نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

بازی Age of Empires II: HD قرار نیست از استیم حذف شود [E3 2019]

حتی پس از انتشار بازی Age of Empires II: Definitive Edition، نسخه HD فعلی این اثر از استیم حذف نخواهد شد. 

یکی از نمایش‌های جالب مایکروسافت در کنفرانس E3 2019 خود، پخش اولین ویدیو از گیم‌پلی بازی Age of Empires II: Definitive Edition بود که گرافیک و جلوه‌های صوتی بهبود‌یافته این بازی و همینطور بسته الحاقی جدید آن را که شامل ۴ تمدن و ۳ کمپین داستانی جدید است، نشان می‌داد. Age of Empires II: Definitive Edition قرار است پاییز امسال منتشر شود اما این بازی، اولین نسخه بهبود‌یافته از Age of Empires II است و پیش از این در سال ۲۰۱۳ هم یک نسخه HD از این بازی منتشر شده بود که به گفته سازندگان، قرار نیست پس از انتشار نسخه جدید این اثر از استیم حذف شود. 

برت بیکمن، هم‌بنیان‌گذار استودیو فرگاتن امپایزر، در جریان نمایشگاه E3 2019 مصاحبه‌ای با دوال‌شاکرز داشت و این خبر را اعلام کرد. وی در مورد دلیل این تصمیم گفت:

خریداران نسخه HD بازی مشتریان و کاربران ما هستند و هدف ما راضی نگه داشتن آن‌ها است. 

در ادامه آدام ایسگرین، کارگردان بازی، اعلام کرد که با وجود حذف نشدن نسخه HD از فروشگاه‌ها، از این پشتیبانی‌ها بیش‌تر از نسخه Definitive صورت خواهند گرفت چرا که تیم توسعه زمان زیادی را صرف بهبود و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به این نسخه کرده است. با این حال افرادی که کماکان دوست داشته باشند نسخه HD را تجربه کنند، این امکان را خواهند داشت و قرار نیست این بازی حذف شود. 

مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که استودیو جدیدی برای کار روی سری Age of Empires تاسیس کرده و ایسگرین اعلام کرد که این استودیو، قرار نیست پشتیبانی از بازی‌های قدیمی‌تر را ادامه ندهد:

در حقیقت زمانی که ما تمرکزمان را روی Age of Empires III: Definitive Edition قرار بدهیم یا حتی وقتی که قرار است پس از آن روی Age of Empires 4 کار کنیم، پشتیبانی از بازی‌های قدیمی‌تر را قطع نخواهیم کرد. چرا که طرفداران زیادی عاشق Age of Empires 2 هستند و خب حتی اگر آن‌ها بخواهند تا مدت زمان خیلی طولانی هم این بازی را تجربه کنند، ما کنارشان خواهیم بود و محتویات جدیدی در قالب کمپین‌های داستانی یا موارد دیگر برای آن‌ها خواهیم ساخت. برای ما این یک تعهد طولانی‌مدت است و تا مدت زمان طولانی به پشتیبانی از بازی‌ها ادامه می‌دهیم. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده