// شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۸

بهترین ایستر اگ ‌های بازی ‌های موبایل

ایستر اگ‌ها یکی از موارد جالبی هستند که بعضی از سازنده‌ها از آن‌ها در بازی‌های خود استفاده می‌کنند. در این مقاله به‌سراغ بهترین ایستر اگ‌های بازی‌های موبایل رفته‌ایم.

ایستر اگ‌ها (Easter Egg) را می‌توان یکی از موارد سرگرم کننده در بازی‌های ویدیویی دانست. ایستر اگ‌ها نکاتی مخفی‌ هستند که سازنده در بازی خود قرار می‌دهد و گاهی یک ارجاع به بازی دیگر همان استودیو است. همچنین بعضی از ایستر اگ‌ها هم نکات مخفی یک بازی به‌حساب می‌آیند که بازیکنان باید آن‌ها را کشف کنند. ایستر اگ برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ توسط وارن رابینت در بازی Adventure استفاده شد که برای کنسول Atari 2600 عرضه شده بود. پس از آن سایر سازنده‌ها هم سعی کردند از این مورد استفاده کنند تا شکل و شمایل جدیدی به بازی خود ببخشند. حال به مناسبت عید پاک یا همان Easter Day تصمیم گرفتیم بهترین ایستر اگ‌های بازی‌های موبایل را با شما به اشتراک بگذاریم؛ ایستر اگ‌هایی که بعضی از آن‌ها به بازی‌ اندروید و آیفون‌های صاحب نامی نظیر بازی آیفون و اندروید Game of Thrones: Conquest مربوط می‌شوند.

The Sims FreePlay

The Sims FreePlay

  • ایستر اگ: Sick Sims

در نسخه‌های قدیمی و جدید سری Sims بازیکنان می‌توانند زندگی کاراکتر خیالی خود را دشوار کنند و چالش‌های مختلفی را سر راهش قرار بدهند. بازی موبایل The Sims FreePlay سطح جدیدی از زندگی سخت و طاقت‌فرسا را در دسترس مخاطبان خود قرار داده است. بازیکنان می‌توانند با تکان دادن گوشی موبایل یا تبلت‌شان کاراکتر بازی را مریض کنند. حال اگر این کار را با شدت بالایی انجام بدهید، امکان دارد کاراکتر در حال لرزش شما (اشاره به کاراکتر Mini-Me در سری فیلم‌های Austin Powers) حالش حسابی بد شود و روز سخت‌تری را پشت سر بگذارد.

دانلود بازی The Sims FreePlay

Crossy Road

Crossy Road

  • ایستر اگ: در نقش کاراکتر هیپستر ویل بازی کنید

بازی اندروید و آیفون Crossy Road یکی از بازی‌های سرگرم کننده و اعتیاد آوری است که توسط استودیو هیپستر ویل (Hipster Whale) ساخته شده است. ازطرفی این بازی دارای کاراکترهای مختلفی است که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را آزاد کنند تا شکل و شمایل جدیدی به بازی بدهند. دراین‌میان یک کاراکتر مخفی وجود دارد که هم‌اسم استودیو سازنده است و هیپستر ویل نام دارد. درواقع لوگو استودیو هیپستر ویل یک شخص پیکسلی آبی‌رنگ است. برای آزادسازی هیپستر ویل بازیکنان باید حواس‌شان را به دریاچه کنار محیط‌ بازی آیفون و اندروید Crossy Road جمع کنند. سپس هیپستر ویل آبی‌رنگ را روی دریا مشاهده می‌کنند که شناور است. حال به کمک تخت چوب‌ها، روی پشت او بپرید و سپس روی چوب سمت راست بپرید و دوباره وارد جاده شوید. مسیر در نظر گرفته شده را تمام کنید تا کاراکتر هیپستر ویل آزاد شود.

دانلود بازی Crossy Road

Game of Thrones: Conquest

Game of Thrones: Conquest

  • ایستر اگ: هودور

هودور را می‌توان کاراکتری وفادار و دوست‌داشتنی درمیان کاراکترهای سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) دانست که به برن استارک خدمت می‌کرد. نکته‌ی جالبی‌که این وسط وجود دارد، این است که در روز April Fool هر سال حالت هودور برای بازی Game of Thrones: Conquest فعال می‌شود. در این روز بازیکنان می‌توانند وارد بخش تنظیمات بازی‌ شوند و گزینه حالت هودور را انتخاب کنند. در این حالت تمامی متن‌های داخل بازی، به کلمه‌ی هودور تغییر پیدا می‌کنند.

دانلود بازی Game of Thrones: Conquest

Star Wars: Galaxy of Heroes

Star Wars: Galaxy of Heroes

  • ایستر اگ: تماشای گروه موسیقی کاتینا

گروه موسیقی کاتینا در جهان جنگ ستارگان بسیار معروف است و بازیکنان در بازی موبایل Star Wars: Galaxy of Heroes می‌توانند آهنگ نواختن این گروه را تماشا کنند. برای تماشای این مورد هم تنها کافی است در صفحه سفینه‌های بازی، سفینه X-Wing را انتخاب کنید تا شاهد نواختن این گروه باشید.

دانلود بازی Star Wars: Galaxy of Heroes

Gone Home

Gone Home

  • ایستر اگ: دسترسی به ژورنال میتنز

در بازی Gone Home کاراکتر بازی با گشت‌وگذار در خانه دوران بچگی‌اش، متوجه راز و رمزهای خانواده خود می‌شود. دراین‌میان میتنز، گربه‌ی خانواده، هم ژورنال مخصوص به‌خودش را دارد که بازیکنان ازطریق ایستر اگ بازی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. درابتدا وارد گاراژ شوید و یک قوطی را از داخل سطل آشغال بردارید. سپس وارد آشپزخانه شوید و در راه‌روی آشپزخانه بایستید. سقف را نگاه کنید تا متوجه توپ بسکتبال بنفش‌رنگی شوید. ازطریق قوطی‌ای که قبلا آن را برداشتید، به این اسباب بازی ضربه بزنید تا روی زمین بیفتد. درادامه آن را بردارید و وارد اتاق سم شوید. درانتها درب را ببندید تا متوجه حلقه بسکتبال شوید. توپ بسکتبال را به داخل آن بیندازید و ژورنال میتنز را مشاهده می‌کنید.

دانلود بازی Gone Home

Day of the Tentacle Remastered

Day of the Tentacle Remastered

  • ایستر اگ: تجربه بازی Maniac Mansion

اگر به‌دنبال یک بازی ماجراجویی سرگرم کننده و زیبا هستید که بتواند چند ساعتی شما را سرگرم کند، بازی موبایل Day of the Tentacle Remastered گزینه‌ی بسیار خوبی است. همچنین این بازی یک ایستر اگ بسیار جالب را در خود جای داده است که بازیکنان می‌توانند بازی ماجراجویی Maniac Mansion را تجربه کنند که در سال ۱۹۸۷ عرضه شده است. برای تجربه‌ی این بازی تنها کافی است ازطریق کاراکتر برنارد به طبقه‌ی بالا و دفتر عجیب و غریب اد ادیسن بروید. حال از کامپیوتر اد استفاده کنید تا بتوانید این بازی را تجربه کنید.

دانلود بازی Day of the Tentacle Remastered

Stardew Valley

Stardew Valley

  • ایستر اگ: The Junimo Plush

بازی نقش آفرینی Stardew Valley ایستر اگ‌های زیادی دارد، اما Junimo Plush را می‌توان بهترین ایستر اگ بازی دانست. برای پیدا کردن این آیتم ارزشمند و کمیاب، باید راس ساعت ۱۲ بعد از ظهر بیست و هشتم هر ماه، بوته‌ی مشخصی در شمال غرب و گوشه‌ی محیط Pelican Town را تکان بدهید. ازاین‌رو هر ماه می‌توانید این آیتم را کسب کنید.

دانلود بازی Stardew Valley


منبع اپ استور
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده