نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۷

نام هوادار مکزیکی God of War در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

هوادار خوش‌ذوق مجموعه‌ی God of War با جمع‌آوری بزرگ‌ترین کلکسیون لوازم و آیتم‌هایی که به این مجموعه مربوط می‌شود، توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

مسئله‌ی علاقه‌ به یک تیم فوتبال یا به یک اثر هنری اعم از موسیقی، فیلم یا بازی ویدیویی از همان ابتدای پیدایش صنایع مورد بحث، مطرح بوده و در کل، «هواداری کردن و هوادار بودن» موضوعی شورانگیز و الهام‌بخش بوده و هست که خب صحبت کردن از آن و بررسی کردنش، مقاله‌ای طولانی و مفصل را طلب می‌کند.

تمامی مواردی که ذکر شدند، با قدرت هرچه‌تمام‌تر به صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا کرده‌اند و سالیان سال است که می‌بینیم هواداران دوآتشه‌ی بازی‌هایی به‌خصوص، با خرید نسخه‌های ویژه‌ی این بازی‌ها و جمع‌آوری کردن کلکسیون‌های بزرگ، علاقه، شور و حمایت خود را نسبت به‌ اثر موردعلاقه‌شان ابراز می‌کنند. امانوئل موجیکا روساس هم یکی از همین هواداران است؛ این پسر مکزیکی که پس از درگذشت مادربزرگش، شرایط سختی را در زندگی خود تجربه می‌کرد به‌لطف مدیوم گیم و مجموعه بازی‌های God of War توانست شرایط خود را به‌حالت عادی و حتی بهتر، تغییر دهد و به یکی از هواداران سرسخت این بازی‌ها تبدیل شود.

موجیکا روساس در صحبت‌هایش اشاره کرده که در آن دوران هیچ تمرکزی روی زندگی‌اش نداشته و از کارش هم اخراج شده بود. در این زمان بود که امیدش را در پلی استیشن و بازی «خدای جنگ» دید. او که با شخصیت کریتوس و سرگذشت غم‌بار او ارتباط برقرار کرده بود، با خودش می‌گفت که «اگر کریتوس می‌تواند سرنوشت خود را تغییر بدهد چرا من نتوانم؟» و این‌گونه، به یک هوادار سرسخت مجموعه‌ی مذکور تبدیل شد و بزرگ‌ترین کلکسیون آیتم‌های این مجموعه را برای خودش جمع‌آوری کرد.

God of War

مسئولین استودیو سانتا مونیکا با آگاهی از این موضوع، موجیکا روساس را برای یک تور گردشگری در این استودیو دعوت کردند و پس از نشان دادن تمامی اتاق‌ها و گوشه‌گوشه‌ی ساختمانی که حماسه‌ی کریتوس در آن متولد شد، با حضور مامور ثبت رکوردهای گینس در استودیو موجبات شگفتی موجیکا روساس را فراهم آوردند! امانوئل که ۵۸۳ آیتم مختلف اعم از لیوان، کوله‌پشتی، اکشن‌فیگور، کلاه و موارد بیشتری را از این مجموعه جمع‌آوری کرده بود، توانسته بود بزرگ‌ترین کلکسیون ممکن از سری بازی‌های «گاد آو وار» را برپا کند و همین، باعث ثبت شدن نامش در کتاب رکوردهای گینس شد. کوری بارلوگ، یکی از خالقان مجموعه و کارگردان خلاق آخرین قسمت از آن نیز به‌همین دلیل، اولین دیسک از بازی God of War را که برای پلی استیشن 2 تولید شده بود و مخصوص کار روی بازی در استودیو بود به امانوئل هدیه داد. بارلوگ در ادامه به این هوادار سرسخت بازی‌اش چنین گفت:

تو همیشه الهام‌بخش من بودی و هستی؛ هر لحظه که کلمه‌ای از تو می‌شنوم، متوجه می‌شوم که مهم نیست همه‌چیز چقدر برایم سخت شود یا اینکه مسیر چقدر تاریک و سخت به‌نظر برسد؛ همیشه یک نور هدایت‌کننده وجود دارد و این شگفت‌انگیز است.

آخرین قسمت منتشر شده از این مجموعه که به‌نظر شروعی بر یک سه‌گانه جدید خواهد بود، God of War نام دارد و در کنار دریافت واکنش‌های تماما مثبت از بازیکنان و منتقدین، توانست جوایز متعددی را کسب کند و به‌عنوان بهترین بازی سال هم انتخاب شد. این بازی هم‌اکنون برای دارندگان پلی استیشن 4 در دسترس است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده