// دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲

مورتال کامبت و چند بازی دیگر به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی اضافه شدند

مجموعه Mortal Kombat و چند بازی دیگر به مجموعه سال ۲۰۱۹ تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی یا World Video Game Hall of Fame اضافه شدند.

بر اساس جدیدترین اخبار بازی، تالار مشاهیر بازی‌ های ویدیویی یا World Video Game Hall of Fame امسال چهار عضو جدید داشت. این چهار عضو Colossal Cave Adventure ،Microsoft Solitaire ،Mortal Kombat و Super Mario Kart هستند. این چهار بازی که اعضای سال ۲۰۱۹ این تالار محسوب می‌شوند، به ۲۰ اثر پیشین که از سال افتتاح این موزه در سال ۲۰۱۵ به آن اضافه شده‌اند، افزوده شده‌اند.

بازی Colossal Cave Adventure یک اثر ماجراجویی مبتنی بر متن مربوط به سال ۱۹۷۶ است که به عنوان پیشینه‌ی بازی‌هایی مانند Zork و Mystery House شناخته می‌شود که به نوعی پایه و اساس بازی‌های ماجراجویی است. بدون این بازی شاید ما هیچوقت چشممان به آثاری مانند ساخته‌های سیرا گیمز نمی‌خورد. از بین این چهار عضو جدید، احتمالا بازی Microsoft Solitaire به عنوان پربازی‌ترین اثر امسال شناخته شده باشد؛ از آن‌جایی که تقریبا روی هر نسخه‌ای از ویندوز وجود داشته است. این بازی یکی از آثاری است که احتمالا همه‌ی افرادی که با ویندوز کار کرده‌اند، آن را تجربه کرده باشند.

مجموعه مورتال کامبت نیز به عنوان یکی از داغ‌ترین مجموعه‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی به عنوان عضو سوم وارد این موزه شده است. این مجموعه پرطرفدار و مبارزه‌ای از همان بدو آغاز تا به امروز و انتشار جدیدترین نسخه یعنی بازی Mortal Kombat 11 توانسته محبوبیت خود را حفظ کند و چه‌بسا بالاتر نیز ببرد. در نهایت بازی Super Mario Kart سومین عضو مجموعه‌ی ماریو است که توانسته وارد این موزه‌ی پرافتخار شود. بازی‌های دیگری که شخصیت ماریو در آنها حضور داشته و توانسته‌اند وارد تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی شوند Super Mario Bros و Donkey Kong هستند.

این بازی‌ها و مجموعه‌ها به تالاری وارد شده‌اند که تقریبا تمامی بازی‌های داخل آن به واسطه‌ی افتخار و موفقیت‌هایی که کسب کرده‌اند، همگی لیاقت حضور در آن را دارند. حالا نیز بسیار قابل تقدیر است که شاهد ورود بازی‌هایی مانند Microsoft Solitaire و Colossal Cave Adventure هستیم؛ چراکه این دو بازی چیزی فراتر از مواردی که سایر بازی‌ها دارند، داشته‌اند و به‌نوعی می‌توان آن‌ها را پایه و اساس شکل‌گیری سبک‌هایی خاص در نظر گرفت. این تالار به کار خود ادامه می‌دهد و بعدا نیز بازی‌های دیگری را در خود ثبت خواهد کرد.

نظر شما در رابطه با اضافه شدن این چهار بازی و مجموعه به این تالار چیست؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده