نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۶

بن افلک وظیفه کارگردانی و بازی در فیلم Ghost Army را برعهده گرفت

بن افلک کارگردانی فیلم Ghost Army را، ضمن بازی در آن، بر عهده گرفت. این فیلم براساس اتفاقات واقعی جنگ جهانی دوم ساخته خواهد شد.

تاکنون شاهد فیلم‌های بی‌شماری در مورد جنگ جهانی دوم بوده‌ایم، ولی کمتر اثری به ارتش شبح (Ghost Army) پرداخته است. اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که کمپانی یونیورسال (Universal Pictures) برای ساخت فیلم سینمایی عظیمی براساس این ارتش متفاوت، به سراغ بن افلک رفته و او قرار است علاوه بر بازی در فیلم، کارگردانی آن را هم برعهده بگیرد.

فیلمنامه ارتش شبح بر پایه کتابی از ریک بایر و الیزابت سیلز نگارش شده است؛ کتابی با عنوان طولانی «ارتش شبح جنگ جهانی دوم: چگونه یک واحد فوق سری توانست به وسیله‌ی تانک‌های جعلی، افکت‌های صوتی و سایر حقه‌های غافلگیرکننده دشمن را فریب دهد».

این کتاب بر مبنای اتفاقاتی واقعی نوشته شده است که در جنگ جهانی دوم رخ داد. در آن زمان بخش ویژه‌ای در نیروی زمینی ارتش ایالات متحده تشکیل شده بود که ارتش شبح نام داشت و وظیفه آن استفاده از حقه‌های مختلف برای ایجاد توهم مقابل نیروهای آلمان نازی بود؛ به این شکل که با تانک‌های جعلی و بادی، صحنه‌ای را شبیه‌سازی می‌کردند که دشمن تصور می‌کرد با لشکر عظیمی از تانک‌های قدرتمند روبه‌رو شده است و در عین حال افکت‌های صوتی عظیمی با استفاده از ون‌های مخصوص با بلندگو ایجاد می‌شد تا صحنه هرچه طبیعی‌تر جلوه کند.

ارتش شبح موفق شد با کمک افرادی چون بیل لاس، الزورت کلی، آرتور سینگر، ویکتور داود، آرت کین و جک میسی در کنار حدود ۱۱۰۰ سرباز به فریب دشمنان بپردازد و باعث شود آن‌ها در تشخیص نیروی جنگی واقعی در جبهه‌های فرانسه دچار مشکل شوند.

ارتش شبح | Ghost Army

یکی از تانک‌های جعلی ارتش شبح

برای نگارش فیلمنامه این اثر، از مستند ارتش شبح محصول نتفلیکس (Netflix) هم کمک گرفته شده است و البته بن افلک قصد اعمال تغییراتی در فیلمنامه را هم دارد. فیلم توسط کمپانی Pearl Street Films تهیه خواهد شد که متعلق به افلک و مت دیمون است و اندرو لازار و کمپانی او یعنی Mad Chance Productions هم در تولید فیلم سهیم خواهند بود.

هرچند بن افلک آثار باکیفیتی در کارنامه خود دارد، ولی در سال‌های اخیر با ناکامی‌هایی هم دست و پنجه نرم کرده است؛ از جمله فیلم‌های The Accountant و Justice League که در آن‌ها ایفای نقش کرده بود و فیلم Live by Night که کارگردانی آن را بر عهده داشت. البته یکی از آخرین آثاری که در آن بازی کرد یعنی Triple Frontier محصول نتفلیکس وضعیت بهتری داشت و ۵۲ میلیون بیننده در ماه اول عرضه جذب کرد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده