نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۵

سازندگان بازی Code Vein از دلایل تاخیر در انتشار آن می‌گویند

سازندگان بازی Code Vein در مصاحبه‌ای از دلایل تاخیر در عرضه‌ی بازی و تغییراتی که در این مدت در گیم‌پلی آن به وجود آمده می‌گویند. ناشر بازی ویدیوهایی را نیز از گیم‌پلی آن منتشر کرد.

بالاخره بعد از مدت‌ها، خبری درباره‌ی بازی نقش‌آفرینی موردانتظار باندای نامکو (Bandai Namco) یعنی Code Vein منتشر شد. آن‌ها در درجه اول بخش‌های جدیدی از گیم‌پلی این بازی را به اشتراک گذاشتند و سپس اطلاعاتی را درباره‌ی آن به طرفداران ارائه کردند. این کمپانی تایید کرد که روند ساخت این بازی نقش‌آفرینی که توسط سازندگان سری بازی‌های God Eater خلق شده، به آرامی دنبال می‌شود و هیچ مشکل مهمی سر راه ساخت آن پدید نیامده. این بازی قرار بود در سپتامبر سال ۲۰۱۸ راهی بازار شود اما انتشار آن به دلایلی عقب افتاده و حالا باید در تاریخی نامعلوم از سال ۲۰۱۹ منتظر آن باشیم. سازندگان تایید کرده‌اند که بازی قطعا در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

با پیشرفت روند ساخت و دریافت بازخوردهای مختلف از طرفداران و مخاطبان، تیم سازنده به این فکر افتاد که می‌تواند کارهای بسیار بیشتری در Code Vein بکند. به همین خاطر تصمیم بر آن شد که انتشار بازی با تاخیر مواجه شود

در مرحله‌ی بعد، سازندگان از یک بتای محدود اینترنتی برای بازی رونمایی کردند که در روزهای پایانی ماه مه (اوایل خرداد) شروع خواهد شد. بازیکنان در این بتا می‌توانند به بخش ساخت شخصیت‌های بازی دسترسی داشته باشند و مراحل ابتدایی Code Vein را بازی کنند.در این بتا همچنین می‌توانید با سایر بازیکنان به صورت کوآپ مراحل را پشت‌سر بگذارید. ثبت نام برای این بتا از حالا آغاز شده و می‌توانید از طریق این لینک نام خود را ثبت کنید.

باندای نامکو به تازگی رویدادی را درباره بازی Code Vein برگزار کرده و خبرنگاران و رسانه‌های ژاپنی را به آن دعوت کرده است تا اطلاعات جدیدی درباره بازی را با آن‌ها به اشتراک بگذارد. خبرنگاران نیز می‌توانستند دقیقا همان نسخه‌ای را که در بتا از آن استفاده خواهد شد بازی کنند و تجربه‌های خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. برخی خبرگزاری‌های مهم ژاپنی همانند فامیتسو (Famitsu) و Dengeki Online ویدیوهایی را از تجربه‌شان از بازی Code Vein به اشتراک گذاشته‌اند.

باندای نامکو حتی مصاحبه‌ای را نیز با هیروشی یوشیمورا، کارگردان بازی و یوئیچی یودا، تهیه‌کننده‌ی آن ترتیب داده و از آنان خواسته توضیح دهند که چرا بازی با تاخیر مواجه شده و تغییراتی که قرار است در آن به وجود بیایند دقیقا چه هستند.

بازی Code Vein

بر اساس گفته‌های یوشیمورا، کارگردان بازی، خیال باندای نامکو از بابت کیفیت نهایی Code Vein راحت بود و آن‌ها می‌دانستند که می‌توانند از تیم سازنده‌ی God Eater انتظار خلق یک بازی عالی را داشته باشند. به همین خاطر تاریخ عرضه‌ی سپتامبر سال ۲۰۱۸ برای آن انتخاب شد. اما با پیشرفت روند ساخت و دریافت بازخوردهای مختلف از طرفداران و مخاطبان، تیم سازنده به این فکر افتاد که می‌توانند کارهای بسیار بیشتری در Code Vein بکنند. به همین خاطر تصمیم بر آن شد که انتشار بازی با تاخیر مواجه شود.

از زمان تاخیر خوردن آن تا به امروز، تغییرات زیادی در بازی Code Vein ایجاد شده است. سیستم Blood Code که در واقع همان سیستم کلاس‌های Code Vein است، به طور کامل دستخوش تغییر شده. بازیکنان حالا می‌توانند در طول بازی با آزادی کامل بلاد کد خود را عوض کنند. این تغییرات باعث شده تحولات دیگری نیز در دنیای بازی و همه‌ی سیستم‌های دیگر پدید آید تا تعادل بازی به هم نخورد. برای مثال حتی نحوه‌ی قرارگیری دشمنان در یک مرحله نیز با تحول یافتن این سیستم، دستخوش تغییرات فراوان شده است.

لول آپ کردن بلاد کدها حالا به باز شدن مهارت‌های فعال و منفعل (ثابت) منجر می‌شود. هرکدام از کارکترهای بازی حالا می‌تواند تا هشت عدد مهارت فعال و تا چهار عدد مهارت ثابت را به صورت همزمان استفاده کند. بنابر توضیحات یوشیمورا، اینکه بلاد کد خود را به درستی انتخاب کنید و اینکه چگونه مهارت‌های شخصیت خود را روی آن سوار کنید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Code Vein است و نحوه‌ی بازی کردن شما را شکل خواهد داد.

این تغییرات باعث شده تحولات دیگری نیز در دنیای بازی و همه‌ی سیستم‌های دیگر پدید آید تا تعادل بازی به هم نخورد. برای مثال حتی نحوه‌ی قرارگیری دشمنان در یک مرحله نیز با تحول یافتن این سیستم، دستخوش تغییرات فراوان شده است

بازیکنان بازی را با سه بلاد کد آغاز خواهند کرد: جنگ‌جو (Fighter) که تمرکز آن روی مبارزات نزدیک است؛ رنجر (Ranger) که تمرکزش روی حملات از راه دور است و کستر (Caster) که تمرکز آن روی استفاده از جادو در مبارزات است. این سه بلاد کد قرار است در بتای بازی نیز قابل دسترسی باشند و بازیکنان می‌توانند بازی با هر یک از آن‌ها را تجربه کنند. در طول بازی شما می‌توانید بلاد کدهای جدیدی را به دست آورید و آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید. هر یک از این بلاد کدها توانایی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار خواهند داد و توانایی تغییر دادن آن‌ها در طول بازی می‌تواند ویژگی بسیار خوبی برای خلق استراتژی و عمق بخشیدن به گیم‌پلی باشد. برخی از این بلاد کدها را می‌توانید در جریان داستان بازی به دست آورید. برخی از آن‌ها نیز باید با انجام کارهای مختلف کسب شوند. (همانند کاوننت‌ها و آیتم‌های ویژه در سری بازی‌های Souls که برای کسب آن‌ها باید محیط‌های جدیدی را کشف یا با باس‌های خاصی مبارزه می‌کردید)

در آخر باید گفت که باندای نامکو هنوز تصمیمی نگرفته که این بتا تا چه زمانی ادامه داشته باشد. ممکن است طول این بتا بر اساس بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت می‌شود، تمدید شود. بازی Code Vein هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد اما سازندگان تایید کرده‌اند که سال ۲۰۱۹ سال انتشار این بازی خواهد بود. این بازی برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید ویدیویی را که به تازگی از گیم‌پلی بازی منتشر شده است در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی نقش‌آفرینی اتمسفریک سازندگان God Eater چیست؟ آیا این بازی می‌تواند با سری سولز رقابت کند؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده