نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

علاقه کارگردان Valhalla Rising به‌ ساخت فیلم Batgirl

کارگردان فیلم‌های Valhalla Rising و The Neon Demon، از علاقه خود به‌ساخت فیلم شخصیت بت‌گرل سخن گفت.  

شخصیت بت‌گرل طرفداران کمی ندارد و بسیاری از طرفداران آثار کمیک دوست دارند این شخصیت را روی پردهٔ سینما ببینند، اما کسی که فکرش را نمی‌کردیم یکی از همین طرفداران بوده و برای ساخت فیلمی از این شخصیت ابراز علاقه کرده است. نیکلاس ویندینگ رفن، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده دانمارکی که از کارگردانان جدید سینمای هالیوود محسوب می‌شود، در سخنانی این چنین گفته است که برای ساخت فیلمی‌ دیوانه‌وار از نوع هالیوودی و ابرقهرمانی، بسیار مشتاق است.

نیکلاس ویندینگ رفن مصاحبه‌ای با سایت بیزینس اینسایدر داشت و هنگامی که از وی پرسیدند آیا علاقه‌ای به‌ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی دارد یا خیر، در پاسخ چنین گفت:

خدایا! خیلی دوست دارم یکی از این فیلم‌ها بسازم، احتملاً هم پروژه‌ای بسیار باحال و جذاب خواهد بود. نمی‌دانم چه زمانی قرار است چنین اتفاقی رخ دهد. از آزادی عمل خلاقانه‌ای که برای ساخت فیلم‌هایم دارم، بسیار لذت می‌برم، اما دوست دارم یکی از همان دسته فیلم‌های بزرگ هالیوودی را که بسیار پرخرج هستند و کلی بازیگر در صحنه‌های پر زدوخورد حضور دارند و تلفن همراه به‌دست هستند و کلی کارهای دیوانه‌وار دیگر می‌کنند، کارگردانی کنم.

Nicolas Winding Refn

در ادامه از ویندینگ رفن سؤالی پرسیده شد مبنی بر اینکه شخص خودش ساخت فیلم از کدام ابرقهرمان را ترجیح می‌دهد که وی گفت:

خودتان نمی‌دانید چه قصدی دارم؟ کدام ابرقهرمان باقی مانده است؟ می‌خواهم فیلم Batgirl را بسازم؛ وارنر باید ساخت این فیلم را در دستور کار قرار دهد.

از فیلم‌های معروفی که نیکلاس ویندینگ رفن کارگردانی آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به فیلم تحسین‌شدهٔ Valhalla Rising (خیزش والهالا) با نقش‌آفرینی مدس میکلسن، گری لوئیس و یوان استوارت اشاره کرد و همچنین فیلم Drive (راندن) که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و تماشاچیان همراه شد. آخرین ساختهٔ این کارگردان دانمارکی، فیلم The Neon Demon (شیطان نئونی) بود که امتیازات متوسطی را از منتقدان دریافت کرد. در این فیلم بازیگرانی چون ال فانینگ، آلساندرو نیوولا، کیانو ریوز، کریستینا هندریکس، ابی لی کرشاو، جنا مالون، بلا هیتکوت، دزموند هرینگتون، چارلز بیکر و کارل گلاسمن حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند و با بودجهٔ ساخت ۷ میلیون دلاری، شکستی کامل در گیشه داشت و تنها ۳.۵ میلیون دلار فروخت و شاید این کارگردان یکی از دلایلش برای ساخت فیلم ابرقهرمانی، بازگشت چندین برابری بودجهٔ ساخت اثر باشد.

نیکلاس ویندینگ رفن را سینمادوستان با فیلم‌های مملو از خشونت‌اش می‌شناسند که گاهی دیوانگی و جنون در آن‌ها حدی ندارد

نیکلاس ویندینگ رفن را سینمادوستان با فیلم‌های مملو از خشونت‌اش می‌شناسند که گاهی دیوانگی و جنون در آن‌ها حدی ندارد، در این صورت شاید وی برای ساخت فیلمی در دنیای سینمایی دی‌سی انتخاب مناسبی باشد و خون تازه‌ای به رگ‌های فیلم‌های ابرقهرمانی این شرکت بدهد، البته اگر دی‌سی تمایلی به‌ساخت فیلمی تیره‌وتار و کمی متفاوت و البته خشن داشته باشد و طرفداران نیز نظرات متفاوتی در این رابطه دارند و آخرین فیلمی که تِم دارک داشت، چندان مورد استقبال تماشاچیان قرار نگرفت و زک اسنایدر آن را کارگردانی کرده بود. از طرفی شایعاتی به‌‌گوش می‌رسد که شخصیت بت‌گرل در فیلم The Suicide Squad (جوخه انتحار) جیمز گان معرفی خواهد شد و باید تا زمان اکران فیلم منتظر بمانیم که تنها در یک صحنه حضوری افتخاری دارد، در کل داستان فیلم درگیر است یا شایعه تنها شایعه بوده و خبری از وی در فیلم نخواهد بود. فیلم The Suicide Squad به کارگردانی جیمز گان، کارگردان دو قسمت اول مجموعه Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، در دست ساخت است که او وظیفه نگارش فیلمنامه این فیلم را که گفته می‌شود تقریباً یک ریبوت است، نیز بر عهده دارد که قرار است مراحل فیلم‌برداری و تولید این فیلم در طول سال جاری میلادی آغاز شود. در این فیلم بازیگرانی چون مارگو رابی در نقش هارلی کوئین، جای کورتنی در نقش کاپیتان بومرنگ، وایولا دیویس در نقش آماندا والر و جوئل کینامن در نقش ریک فلگ، حضور دارند و به‌ایفای نقش خواهند پرداخت. همچنین ادریس البا و جان سینا، دو بازیگر جدیدی هستند که به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده‌اند، اما اطلاعاتی از نقش این دو بازیگر در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که قرار است نقش شخصیت‌های جدیدی را در قسمت جدید فیلم The Suicide Squad بازی کنند. فیلم The Suicide Squad برای اکران در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است.

باربارا گوردن یک شخصیت ابرقهرمان خیالی آمریکایی به حساب می‌آید که در کتاب‌های کمیک شرکت دی‌سی ظاهر می‌شود. او معمولاً ارتباط زیادی با شخصیت قهرمان دیگر این دنیا یعنی بتمن دارد. باربارا گوردن اولین بت‌گرل در دوران مدرن به حساب می‌آید. البته این نام قهرمانی تا زمانی به باربارا تعلق داشت که او به‌طرز وحشتناک و بی‌رحمانه‌ای توسط جوکر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. همین اصابت گلوله، باربارا را از یک دختر چابک و قهرمان تبدیل به یک فرد فلج و ویلچرنشین کرد. باربارا بعد از این جریان، برای همیشه ناامید نشد و فعالیت‌های خود را تحت نام اوراکل انجام داد. زمانی‌که او تبدیل به اوراکل شد، سعی کرد هوش و استعداد خود را از راه‌های دیگری به قهرمانان مختلف دنیای شرکت دی‌سی برساند. او همچنین در این زمان رهبری گروه بردز آو پری را هم برعهده داشت؛ این شخصیت توسط ویلیام دوزیر، ژولیوس شوارتز و کارماین اینفانتینو خلق شده است.


منبع Denofgeek
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده