// یکشنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی موبایل Whispers of a Machine؛ جلوه‌ی احساسات یک ماشین

بازی موبایل Whispers of a Machine روایتی از ماجرای غم‌انگیز ماشینی است که به مرحله بروز احساسات رسیده است. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

Whispers of a Machine یکی از بازی‌های محبوب کامپیوترهای شخصی محسوب می‌شود که حال کاربران موبایل هم می‌توانند آن را تجربه کنند و استودیو Raw Fury این اثر را با تمامی المان‌های دوست داشتنی‌اش بازسازی کرده است. در این بازی اندروید و آیفون شما کاراکتر ورا را در اختیار دارید و باید ماجراجویی‌های وی را دنبال کنید.

ورا یک مامور ویژه است که در جریان اتفاقاتی وارد شهر می‌شود و قرار است که در بازی آیفون Whispers of a Machine به ماجراجویی و پرده برداشتن از راز چندین قتل مرموز بپردازد. او پیش می‌رود و با حقایقی روبه‌رو می‌شود که در باورهایش تاثیر بسزایی دارد. ترکیب دنیای واقعی با هوش مصنوعی و اتفاق‌هایی که پشت همه آن‌ها کارهای تخریب گرانه با استفاده از هوش مصنوعی بوده است، باعث به‌وجود آمدن یک فاز داستانی جدید و بسیار غم انگیز می‌شود؛ داستانی که ورا خودش را در آن یک شخصیت ضعیف می‌بیند و موجودیت خودش را زیر سوال می‌برد. کشتارهایی که در شهر صورت می‌گرفته است همگی زیر سر یک باند هوش مصنوعی بوده و این روند با بی‌رحمی تمام انجام شده است.

بازی از پازل‌های متنوع پر شده است و به خاطر ماهیت کاوش در زمینه جرم و جنایت، دست سازندگان هم در این زمینه باز بوده است. یقینا عواطف انسانی و حالت خشک یک ربات ماشینی دو فاکتور بسیار مهمی هستند که همه چیز پیرامون آن‌ها جریان دارد. ارايه چنین داستانی با یک گیم‌پلی جذاب سبب می‌شود که شاهد یکی از بهترین بازی های اندروید باشیم. بازی تمام آفلاین است و هر زمان می‌توانید چک‌ پوینت‌های دلخواه ایجاد کنید و بازی را دوباره شروع کنید. معمولا آثاری که در این سبک عرضه می‌شوند فاقد جذابیت گیم‌پلی هستند و بیش‌تر ترکیب داستان و گیم‌پلی بازی است که می‌تواند جان تازه‌ای به مخاطب بدهد و ساعت‌ها وی را سرگرم کند. Whispers of a Machine درحالی‌که از این قاعده مستثنی نیست، توانسته است داستان را به حد کمال برساند و در زمینه گرافیک، موسیقی و ارائه المان‌های گیم‌پلی در چارچوب نه‌چندان جالب توجه خودش هم عملکرد بی‌نظیری داشته است.

Whispers of a Machine

بازی Whispers of a Machine با سبک اشاره و کلیک دنبال می‌شود و بازیکن را هرچه بیش‌تر با جزئیات ریز محیط درگیر می‌کند. این جزئیات به بهترین شکل ممکن در گرافیک نه چندان خوب بازی پیاده‌سازی شده است و می‌توانید از اسکنر وضعیت و دیگر سیستم‌های یافتن سرنخ استفاده کنید. بازی در ابتدا به شما نشان می‌دهد که باید چگونه به دنبال قاتل و سرنخ‌ها باشید و کار چندان سختی پیش‌ روی‌تان نیست. در این سیستم باید با افراد مختلف روبه‌رو شوید و گفتگویی را با آن‌ها شروع کنید. گفته می‌شود که بیش از ۴ هزار خط گفتگو برای بازی نوشته شده است و سازندگان همه چیز را تحت پوشش قرار داده‌اند. پازل‌ها را می‌توانید با توجه به دیالوگ‌ها حل کنید و افرادی که به زبان مسلط‌تر باشند بهتر می‌توانند بازی را دنبال کنند.

Whispers of a Machine با ارائه یک داستان عالی می‌تواند احساسات مخاطبین خودش را تحت تاثیر قرار دهد

شخصیت‌های بازی موبایل Whispers of a Machine بسیار پیچیده هستند و ارتباط تنگاتنگی با پایان‌بندی بازی دارند. درواقع همه گفتگوها اهمیت بالایی دارند و ممکن است همکاران شما در نقش قاتل در کنارتان حضور داشته باشند. کشتار هوشمند چیزی است که در این دهه با آن روبه‌رو هستید و ورا نمی‌داند که به سراغ چه پرونده‌ای رفته است. ورا نمی‌تواند احساسات خودش را کنترل کند و به عنوان یک کارآگاه پا روی اولین اصل این شغل می‌گذارد. همه سلاح‌ها و ابزارهایی که در اختیار دارید در نوار پایینی قابل رویت هستند و می‌توانید از آن‌ها بهره گیرید.

Whispers of a Machine

شخصیت ورا خودش را در پس ماجرایی می‌بیند که در نهایت موجودیت وی را به خطر خواهد انداخت

ورا در شهرهای مختلفی سیر می‌کند و دستگاه دروغ‌سنج خود را روی اکثر شخصیت‌ها امتحان می‌کند. اما این یک روند سازمان‌دهی شده است و وسایل قدیمی این زمان نمی‌تواند با قدرت هوش مصنوعی مقابله کند. چنین چیزی باعث سردرگمی ورا شده است و بنابراین خانواده وی و گذشتگان هم روی این قتل‌ها تاثیر می‌گذارنند. در بازی Whispers of a Machine می‌توانید بعد از مدت‌ها با داستان اخت شوید و سرنوشت همه کاراکترها برای‌تان مهم باشد. مهم نیست که این بازی را قبلا تجربه کرده‌اید یا خیر؛ آشنا شدن هرچه نزدیک‌تر آن‌هم روی صفحه نمایش کوچک موبایل لذت دیگری دارد.

بازی Whispers of a Machine با پتانسیل بالایی که در نسخه کامپیوتر خودش نشان داده بود، موفق می‌شود که برای کاربران موبایلی هم خاطره انگیز باشد. بازی سرشار از المان‌های هیجان انگیز برای دوست‌داران جرم و جنایت است و پایانی غم انگیز و دل‌ربا نقطه اوج این داستان است. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی Whispers of a Machine


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده