نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

بازی Wolfenstein: Youngblood طولانی‌تر از نسخه‌های پیشین خواهد بود

سازندگان بازی Wolfenstein: Youngblood طی جلسات پرسش و پاسخی که با طرفداران برگزار می‌شود، از طولانی بودن بازی جدید نسبت به نسخه‌های قبلی خبر داده‌اند.

بازی Wolfenstein: Youngblood قرار است در تابستان سال جاری راهی بازار شود و بالاخره طرفداران می‌توانند به جدیدترین نسخه از سری محبوب ولفنشتاین دسترسی داشته باشند. بر خلاف سایر نسخه‌های این سری، Youngblood نخستین اثری است که به شما اجازه می‌دهد در کنار یک دوست به بازی بپردازید و قابلیت‌های کو-آپ در طول بازی بهره ببرید. با اینکه اولین بار است که شاهد ویژگی چند نفره در سری ولنفشتاین هستیم، اما به نظر می‌رسد این تنها ویژگی‌ای نیست که قرار است Wolfenstein: Youngblood را به اثری متفاوت تبدیل کند.

به تازگی سازندگان بازی در استودیو ماشین گیمز (MachineGames)، این فرصت را برای طرفداران پدید آورده‌اند که سوالات خود را بپرسند و به برخی از این سوالات نیز پاسخ داده‌اند. یکی از طرفداران از سازندگان درباره‌ی مدت زمان گیم‌پلی بازی Wolfenstein: Youngblood پرسید و در عوض توضیحاتی طولانی در این‌باره از سازندگان دریافت کرد.

جرک گوستاوسون از استودیو MachineGames در پاسخ به طرفدار بازی چنین گفت:

یانگ بلاد به اشکال متفاوتی با بازی‌هایی که در گذشته روی آن‌ها کار کرده‌ایم متفاوت است. پیشرفت بازیکنان بر اساس لول‌ها انجام می‌شود و ساختار بازی از حالت خطی قبلی خارج شده است. این بدین معنا است که ما این‌بار تجربه‌هایی را خلق کرده‌ایم که تا کنون سابقه نداشته‌اند و این نخستین بار است که بازیکنان در سری ولفنشتاین با آن‌ها روبرو می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید ماموریت‌های مختلفی را انتخاب کنید و آن‌ها را با هر نظم و ترتیبی که خودتان دوست داشته باشید انجام دهید. این ساختار با روند قبلی بازی‌های سری ولفنشتاین بسیار متفاوت است. این سری بازی در گذشته بر اساس مرحله‌های داستان به بازیکن اجازه‌ی پیش‌روی می‌داد و با مراحل خطی‌اش محدودیت‌های زیادی را برای گیمرها ایجاد می‌کرد.

Wolfenstein

البته نمی‌توان گفت که ویژگی‌های اضافه شده با نسخه‌ی جدید لزوما خوب و ساختار نسخه‌های پیشین سری لزوما بد بوده‌اند. چرا که سری ولفشتاین با همین ساختار توانسته طی سال‌های گذشته دل هواداران بازی‌های شوتر را به دست آورد. اما باید منتظر ماند و دید آیا ساختار جدید به مذاق طرفداران شوترهای بتسدایی خوش می‌آید یا نه. در هر صورت گوستاوسون معتقد است به خاطر ساختار جدید مراحل، این بازی قرار است مدت زمان بیشتری نسبت به دو قسمت اصلی اخیر سری Wolfenstein به طول بینجامد:

و در حالی که خط داستانی بازی احتمالا اندکی کوتاه‌تر از بازی‌های New Order و New Colossus است، طول بازی به طور کلی بیشتر از این دو اثر خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعات چندان زیادی از این بازی در دسترس نیست و از زمان معرفی آن در مراسم E3 سال گذشته، اخبار زیادی پیرامون آن منتشر نشده است. اما با توجه به صحبت‌های سازندگان بازی، به نظر می‌رسد آن‌ها مشغول کار روی ویژگی‌های جالبی برای بازی هستند. ترکیب همه‌ی این موارد با مهم‌ترین ویژگی بازی یعنی کو-آپ دو نفره احتمالا قرار است تجربه‌ی بسیار متفاوتی را در Youngblood به ارمغان آورد. این مسئله نیز قابل تامل است که ویژگی‌هایی که سازندگان بازی در نسخه‌های فرعی آن‌ها را آزمایش می‌کنند در صورت موفقیت راهشان را به نسخه‌های اصلی مجموعه باز می‌کنند. به همین خاطر در صورت موفقیت بازی Youngblood می‌توانیم منتظر تحولات گیم‌پلی در بازی Wolfenstein 3 نیز باشیم.

رویداد E3 در راه است و به احتمال فراوان می‌توانیم اطلاعات بیشتری را در جریان کنفرانس مطبوعاتی بتسدا در این رویداد درباره بازی Wolfenstein: Youngblood به دست آوریم. این بازی قرار است در تاریخ ۲۶ جولای سال جاری میلادی (مصادف با چهارم مردادماه سال ۱۳۹۸) برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سویچ راهی بازار شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره جدیدترین نسخه از سری ولفنشتاین چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده