نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

Far Cry 5 پرفروش ترین بازی یوبیسافت در نسل هشتم است

طبق گزارش‌های کمپانی یوبیسافت، بازی Far Cry 5 توانسته از لحاظ فروش بسیار موفق ظاهر شود و پرفروش‌ترین بازی‌ای باشد که در نسل هشتم توسط این کمپانی تولید و عرضه شده است.

کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) امروز گزارش مالی خود از سال مالی گذشته را منتشر کرد و به دنبال آن، اطلاعات زیادی درباره‌ی میزان فروش برخی بازی‌های این کمپانی در دسترس قرار گرفت. یوبی سافت در این گزارش میزان فروش بازی‌های خود را ذکر کرد و روی این مسئله تاکید کرد که بازی Far Cry 5 در میان آن‌ها عملکرد بهتری داشته است. یوبیسافت رسما اعلام کرد که بازی Far Cry 5 در نسل هشتم، از لحاظ فروش تعداد واحد، بهترین عملکرد را در میان بازی‌های این کمپانی از خود ارائه کرده است.

البته شنیدن موفقیت‌های بی‌نظیر بازی فارکرای 5 در زمینه‌ی فروش چندان غافلگیر کننده نیست. این بازی پرفروش‌ترین بازی ماه در مارس سال ۲۰۱۸ بود؛ در حالی که تاریخ عرضه‌ی آن ۲۷ ماه مارس بود! یعنی ساخته‌ی یوبیسافت توانسته بود تنها در سه روز به پرفروش‌ترین بازی ماه تبدیل شود و همه‌ی رقبایش را پشت سر بگذارد. در پایان سال ۲۰۱۸، مشخص شد این بازی در میان لیست بازی‌های پرفروش سال در رده‌ی هفتم جای می‌گیرد. این مسئله نشان می‌دهد فروش بازی دوام زیادی هم داشته و بی‌شک بزرگ‌تر و شناخته‌تر شدن سری بازی‌های Far Cry تاثیر مهمی در کسب این موفقیت ایفا کرده است.

مسئله‌ی جالب این است که Ubisoft در نسل فعلی کنسول‌های بازی، توانسته آثار پر تعداد و بسیار پرطرفدار و پرفروشی را راهی بازار کند؛ بازی‌هایی همچون For Honor ،Rainbow Six Siege ،Assassin’s Creed Origins ،Assassin’s Creed Odyssey ،Tom Clancy’s The Division 1 و The Division 2 ،Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands و... که هر یک از آن‌ها یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های زمان خود بوده است و همچنان نیز طرفداران بسیاری دارند. با این همه Far Cry 5 توانسته از همه‌ی این بازی‌ها جلو بزند و جایگاه پرفروش‌ترین بازی یوبیسافت در نسل هشتم را به دست آورد. یوبیسافت موفقیت این بازی را نادیده نگرفت و برای سودآوری بیشتر در فوریه‌ی ۲۰۱۹ نسخه‌ای فرعی از سری فارکرای را با نام Far Cry New Dawn راهی بازار کرد.

بازی Far Cry 5 همچنین به مذاق منتقدان نیز خوش آمد و توانست نمرات بالایی از وبسایت‌های معتبر جهان دریافت کند. محسن وزیری از زومجی در بررسی بازی Far Cry 5 نمره‌ی ۸ را به آن اختصاص داد و نوشت:

برای یک فارکرای، Far Cry 5 با ایده‌های جدید خود نام خودش را به عنوان یکی از بازی‌های خوب این سری ثبت می‌کند. قابلیت صدا کردن شخصیت‌های دیگر برای کمک وسط یک مرحله کاملا در گیم‌پلی جا افتاده و دنیای بازی همیشه چیزی برای ارائه دارد. اگر هوش مصنوعی کمی باهوش‌تر بود و داستان بازی به همان شخصیت «پدر» خلاصه می‌شد، فارکرای ۵ می‌توانست پا جای پای نسخه‌ی سوم بگذارد.

بازی Far Cry 5 به همراه بسته‌های الحاقی‌اش یعنی Lost on Moon و Hours of Darkness هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

نظر شما کاربران زومجی درباره پرفروش‌ترین بازی یوبیسافت در نسل هشتم چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده