نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۴

فروش جهانی فیلم Aladdin از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور کرد

در ادامه فروش بسیار موفق فیلم Aladdin، فروش جهانی این فیلم از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور کرد تا سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ تا به امروز باشد.

فیلم Aladdin (علاالدین) با افتتاحیه‌ای فراتر از انتظار کار خود را در گیشه آغاز کرد. با اینکه این فیلم لایو اکشن نتوانسته بود نقدهای خیلی مثبتی را دریافت کند، اما تماشاگران استقبال بسیار خوبی از این فیلم کرده‌اند و فیلم علاالدین که تا به امروز افت فروش بسیار کمی را داشته، بسیار فراتر از انتظار و پیش بینی‌ها فروش کرده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش جهانی این فیلم لایو اکشن از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور کرده است. مجموع فروش جهانی فیلم Aladdin در پایان پنجمین آخر هفته اکرانش به بیش از ۸۱۰.۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرده که این فروش شامل فروش بیش از ۲۸۷.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۲۲.۶ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود.

Aladdin

پیش‌بینی می‌شود که فروش داخلی فیلم Aladdin در نهایت از مرز ۳۰۰ میلیون دلار نیز عبور کند، اما اکنون با توجه به اکران رقیبانی مثل انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴)، بسیار بعید است که این فیلم به باشگاه یک میلیاردی‌ها بپیوندد. با این حال، فیلم Aladdin به‌همراه فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) و فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، تنها فیلم‌هایی هستند که مجموع فروش خود را از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور داده‌اند و این فیلم لایو اکشن در واقع سومین فیلم پر فروش سال ۲۰۱۹ در سینمای جهان و آمریکای شمالی بوده است. علاوه بر این، فیلم Aladdin چهارمین فیلم پر فروش فیلم‌های لایو اکشن اقتباس شده از انیمیشن‌های کلاسیک والت دیزنی بوده که موفقیت این فیلم لایو اکشن و موزیکال می‌تواند خبر خوبی برای دیزنی و گیشه نه چندان پر رونق سال ۲۰۱۹ باشد.

منا مسعود در نقش علاالدین، نائومی اسکات در نقش پرنسس یاسمن، ویل اسمیت در نقش جنی، مروان کنزاری در نقش جعفر، نسیم پدراد در نقش دالیا، نوید نگهبان در نقش سلطان، بیلی مگنوسن در نقش شاهزاده آندرس، آلن تودیک در نقش یاگو و نومان اکار در نقش حکیم، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Aladdin حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. وظیفه کارگردانی فیلم لایو اکشن علاالدین بر عهده گای ریچی، کارگردان فیلم‌هایی چون دو قسمت فیلم Sherlock Holmes (شرلوک هلمز)، بوده است.


منبع Toonado
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده