نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

پروژه اسکارلت به‌عنوان ایکس باکس نسل بعد احتمالاً در یک مدل عرضه می‌شود

به گزارش بعضی منابع و با توجه به سخنان فیل اسپنسر، احتمالاً تنها شاهد عرضه‌ی یک مدل از کنسول نسل بعد مایکروسافت خواهیم بود.

این روزها در حال نزدیک شدن به نسل جدید کنسول‌های بازی هستیم و اطلاعات رسمی و غیررسمی مختلفی از کنسول‌های سونی و مایکروسافت به‌گوش می‌رسد. در این میان یکی از جدیدترین اخبار بازی به تولید تنها یک کنسول نسل بعد توسط مایکروسافت اشاره دارد؛ موضوعی که برخلاف شایعات قبلی خواهد بود.

یک سال قبل در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 بود که فیل اسپنسر از تولید چند کنسول جدید توسط مایکروسافت سخن گفت و این صحبت‌ بعدها با انتشار شایعاتی در مورد تولید دو مدل قدرتمند یعنی آناکوندا (Anaconda) و ساده‌ یعنی لاکهارت (Lockhart) همراه شد. ولی اکنون اسپنسر در گفتگو با BusinessInsider، از ایکس باکس وان اس تمام دیجیتال (Xbox One S All Digital Edition) به‌عنوان یکی از مدل‌هایی یاد می‌کند که در E3 2018 به آن‌ها اشاره کرده بود و دیگری هم پروژه اسکارلت (Project Scarlett) خواهد بود:

ما سال قبل از عبارت «کنسول‌ها» صحبت کردیم؛ عبارتی که حالت جمع چند کنسول را داشت و هم‌اکنون یکی از آن‌ها عرضه شده است و در مورد دیگری هم اطلاعات جدیدی داده‌ایم. در حال حاضر تمرکز خود را روی پروژه اسکارلت گذاشته‌ایم و بیشتر از آن صحبت خواهیم کرد.

هرچند هنوز به‌شکل رسمی مشخص نشده است که پروژه اسکارلت شامل یک کنسول می‌شود یا دو مدل مختلف، ولی صحبت‌های اسپنسر نشان‌دهنده‌ی این است که احتمالاً مایکروسافت برنامه‌های قبلی خود را در مورد ارائه دو کنسول کنار گذاشته است. از طرف دیگر هم برد سمز، اینسایدر معروف مایکروسافت در صحبت‌های اخیر خود به این قضیه اشاره کرده و از کنار گذاشته شدن کنسول ضعیف‌تر توسط این شرکت سخن گفته است.

همچنین تهیه‌کنندگان Digital Foundry (که به بررسی تکنیکی بازی‌ها و کنسول‌ها می‌پردازند) هم به شنیده‌های خود در مورد متوقف شدن برنامه‌های تولید لاکهارت اشاره کرده‌اند و این کنسول را از نظر بعضی بازی‌سازها سخت‌افزاری عذاب‌آور دانسته‌اند که باعث جلوگیری از حرکت کامل بازی‌ها به سمت نسل آینده می‌شد.

در حال حاضر اطلاعات کاملی از پروژه اسکارلت نداریم ولی با توجه به جزییاتی که از سخت‌افزار کنسول منتشر شده است، می‌توانیم منتظر محصولی قدرتمند از طرف مایکروسافت باشیم؛ کنسولی که قرار است در تعطیلات ۲۰۲۰ به‌دست علاقمندان برسد و بازی Halo Infinite هم جزو آثار هم‌زمان با عرضه‌ی آن خواهد بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده