نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

فیلم Detective Pikachu به پر فروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیویی تبدیل شد

سرانجام طبق انتظار، فیلم Pokemon: Detective Pikachu به پر فروش‌ترین فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است.

از ماه اردیبهشت امسال، اکران جهانی فیلم Pokemon: Detective Pikachu (پوکمون: کارآگاه پیکاچو) آغاز شد. این فیلم لایو اکشن که توانسته نظر نسبتا مثبت منتقدان را به خود جلب کند، عملکرد قابل قبولی را نیز در گیشه داشته باشد تا از هم‌اکنون شرکت لجندری پیکچرز به ساخت دنباله این فیلم لایو اکشن چراغ سبز نشان دهد.  حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Detective Pikachu (کارآگاه پیکاچو) سرانجام به پرفروش‌ترین فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است. طبق جدیدترین آماری که وب‌سایت باکس آفیس موجو منتشر کرده، فیلم Pokemon: Detective Pikachu تا به امروز بیش از ۴۱۳.۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده که این فروش شامل بیش از ۱۳۹.۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۷۳.۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌‌شود.

Pokemon: Detective Pikachu

بدین ترتیب، فیلم Detective Pikachu موفق شد تا چه در مجموع فروش آمریکای شمالی و چه در مجموع فروش جهانی، به پر فروش‌ترین فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. این رکورد پیش از این به فیلم Lara Croft: Tomb Raider (لارا کرافت: مهاجم مقبره) با بازی آنجلینا جولی، تعلق داشت که در سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۷۴.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده بود که این فروش شامل بیش از ۱۳۱.۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۱۴۳.۵ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. نکته جالب دیگر این است که حتی با احتساب نرخ تورم، فروش فیلم Lara Croft: Tomb Raider نیز تا ۳۵۷ میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند و باز هم فیلم Detective Pikachu در رتبه اولین فروش یک اقتباس سینمایی از بازی ویدیویی قرار می‌گیرد.

فیلم Sonic the Hedgehog (سونیک خارپشت)، فیلم بعدی اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی است که پس از اعتراض به ظاهر سونیک در اولین تریلر این فیلم، اکران آن برای اعمال تغییرات روی شخصیت سونیک، تا تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ (۲۵ بهمن ۱۳۹۸) عقب افتاده است که به نظر می‌رسد خبری برای جایگاه فعلی فیلم Detective Pikachu باشد. رایان رینولدز در نقش کارآگاه پیکاچو (صداپیشگی)، جاستیس اسمیت در نقش تیم گوودمن، کاترین نیوتون در نقش لوسی، کن واتانابه در نقش کارآگاه یوشیدا، کریس گیر، ریتا اورا، سوکی واترهاوس، عمر چاپارو و بیل نای، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Pokemon: Detective Pikachu حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده