نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۴

تیم Keen Gaming فاتح مسابقات ESL One Mumbai بازی DotA 2 شد

مسابقات ESL One Mumbai بازی دوتا 2 با قهرمانی تیم Keen Gaming در حالی به کار خود پایان داد که رقابت‌های هیجان‌انگیز و نفس‌گیری را از تیم‌ها شاهد بودیم.

با اینکه رویدادهای بدون امتیاز DPC این فصل بازی DOTA 2 از اهمیت کمتری نزد تیم‌ها برخوردار است، اما به هیچ وجه نمی‌توان از خیر تماشای رقابت‌های مهیج آن گذشت. پس از پایان مسابقات WSOE 6 که با قهرمانی تیم «جی.استورم» همراه بود، حال نوبت به مسابقات ESL One Mumbai می‌رسد که اگرچه در میان تورنمنت‌های اصلی این فصل جای نمی‌گیرد، اما جایزه ۳۰۰ هزار دلاری که در مجموع برای آن در نظر گرفته شده است، تیم‌های بسیاری را مجاب می‌کند تا با شرکت در آن توانایی‌های‌شان را محک بزنند. تورنمنت ای‌اس‌ال وان مومبای اولین رویداد حرفه‌ای و بزرگ هندی‌ها به شمار می‌آید که در سالن NSCI Dome واقع در بمبئی، کشور هند برگزار شد و تیم‌ها برای کسب جایزه ۱۳۵ هزار دلاری جایگاه اول به مصاف هم رفتند. میزبانی این مسابقات بر عهده پال چَلنر (رِدآی) و اِری نیمن (اِری) بود و این دو به همراه مفسران برجسته‌ای نظیر توبی داوسون (توبی‌وان)، ویلیام لی (بلتز)، آستین والش (کَپیتالیست) و کایل فریدمن (کایل) تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. مسابقات ESL One Mumbai در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی پیگیری شد و در نهایت تیم Keen Gaming با غلبه بر سایر رقبا در جایگاه اول قرار گرفت و جام را بالای سر برد.

ESL One Mumbai

تداخل برنامه زمانی تیم‌ها باعث کناره‌گیری پنج تیم از رقابت‌ها شد که این موضوع موسسه ای‌اس‌ال را مجبور به برگزاری این رویداد با هشت تیم باقیمانده و تغییر نحوه برگزاری مرحله گروهی کرد

مرحله مقدماتی مسابقات ای‌اس‌ال وان مومبای در بازه زمانی ۸ تا ۱۲ اسفند ماه سال گذشته در پنج منطقه برگزار شد و سرانجام تیم‌ The Pango از منطقه اروپا، تیم Keen Gaming از منطقه چین، تیم TNC Predator از منطقه جنوب‌شرقی آسیا، تیم Signify از هند و تیم J.Storm از امریکای شمالی جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آوردند. از تیم‌های Natus Vincere ،Mineski ،compLexity Gaming ،Ninjas in Pyjamas ،Alliance ،Gambit Esports و Chaos Esports Club نیز به صورت مستقیم برای شرکت در این رویداد بزرگ دعوت به عمل آمد. این پایان ماجرا نبود و پیش از آغاز مرحله گروهی، پنج تیم Ninjas in Pyjamas ،Alliance ،Gambit Esports ،Chaos Esports Club و J.Storm به دلیل تداخلِ برنامه زمانی‌ و همزمانی این تورنمنت با دیگر تورنمنت‌ها، به خواست خود از حضور در این رویداد کناره‌گیری کردند و به این ترتیب، تعداد تیم‌های حاضر به هشت تیم کاهش یافت. البته از آن‌جایی‌ که تیم J.Storm با شرکت در مرحله مقدماتی منطقه امریکای شمالی به مرحله گروهی راه یافته بود، برگزارکنندگان مسابقات تصمیم گرفتند تا از تیم TEAM TEAM به عنوان جایگزین این منطقه استفاده کند. در این میان، رایان جی کی (Bimbo) به دلیل انجام کارهای مربوط به ویزا برای شرکت در رویداد میجور بعدی، قادر به همراهی تیم Mineski نبود و این تیم از کیم یانگ-مین (Febby) در ترکیبش استفاده کرد. موسسه ای‌اس‌ال نیز درباره کناره‌گیری پنج تیم از مسابقات ESL One Mumbai در توییتی اظهار داشت:

علی‌رغم اشتیاق و تلاش‌های فراوانی که از سوی تمام مسئولان برای شرکت دادن این تیم‌ها [پنج تیم خارج‌شده از رقابت‌ها] در هر دو تورنمنت [تورنمنت‌های ESL One Mumbai و OGA Dota PIT Minor] صورت گرفت، ولی در نهایت موفق به کسب نتیجه‌ای که به سود همه باشد، نشدیم. رویدادهای دارای امتیاز Dota Pro Circuit اولویت اصلی تمام سازمان‌های فعال است و به این خاطر تصمیم‌شان را درک می‌کنیم. مسابقات دارای امتیاز DPC رویدادهایی حیاتی و بااهمیتی برای تیم‌ها به شمار می‌آیند که تنها راه کسب امتیاز لازم و دعوت مستقیم به [مرحله گروهی] مسابقات بزرگ The International 9 است. با عنایت به اتفاق‌های ناخوشایند اخیر، برخی از تیم‌ها مجبور به ترک مسابقات ای‌اس‌ال وان مومبای شدند، ولی این تورنمنت با هشت تیم و مرحله گروهی تغییریافته به کارش ادامه می‌دهد. همچنین مرحله اصلی این رویداد بدون تغییر در سالن NSCI Dome برگزار خواهد شد.

ESL One Mumbai

مرحله گروهی مسابقات ESL One Mumbai در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۸ فروردین ماه میان هشت تیم باقی‌مانده برگزار شد و به این ترتیب نحوه قرارگیری تیم‌ها در براکت بالایی و پایینی را مشخص کرد. در این مرحله ابتدا تیم‌ها به دو گروه متشکل از چهار تیم تقسیم شدند که در گروه اول تیم‌های TNC Predator ،Natus Vincere ،compLexity Gaming و TEAM TEAM حضور داشتند و در گروه دوم شاهد تیم‌های The Pango ،Mineski ،Keen Gaming و Signify بودیم. پس از پایان این مرحله که به صورت Best of Three برگزار شد، تیم‌های TEAM TEAM و Natus Vincere از گروه اول و تیم‌های Keen Gaming و Mineski از گروه دوم به خاطر قرارگیری در دو جایگاه نخست، به براکت بالایی مرحله اصلی راه یافتند و سایر تیم‌ها به دلیل کسب نتایج نه چندان مطلوب در یکی از چهار جایگاه براکت پایینی قرار گرفتند.

در ابتدا قرار بود که دوازده تیم راه‌یافته به مرحله گروهی به دو گروه متشکل از شش تیم تقسیم شوند و با فرمت Best of Two به صورت راند رابین به رقابت بپردازند. در این حالت، پس از پایان رقابت‌ها دو تیم قرارگرفته در رده‌های اول و دوم هر گروه به براکت بالایی و دو تیم قرارگرفته در رده‌های سوم و چهارم به براکت پایینی مرحله اصلی راه پیدا می‌کردند و دو تیم انتهای جدولی از ادامه رقابت‌ها بازمی‌ماندند

زنگ آغاز مرحله اصلی مسابقات در تاریخ ۲۸ فروردین به صدا در آمد و نهایتا در تاریخ ۱ اردیبهشت به پایان رسید. در نخستین روز مرحله اصلی تیم NaVi با نتیجه ۱-۲ تیم Keen Gaming را شکست داد و آن‌ها را راهی براکت پایینی کرد. در روز دوم تنها دو دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم Mineski با نتیجه ۰-۲ بر تیم TEAM TEAM غلبه کرد و در دیدار بعدی نماینده هند یعنی تیم Signify با نتیجه ۰-۲ مغلوب تیم TNC Predator شد. روز سوم با برگزاری سه دیدار در براکت پایینی پیگیری شد که با خروج سه تیم از گردونه رقابت‌ها همراه بود. در این روز تیم‌های The Pango و compLexity Gaming به مصاف هم رفتند که نتیجه ۱-۲ به نفع The Pango رقم خورد. در دیدارهای دیگر این روز تیم TEAM TEAM با نتیجه ۰-۲ از TNC Predator شکست خورد و تیم Keen Gaming با نتیجه ۱-۲ ترمز تیم The Pango را کشید. در روز چهارم شاهد یک دیدار از هر دو براکت بودیم که تیم Mineski با دو پیروزی و یک شکست در براکت بالایی بر Natus Vincere غلبه کرد و در براکت پایینی تیم TNC Predator پس از تجربه دو شکست پیاپی مقابل Keen Gaming راهی خانه شد. در روز پنجم دیدارهای فینالِ براکت پایینی و فینال بزرگ برگزار شد که در اولین دیدار تیم Natus Vincere به مصاف Keen Gaming رفت و با نتیجه ۰-۲ مغلوب حریف چینی خود شد. نتایج به نحوی رقم خورد که در فینال بزرگ شاهد تقابل تیم‌های Keen Gaming و Mineski بودیم که در نهایت تیم Keen Gaming با نتیجه ۰-۲ رقیب خود را از میان برداشت و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

ESL One Mumbai

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتیممبلغ جایزه
اولKeen Gaming۱۳۵,۰۰۰ دلار
دومMineski۷۰,۰۰۰ دلار
سومNatus Vincere۳۵,۰۰۰ دلار
چهارمTNC Predator۲۰,۰۰۰ دلار
پنجم-ششمTEAM TEAM۱۲,۵۰۰ دلار
The Pango
هفتم-هشتمcompLexity Gaming۷,۵۰۰ دلار
Signify


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده