نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

فیلم لایو اکشن Akira یک گام به ساخت نزدیک‌ تر شد

طبق اطلاعات جدید فاش شده، فیلم Akira یکی از پروژه‌هایی است که از برنامه اعتبار مالیاتی ایالت کالیفرنیا بهره می‌برد تا شایعات ساخت این فیلم قوت بگیرد.

مدت زمانی زیادی است که شرکت برادران وارنر به‌دنبال ساخت فیلمی لایو اکشن براساس مانگا و انیمه مجموعه بسیار محبوب آکیرا (Akira) است. در سال ۲۰۰۲، برادران وارنر حقوق ساخت فیلم Akira براساس مانگا و انیمه آن را به‌دست آورد؛ اما تاکنون شاهد انتشار نسخه سینمایی و غربی این مجموعه نبوده‌ایم. تا به امروز در این پروژه شاهد حضور کارگردانان و نویسندگان بسیاری بوده‌ایم و تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) و فیلم Hunt for the Wilderpeople (شکار برای مردم وحشی)، آخرین شخصی است که کارگردانی فیلم Akira را بر عهده گرفته و هنوز در این پروژه نیز حضور دارد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ساخت این فیلم لایو اکشن یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شده است. طبق خبری که هالیوود ریپورتر منتشر کرده، این فیلم، یکی از فیلم‌هایی خواهد بود که برنامه اعتبارات مالیاتی کمیته فیلم کالیفرنیا از آن حمایت خواهد کرد.

تایکا وایتیتی

طبق این گزارش، فیلم Akira یکی از ۱۸ پروژه‌ای است که از برنامه اعتبار مالیاتی فیلم و تلویزیون کمیته فیلم کالیفرنیا بهره‌مند خواهد شد. این فیلم به‌طور کامل در کالیفرنیا فیلم‌برداری خواهد شد که در نتیجه ۱۸.۵ میلیون دلار اعتبارات مالیاتی دریافت خواهد کرد. هالیوود ریپورتر می‌گوید که این فیلم لایو اکشن برای فیلم‌برداری در ۷۱ روز برنامه‌ریزی شده است. هنوز هیچ تاریخی برای شروع فیلم‌برداری فیلم Akira در نظر گرفته نشده و هنوز هیچ بازیگری برای این فیلم نیز استخدام نشده است، اما مشخصا برادران وارنر در حال کار روی این پروژه است. این فیلم قرار است توسط شرکت فیلمسازی Appian Way که به لئوناردو دی کاپریو تعلق دارد، تولید و توسط وارنر منتشر شود. پیش از این وایتیتی در سال گذشته گفته بود که فیلم Akira هنوز مراحل اولیه توسعه را سپری می‌کند

او همچنین تایید کرد که تمرکز این اقتباس سینمایی روی نسخه انیمه آن نیست و تمرکز فیلم آکیرا روی نسخه مانگای این مجموعه خواهد بود. علاوه‌بر وایتیتی که در حال حاضر کارگردانی فیلم Akira را بر عهده دارد، تا به امروز شاهد حضور نام‌هایی چون دیوید اف. سندبرگ، دنیل اسپینوزا، جاستین لین، جرج میلر و ژاومه کویت-سرا، بوده‌ایم. در سال ۲۰۱۲، فیلم Akira به مرحله پیش از تولید رسیده بود و این فیلم قرار بود در ونکوور در کشور کانادا فیلم‌برداری شود که درنهایت برادران وارنر ساخت این فیلم را متوقف کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده