نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

پگی لیپتون، بازیگر سریال و فیلم Twin Peaks درگذشت

پگی لیپتون، بازیگر مجموعه‌ٔ تلویزیونی Twin Peaks (توئین پیکس) و همچنین فیلم‌ سینمایی آن، در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

طبق گزارش لس آنجلس تایمز، پگی لیپتون، با نام کامل مارگارت-اَن لیپتون، هنرپیشه و خواننده اهل ایالات متحده آمریکا بود که در ۳۰ اوت سال ۱۹۴۶ میلادی در شهر نیویورک به دنیا آمد. در سال ۲۰۰۴ مشخص شد وی به سرطان روده بزرگ دچار شده است و درنهایت پس از مدت‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با این بیماری، بر اثر این بیماری و البته کهولت سن، جان خود را از دست داد.

Peggy Lipton

در ابتدای دههٔ ۶۰ میلادی، پگی لیپتون با تشویق‌ها و حمایت‌های پدر خود، به حرفهٔ مدلی روی آورد و بعد از آن بعد بازیگری علاقمند شد و مادرش در این راه حمایت‌های بسیاری از وی کرد و درنهایت پگی لیپتون توانست در برخی قسمت‌های سریال طنز Bewitched (افسونگر) شبکه ABC حضور پیدا کند. البته اولین حضور رسمی وی در تلویزیونی مربوط‌به سیت‌کام The John Forsythe Show (نمایشجان فورثیت) می‌شود که در یک فصل و ۲۹ قسمت از شبکه NBC روی آنتن رفت. وی در بین سال‌های  ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ میلادی در مجموعه‌های تلویزیونی معروفی چون The Virginian (ویرجینیایی)، The Invaders (مهاجمین)، The Road West (جادهٔ غربی)، The F.B.I (اف. بی. آی)، Alfred Hitchcock Presents (آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند)، Mr. Novak (آقای نواک)، حضور داشت و نقشی را ایفا می‌کرد. از فیلم‌هایی که این بازیگر در آن‌های نقش‌آفرینی کرده است نیز می‌توان به Kinjite: Forbidden Subjects (کینجیته: موارد ممنوع)، True Identity (هویت حقیقی)، Twin Peaks: Fire Walk with Me (توئین پیکس: با من بر آتش برو) دیوید لینچ، The Postman (پستچی) و Twin Peaks: The Missing Pieces (فیلم توئین پیکس: تکه‌های گمشده) که در آن سکانس‌های پاک شده از فیلم Twin Peaks: Fire Walk with Me، به هم متصل و به نمایش درآمد، اشاره کرد. وی همچنین در سریال معروف Twin Peaks (توئین پیکس) که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ میلادی روی آنتن شبکه ABC رفت، نقش شخصیت نورما جنینگز را بر عهده داشت. لیپتون یک مرتبه هم برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر در بخش آثار درام مراسم گلدن گلوب برای ایفای نقش در نسخهٔ سینمایی The Mod Squad (جوخهٔ ماد) شده است.

بیانیه‌ای از طرف کیدادا و رشید جونز، فرزندان لیپتون از ازدواجش با کوئینسی جونز، تهیه‌کنندهٔ موزیک، خوانده شد که متن آن در زیر آمده است:

او لحظات آخر زندگی خود را در آرامش و درکنار دخترانش، برادرزادگان و خواهرزادگان خود سپری کرد. بسیار خشنود و خوش‌شانس بودیم از لحظه لحظهٔ بودن و گذراندن زندگی درکنار وی. ناتوان در بیان کلمات در لحظات سخت کنونی هستیم، اما لازم است بگوییم که پگی همیشه چراغ راه و کورسوی امید ما بود و خواهد بود، هم در این دنیا و هم در دنیای دیگر. او همیشه بخشی از وجود ما خواهد بود.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده