نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

پلاتینیوم گیمز: لغو شدن Scalebound تنها تقصیر مایکروسافت نبود

آتسوشی اینابا اتفاقات پیش‌آمده برای بازی Scalebound را به دو طرف ماجرا ارتباط می‌دهد، نه فقط مایکروسافت.

سال ۲۰۱۴ بود که مایکروسافت خبر از همکاری با استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) برای تولید یک بازی انحصاری برای ایکس باکس وان داد؛ بازی اسکیل باند (Scalebound) که با تریلر جذاب خود معرفی شد و هیدکی کامیا، کارگردان سرشناس ژاپنی هم مسئولیت ساخت آن را برعهده داشت. ولی در نهایت بعد از گذشت سه سال مشخص شد که بازی مشکلاتی داشته است و خبر کنسل شدن آن منتشر شد؛ خبری که باعث شد انتقادات زیادی به مایکروسافت شود و اکنون مدیر پلاتینیوم گیمز از اشتباهات هر دو طرف ماجرا صحبت می‌کند.

آتسوشی اینابا در گفتگو با VGC می‌گوید:

مشاهده خشم و عصبانیت طرفداران نسبت به مایکروسافت بابت کنسل شدن بازی اصلاً چیز خوشایندی برای ما نبود. واقعیت این است که هرگاه یک بازی ویدیویی به مرحله انتشار نمی‌رسد و کنسل می‌شود، هر دو طرف یعنی سازنده و ناشر در این قضیه دخیل هستند.

فکر می‌کنم جاهایی بود که ما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و همین‌طور جاهایی که مایکروسافت به‌عنوان ناشر می‌توانست همکاری مناسب‌تری داشته باشد. در مجموع هیچ‌کدام از طرفین دوست نداشتند بازی به این وضعیت دچار شود.

طراحی و تولید بازی‌های ویدیویی به‌مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند و در ساخت هر بازی، عوامل بسیار زیادی دخیل هستند. در مورد Scalebound هم هرچند می‌توان همه تقصیرها را به گردن مایکروسافت انداخت و تنها آن‌ها را مقصر دانست، مخصوصاً با در نظر گرفتن سابقه نه‌چندان جالب آن‌ها در کار با بعضی استودیوها، ولی مرگ بازی Scalebound تنها تقصیر این کمپانی نبوده است. اینابا ادامه می‌دهد:

ما در حال حاضر به خاطر قوانین و قراردادهایی که به‌عنوان یک استودیوی بازی‌سازی داریم، نمی‌توانیم توضیحات دقیق‌تری در این زمینه بدهیم. ولی می‌خواهیم مطمئن شویم که مایکروسافت به‌عنوان ناشری که به ما اجازه کار روی این پروژه را داد، مورد انتقاد و سرزنش طرفداران قرار نگیرد. دوست‌داران بازی نباید تنها این کمپانی را مقصر بدانند و باید در نظر داشته باشند که تولید بازی‌ها کار پیچیده‌ای است و حتی همین کنسل شدن Scalebound هم می‌تواند حکم یک درس آموزنده را برای سازنده و ناشر آن داشته باشد.

خوشبختانه اتفاقات پیش‌آمده در مورد Scalebound باعث نشده است اختلافی بین مایکروسافت و پلاتینیوم گیمز ایجاد شود و آن‌ها هنوز هم روابط خوبی با یکدیگر دارند. پلاتینیوم گیمز هم درس‌های خوبی از این ماجرا گرفته است و در حال اعمال تغییراتی در ساز و کار استودیوی خود است و به زودی خبرهای بیشتری از آن‌ها خواهیم شنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده