نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۶

Super Mario Maker 2 در E3 2019 حضور خواهد داشت؛ اطلاعاتی از بخش‌های داستانی و چندنفره بازی

بازی Super Mario Maker 2 با پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه اول همراه خواهد بود و بخش‌های متنوعی به آن اضافه شده است.

همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، در رویداد اخیر نینتندو دایرکت شاهد نمایش بازی Super Mario Maker 2 (سوپر ماریو میکر 2) و معرفی بخش‌های مختلفی از آن بودیم؛ بازی‌ای که قرار است در کنار حفظ ویژگی‌های جذاب نسخه قبلی (که برای کنسول‌های Wii U و 3DS منتشر شده بود)، قابلیت‌های بسیار بیشتری را در اختیار علاقمندان خود قرار دهد.

سوپر ماریو میکر 2 دارای بخش‌های متنوعی برای تجربه بازی به صورت چندنفره خواهد بود. در بخش رقابتی (Versus)، تا چهار نفر می‌توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند و در قالب شخصیت‌های ماریو، لوییجی، تود و تودت مسابقاتی را در مراحلی که به شکل تصادفی انتخاب می‌شوند پیش ببرند. در نهایت هم بازیکنی که سریع‌تر از بقیه به انتهای مرحله می‌رسد، برنده خواهد شد و امتیاز مخصوص این بخش را دریافت می‌کند.

افرادی که دوست دارند با یکدیگر همکاری کنند هم می‌توانند به سراغ بخش Co-op بروند؛ بخشی که در آن باید به یکدیگر کمک کنید و موانع را از سر راه بردارید. در این بخش با رسیدن هر بازیکن به خط پایان، بقیه همراهان او هم برنده می‌شوند و همچنین قابلیتی به نام Nearby Play برای بازی طراحی شده است که چهار بازیکن با کنسول‌های نینتندو سوییچ و نسخه‌ای از بازی خود می‌توانند دور هم جمع شوند و به تجربه این مراحل بپردازند؛ قابلیتی که البته نیاز به اتصال به اینترنت از طرف فرد میزبان دارد.

دانلود ویدیو از آپارات

هرچند نسخه اول سوپر ماریو میکر دارای مراحل از پیش طراحی‌ شده‌ بود، ولی این بار قرار است شاهد بخش‌های به مراتب بزرگ‌تری از این نظر باشیم و حالت داستانی کاملی برای بازی در نظر گرفته شده است. در این بخش ماریو وظیفه دارد در بازسازی قلعه پرنسس پیچ کمک کند و برای این کار نیاز به سکه دارد. این سکه‌ها هم از طریق انجام دادن وظایفی به‌دست می‌آیند که در تابلوی اعلانات به چشم می‌خورند و عبارت‌اند از مراحلی که با پشت سر گذاشتن آن‌ها می‌توان سکه جمع کرد؛ مراحلی که به گفته نینتندو بیش از ۱۰۰ عدد خواهند بود.

از دیگر ویژگی‌های سوپر ماریو میکر 2 می‌توان به اضافه شدن ابزار و قابلیت‌های بیشتر برای ساخت مراحل اشاره کرد. همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، در این نسخه می‌توانید مراحل دلخواه خود را با استفاده از المان‌های بازی Super Mario 3D World هم طراحی کنید و تم‌های موسیقی متنوعی هم برای استفاده در این مراحل در نظر گرفته شده است؛ از تم‌های صحرایی و برفی تا جنگلی و آسمانی. موسیقی‌هایی که توسط کوجی کوندو، آهنگساز سرشناس بازی‌های ماریو از نو و با تغییراتی آماده شده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های بازی می‌توان به خورشید عصبانی Super Mario Bros 3 اشاره کرد که کافی است آن را در بخش ادیتور بازی لمس کنید تا به ماه تبدیل شود؛ موضوعی که باعث می‌شود مرحله مورد نظر از حالت روز به شب تغییر کند و در کنار المان‌های مربوط به شب مثل آسمان پُر ستاره، تفاوت‌هایی مثل تغییر حالت بخش‌های زیرزمینی و کاهش جاذبه در مراحل آسمانی هم ایجاد می‌شود.

Super Mario Maker 2 / سوپر ماریو میکر ۲

در بخش Course World هم می‌توان مراحل خود را با دیگران به شکل آنلاین به اشتراک گذاشت و ساخته‌های بقیه بازیکن‌ها را هم امتحان کرد. همچنین برای جستجوی راحت‌تر در این بخش، گزینه‌هایی مثل جستجو براساس میزان محبوبیت مراحل در نظر گرفته شده است و می‌توان از تگ‌های مورد نظر هم برای یافتن مراحل دلخواه استفاده کرد. هر مرحله هم بعد از دانلود، قابلیت اجرا در حالت آفلاین را خواهد داشت.

سوپر ماریو میکر 2 در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ تیر ۱۳۹۸) برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود و تجربه آنلاین آن نیازمند دسترسی به سرویس آنلاین سوییچ است؛ سرویسی که اگر مشترک آن نیستید، نینتندو برای شما باندلی همراه با بازی در نظر گرفته است که می‌توانید با پرداخت ۷۰ دلار به مدت ۱۲ ماه از قابلیت‌های آنلاین کنسول استفاده کنید که ۱۰ دلار کمتر از حالت عادی خواهد بود.

بازی سوپر ماریو میکر 2 در E3 2019 هم نمایش خواهد داشت و طرفداران شخصیت محبوب نینتندو می‌توانند اواخر خرداد ماه منتظر جزییات بیشتری از آن باشند. همچنین سه روز قبل از E3 2019 هم مسابقاتی برای بازی در نظر گرفته شده است که مطمئناً جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده