نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم Godzilla: King of the Monsters

فیلم گودزیلا: سلطان هیولاها (Godzilla: King of the Monsters) به کارگردانی مایکل دووگرتی، به‌تازگی اکران شد اما خیلی نتوانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

فیلم Godzilla: King of the Monsters یا در زبان فارسی «گودزیلا: سلطان هیولاها» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) است که به‌دست مایکل دووگرتی، کارگردان فیلم Krampus (کرمپوس) و نویسنده فیلم Superman Returns (بازگشت سوپرمن)، فیلم Urban Legends: Bloody Mary و فیلم X2: X-Men United (ایکس ۲: مردان متحد)، ساخته شده است. در فیلم گودزیلا: سلطان هیولاها، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون کایل چندلر در نقش دکتر مارک راسل، ورا فارمیگا در نقش دکتر اما راسل، میلی بابی براون در نقش مدیسون راسل، بردلی ویتفورد در نقش دکتر ریک استانتون، سالی هاوکینز در نقش دکتر ویوین گراهام، چارلز دنس در نقش سرهنگ الن جوناه، توماس میدلدیچ در نقش دکتر سم کولمن، ایشا هیندز در نقش سرهنگ دایان فاستر، اوشی جکسون جونیور در نقش جکسون بارنز، دیوید استریت هیرن در نقش دریابد ویلیام اتنز، کن واتانابه در نقش دکتر ایشیرو سریزوا، ژانگ زیی در نقش دکتر این چن و دکتر لینگ چن و جو مورتون در نقش میانسالی‌های دکتر هیوستون بروکز و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم گودزیلا: سلطان هیولاها در تاریخ ۱۳ می سال جاری (۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) در سالن‌های مخصوص سینماهای شهر پکن به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۴۹ را از بین ۴۳ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹ (۱۰ خرداد ۱۳۹۸) تنظیم شده است. به طور کلی می‌توان گفت که این فیلم تا به این لحظه امتیازات مختلف و متفاوتی را دریافت کرده است. بخش زیادی از منتقدان جلوه‌های ویژه تصویری، موسیقی‌های مختلف و صحنه‌های اکشنی را که در این اثر به کار برده شده بود، تا حد زیادی دوست داشتند و آن را تحسین کردند. اما از طرف دیگر هم نسبت به فیلمنامه بسیار سطحی و کم عمق و همچنین شخصیت‌های انسانی پخته نشده و توسعه نیافته انتقادهایی داشتند. لازم به ذکر است که دنباله این مجموعه یعنی فیلم Godzilla vs. Kong (گودزیلا در برابر کونگ) قرار است در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) به روی پرده سینماها برود.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم Godzilla: King of the Monsters در سینماهای پکن و همچنین اکران عمومی آن می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Godzilla: King of the Monsters از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

این فیلم اکشن و هیجان انگیز ادامه داستان تلاش قهرمانانه دانشمندان سازمان مخفی مونارک را روایت‌ می‌کند که در تلاش هستند تا راز و رمزهای هیولاهای غول‌آسا را کشف کنند و با استفاده از اطلاعاتی که از آن‌ها به‌دست آورده‌اند، با تهدید آن‌ها مقابله کنند. در این فیلم گودزیلا تنها تهدید روی زمین نیست و او در حال مبارزه با ماترا، رادان و یک هیولای سه سر و بسیار خطرناک به نام کینگ گیدورا است. زمانی که این موجودات باستانی و فوق‌العاده قدرتمند و خطرناک که فکر می‌کنیم فقط متعلق به گذشته هستند، بازگردند و دوباره رشد کنند، تلاش خواهند کرد تا برتری خود را به دیگری ثابت کنند و حاکم مطلق روی زمین شوند. این در حالی است که این موضوع می‌تواند باعث انقراض نسل بشر شود.

Godzilla: King of the Monsters

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Godzilla: King of the Monsters بیندازیم:

الونسو دورالده | TheWrap

۸۵ از ۱۰۰

بله، فیلم مورد انتظار Godzilla: King of the Monsters بالاخره به روی پرده سینماها رفت اما می‌توان گفت که عیب و نقص‌هایی هم دارد و کاملا عالی نیست. معمولا فیلم‌های اکشن بسیار بزرگ و پر هزینه، در پیدا کردن جایگاه خود در میان مردم و تحت تاثیر قرار دادن آنها تا حدودی مشکل دارند؛ اما این فیلم دقیقا می‌داند که چگونه این کار را انجام دهد و به معنای واقعی کلمه حیرت انگیز است.

الن نگ | Film Threat

۷۰ از ۱۰۰

مهم نیست که شما طرفدار فیلم‌های گودزیلایی هستید یا خیر؛ در هر صورت از این اثر لذت خواهید برد. اما در پایان، شما این حس را نخواهید داشت که یک اثر شگفت انگیز، فوق‌العاده و به‌یادماندنی تماشا کرده‌اید.

کیم نیومن | اسکرین اینترنشنال

۷۰ از ۱۰۰

فیلم گودزیلا: سلطان هیولاها دقیقا همان چیزی را که ژانرش احتیاج داشت، به وجود آورد؛ صحنه‌هایی به همراه یک هیولای واقعا فوق‌العاده که صفحه نمایش را پر کرده بود؛ صحنه‌هایی که اغلب اوقات با موسیقی‌های بسیار زیبا، احساسات موجود در آن را چند برابر می‌کرد.

لیندزی بر | آسوشیتد پرس

۶۳ از ۱۰۰

ذهن خود را خاموش کنید تا بتوانید از این فیلم تابستانی لذت ببرید. لذت بردن از این اثر هیچ کار دیگری به جز این را لازم ندارد.

Ghidorah in Godzilla: King of the Monsters

اوون گلیبرمن | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

شما اصلا حس نمی‌کنید که به‌تان خیانت شده است؛ برخی اوقات، شما تعجب می‌کنید و حتی شگفت‌زده هم می‌شوید. اما هر زمان که این فیلم اوج می‌گیرد و هیجان آن تا حد زیادی بالا می‌رود، مدام حس می‌کنید که الان این هیجان از یک جایی به بیرون درز می‌کند و خیلی زود از بین می‌رود.

کلینت ورثینگتون | کانسیکوئنس آو ساوند

۵۸ از ۱۰۰

در پایان می‌توان گفت که فیلم King of the Monsters به گونه‌ای فیلسوفانه است که نمی‌توان آن را یک اثر خوب احمقانه دانست؛ از طرف دیگر هم آنقدر احمقانه است که نمی‌‌توان خیلی از آن لذت برد.

بنجامین لی | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

این فیلم با اینکه با جزئیات زیادی پر شده، اما در عین حال خیلی کوچک و سطحی به نظر می‌رسد.

بن تراویس | امپایر

۲۰ از ۱۰۰

این فیلم می‌تواند در سرتاسر دنیا محبوب شود اما پر ماجرا نیست؛ پر از صحنه‌های اکشن است اما خیلی هیجان انگیز نیست؛ داستان آن با جزئیات زیادی پر شده اما در عین حال سطحی و کم عمق است. این اثر را به طور کل حذف کنید.

لازم به ذکر است که این اثر توانسته رتبه ۱۱ را در لیست مورد بحث‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Godzilla: King of the Monsters نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال فراوان بخش زیادی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی خواهند بود؛ زیرا طرفداران و مخاطبان بعد از تماشای این اثر، امتیاز خوب و بیشتری را نسبت به منتقدان به این فیلم داده‌اند. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Godzilla: King of the Monsters


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده