی ساخت مراحل در بازی، باعث شده تا شاهد فرایندی سرگرم‌کننده باشیم و خبری از سیستم مبتنی بر آزمون و خطا در بازی نیست. موارد دیگری مثل کاربردی بودن سیستم به‌اشتراک‌گذاری مراحل هم از دیگر ویژگی‌های مثبت بازی هستند و در طرف مقابل،‌ باید از نبود امکان تجربه بازی با دوستان به شکل آنلاین در زمان عرضه هم به‌عنوان یک ایراد یاد کنیم. 

نمره های Super Mario Maker 2

نمره های Super Mario Maker 2

در مجموع می‌توان گفت که Super Mario Maker 2 هم یک بازی انحصاری عالی برای سوییچ و هم یک نسخه دوست‌داشتنی دیگر از سری ماریو است که قطعا اگر به بازی‌های پلتفرمر یا حتی صرفا طراحی مراحل دلخواه‌تان برای یک بازی ویدیویی علاقه داشته باشید، نباید تجربه آن را از دست بدهید. نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده