نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

بررسی اولین تریلر فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

در این مقاله به بررسی اولین تریلر فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker می‌پردازیم و به مهم‌ترین نکات و سوالات آن خواهیم پرداخت.

مدتی پیش بود که سرانجام لوکاس فیلم اولین تیزر تریلر فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر) را منتشر کرد که در این تریلر که باعث هیجان طرفداران مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) نیز شد، شاهد اولین تصاویر رسمی این فیلم فوق‌العاده مورد انتظار کریسمس امسال بودیم. در طول تریلر شاهد بازگشت شخصیت‌های چون ری، فین، پو دامرون و کایلو رن بودیم که نمای کلی از ظاهر جدید آن‌ها نیز قابل مشاهده بود. همچنین در این تریلر شخصیت شاهد بازگشت لاندو کالریسیان با بازی بیلی دی ویلیامز نیز هستیم و در طول تریلر یک صحنه از احتمالا آخرین دیدار با لیا اورگانا ملقب به پرنسس لیا نیز نمایش داده می‌شود و در پایان تریلر صدای خنده دارث سیدیوس ملقب به امپراطور پالپاتین را نیز شنیدیم که خبر از بازگشت او در این فیلم می‌دهد. بااین‌حال، اولین تریلر فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود 9) سوالات بسیاری را در مورد آخرین فصل از ماجراجویی خاندان اسکای‌واکر مطرح کرد و نکات بسیاری را نیز داشت که در ادامه مقاله و بررسی تریلر به آن خواهیم پرداخت و در ادامه با این مقاله همراه باشید.

Star Wars: The Rise of Skywalker

در فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker شاهد جهش زمانی خواهیم بود

اولین تریلر فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker با صدای نفس‌های ری آغاز می‌شود که او را در یک سیاره صحرایی پس از حوادث فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) مشاهده می‌کنیم که شمشیر لایت‌سیبر خود را در اختیار دارد، اما او تنها نیست. پیش از این، جی جی آبرامز، کارگردان قسمت نهم فیلم Star Wars، جهش زمانی بین دو قسمت هشتم و نهم را تایید کرده بود و می‌دانیم که اتفاقات قسمت نهم قرار است بین چند هفته تا چند ماه پس از حوادث قسمت هشتم آغاز شود و قابل انتظار است که طی این مدت ری آموزش استفاده از نیروی فورس را کامل کند و این تصاویر نیز ممکن است به همین موضوع اشاره کند. از دور دست یک جنگنده TIE Silencer در حال نزدیک شدن به ری قابل مشاهده است که برخی اعتقاد دارند کایلو رن در آن حضور دارد. در صحنه بعدی، نمای بهتری از شمشیر لایت سیبر ارائه می‌شود که به نظر می‌رسد این شمشیر پس از نابودن شدن در فیلم The Last Jedi دوباره احیا شده که دیزی ریدلی نیز این موضوع را تایید کرد که اکنون مشخص نیست که چگونه این شمشیر دوباره احیا شده و اکنون در اختیار ری است، اما محل تعمیر آن کاملا قابل مشاهده است. همچنین ری سلاح محبوب هان سولو را نیز در اختیار دارد.

Star Wars: The Rise of Skywalker

ظاهر پو دامرون در این فیلم شباهت زیادی به ظاهر نیتن دریک در بازی Uncharted 3 دارد

اگرچه موقعیت مکانی ری مشخص نیست و ممکن است به سیاره جاکو، محل اتفاقات فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) یا سیاره تاتویین، سیاره محلق اتفاقات سه‌گانه‌ اول بازگشته‌ باشیم یا حتی ممکن است یک سیاره جدید باشد، اما صدای لوک اسکای واکر شنیده می‌شود که در حال صحبت کردن است. اگرچه مشخص نیست که چگونه لوک قرار است در این قسمت حضور داشته باشد، اما او احتمالا به‌صورت روح و با استفاده از قدرت نیرو در این فیلم حضور خواهد داشت. در ادامه شاهد دویدن ری در مسیر حرکت موافق این جنگنده هستیم و او در ادامه پرش می‌کند تا یکی از صحنه‌های جذاب تریلر را رقم بزند. این صحنه شباهت زیادی به یک صحنه مشابه در فیلم North by Northwest دارد:

North by Northwest

ری در ابتدای تریلر احتمالا به‌دنبال تکمیل آموزش خود است

بااین‌حال، جنگنده TIE Silencer نسبت به نسخه قبلی خود تفاوت بسیاری دارد و ممکن است که در این فیلم شاهد نسخه پیشرفته‌تر آن باشیم. بااین‌حال، نکته اصلی این صحنه اینجا است که ری در حال آموزش است یا در حال مبارزه کردن با نیروهای فرقه اول (First Order)؟ بعید است که تریلر با نمایش یک صحنه از مبارزه نهایی آغاز شود و این صحنه نیز نشان می‌دهد ری در این مکان تنها است و خطر دیگری در اطراف او دیده نمی‌شود و ممکن است تمامی این موارد تنها یک خیال باشد و او احتمالا با کمک لوک در حال آموزش برای نبرد پایانی با کایلو رن است و صحنه پرش ری با قدرت نیرو نیز نشان می‌دهد که در این قسمت قرار است شاهد قوی‌ترین نسخه ری باشیم که سرانجام آموزش او نیز کامل خواهد شد تا یکی از انتقاداتی که شاید از آموزش ری در قسمت هشتم گرفته شده بود، در این قسمت رفع شود، اما آیا ری قوی‌ترین شخص این کهکشان با نیرو است؟ زمان آن را مشخص خواهد کرد.

Star Wars: The Rise of Skywalker

همچنین در طول این صحنه‌ها جمله هر نسل نیاز به یک قهرمان دارد نیز قابل مشاهده است که این نوشته را پیش از این در تریلر فیلم Star Wars: Episode I – The Phantom Menace نیز مشاهده کرده بودیم و حال شاهد بازگشت این جمله در این تریلر نیز هستیم.

Star Wars: The Rise of Skywalker

پس از یک صحنه نسبتا طولانی از مقابله ری با TIE fighter، به یک سیاره جدید که نسبتا کوهستانی است شهری در بین سنگ‌ها دیده می‌شود، می‌رویم که یک سفینه با خدمه یا خدمه‌های ناشناس در آن حضور دارند. به نظر می‌رسد که در فیلم The Rise of Skywalker قرار است به سیاره یا سیاره‌های جدیدی سفر کنیم که چندان جای تعجبی ندارد، اما فعلا اطلاعات بیشتری از آن در دسترس نیست. بااین‌حال، این سفینه شباهت زیادی به سفینه‌ای داشت که ما پیش از آن در منشا داستانی شخصیت ری در قسمت هفتم مشاهده کرده بودیم که سفینه‌ای تقریبا مشابه ری را در سیاره جاکو رها کرده بود:

 Star Wars: The Rise of Skywalker

بااین‌حال، ممکن است درنهایت این دو سفینه با یکدیگر ارتباطی هم نداشته باشند، اما طبق گفته آبرامز، در این فیلم قرار است بیشتر در مورد والدین واقعی ری بدانیم و شاید درنهایت متوجه شویم که ری توسط چه کسانی در سیاره جاکو رها شده بود، و این تصویر ممکن است بخشی از ماجراجویی جدید ری برای یافتن والدین واقعی خود باشد، اما در حال حاضر هویت این سفینه و سیاره کاملا مبهم است.  

Star Wars: The Rise of Skywalker

پس از آن شاهد بازگشت کایلو رن هستیم که با ارتش استورم‌تروپر خود در حال حمله به گروهی از نیروهای احتمالا مقاومت است و با بی رحمی در حال کشتن یکی از این نیروها دیده می‌شود که اطلاعاتی از آن در دسترس نیست، اما این صحنه شاید بخشی از نبرد پایانی یا تلاش او برای یافتن نیروهای مقاومت باشد و شاید هم درنهایت شاهد حضور شوالیه‌های رن نیز باشیم. 

Star Wars: The Rise of Skywalker

کلاه کایلو رن و شمشیر نوری لوک در تریلر تعمیر شده‌اند

در صحنه بعدی نیز کلاه کایلو رن در حال تعمیر قابل مشاهده است که در قسمت قبلی توسط او نابود شده بود. هنوز دلیل این موضوع مشخص نیست. کایلو رن برخلاف بسیاری از شخصیت‌های شرور کلاسیک جنگ ستارگان ظاهر شده و با اینکه ظاهر آرامی دارد، اما شخصیت غیر قابل اعتماد و کاملا غیر قابل پیش‌بینی است که در دو قسمت قبلی خشم و غرور او را بسیار کنترل کرده است و حال کسی نیست که مانع او شود و احتمالا باید شاهد یک نسخه کاملا شرورانه‌تر از این شخصیت باشیم که دیگر ترسی از مخفی کردن خشم خود ندارد و شاید کلید قدرت او نیز باشد. در هر حال چهره واقعی کایلو رن را اکنون مشاهده کرده‌ایم و او احتمالا از هیچ کاری دیگر ابایی ندارد و هرکسی که مقابل او قرار بگیرد، را از بین خواهد برد.

Star Wars: The Rise of Skywalker

در ادامه پو دامرون و فین را مشاهده می‌کنیم که دوباره درکنار یکدیگر هستند. در فیلم The Rise of Skywalker همه قهرمان‌های این سه‌گانه یک مأموریت دارند و طبیعی است که همه آن‌ها در همان سیاره‌ای حضور داشته باشند که در ابتدای تریلر شاهد حضور ری در آن بودیم. بااین‌حال، زوج پو و فین در فیلم The Force Awakens محبوبیت زیادی را پیدا کرده بود و بسیاری امیدوار هستند که شاهد تکرار آن در این قسمت نیز باشند.

فیلم The Force Awakens

در ادامه اولین تریلر فیلم The Rise of Skywalker، از دروید جدید مجموعه جنگ ستارگان رونمایی می‌شود که دوست جدید BB-8 است. این دروید کوچک دیو (Dio) نام دارد که هنوز کاربردش مشخص نیست، اما این شخصیت براساس یک اردک طراحی شده است که ظاهر بسیار عجیب و متفاوتی دارد. 

Star Wars: The Rise of Skywalker

سرانجام در این تریلر شاهد بازگشت لاندو کالریسیان با بازی بیلی دی ویلیامز در سومین سه‌گانه دنیای جنگ ستارگان نیز هستیم. در سفینه میلینیوم فالکون لاندو درکنار چوباکا دیده می‌شود که در این صحنه لاندوی کلاسیک قابل مشاهده است که هنوز از پرواز با این سفینه افسانه‌ای ذوق زده می‌شود. همچنین آن‌ها زمان مناسبی را برای سوگواری هان سولو در اختیار دارند تا یاد و خاطره دوست قدیمی خود را نیز زنده کنند. 

Star Wars: The Rise of Skywalker

پس از آن‌ ظاهرا استورم‌تروپرها را سوار بر جت پک یا چیزی مشابه آن مشاهده می‌کنیم. ظاهرا وسایل نیروهای فرقه اول نیز بسیار پیشرفته‌تر شده تا در نبردها و تعقیب و گریزهای این چنینی انعطاف بیشتری داشته باشند و حال این نیروها در همان سیاره‌ای حضور دارند که ری و نیروهای مقاومت در آن مخفی شده‌اند. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این صحنه با صحنه ابتدای تریلر نیز ارتباط دارد یا صحنه کاملا متفاوتی است.

Star Wars: The Rise of Skywalker

درواقع به نظر می‌رسد که استورم‌تروپرهای با جت پک به‌دنبال یک سواری عجیب و غریب هستند که پو، فین و C-3PO در آن حضور دارند. این تعقیب و گریز درواقع بی‌شباهت به تعقیب و گریز فیلم Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جاده خشم) نیست و شاید حتی ادای احترامی به این فیلم نیز باشد. بااین‌حال، این صحنه برای بسیاری از طرفداران نیز یادآور صحنه‌های ابتدایی فیلم Return of the Jedi نیز است. 

Star Wars: The Rise of Skywalker

در ادامه یک نما از سفینه A-Wing نمایش داده می‌شود که در حال استفاده از نیروی کمکی خود است. در قسمت اول فیلم جنگ ستارگان از این سفینه برای نابودی دث استار استفاده شد و حال شاهد بازگشت این سفینه در این قسمت نیز هستیم که هنوز دلیل آن مشخص نیست، اما ظاهرا این سفینه دچار مشکل شده یا مورد هدف قرار گرفته که خبر خوبی برای نیروهای مقاومت نخواهد بود. 

Star Wars: The Rise of Skywalker

در طول تریلر شاهد تصویری کوتاه از حضور پرنسس لیا هستیم

پس از آن یک نما از مدالی دیده می‌شود که در پایان فیلم A New Hope به هان سولو و لوک داده شد. مشخص نیست که این مدال متعلق به هان سولو یا لوک است، اما مشخص است که لیا در حال تماشای این مدال است و شاید این لحظات آخرین لحظات عمر او باشد که قرار است از تصاویر استفاده نشده او در فیلم The Force Awakens در فیلم The Rise of Skywalker استفاده شود که هنوز با اینکه نمی‌دانیم که چگونه قرار است از این تصاویر استفاده شود، اما یک نمای بهتر از آن در این تریلر نمایش داده می‌شود تا دید بهتری از حضور لیا در این فیلم پیدا کنیم.

Star Wars: The Rise of Skywalker

Star Wars: The Rise of Skywalker

در طول تریلر لاندو بار دیگر سوار بر میلینوم فالکون می‌شود

درسته در این تریلر شاهد بازگشت پرنسس لیا با کلی جواهر هستیم که ری را در آغوش گرفته و ری نیز شروع به گریه کردن می‌کند، اما این صحنه مانند صحنه پایانی فیلم The Force Awakens است. بااین‌حال، ظاهر هر دو شخصیت کاملا تفاوت دارد و شاید این تصویر اشاره‌ای غم فقدان او نیز داشته باشد، اما این تصویر می‌تواند سرنخی از آخرین صحنه حضور لیا در فیلم The Rise of Skywalker نیز به حساب بیاید و برخی اعتقاد دارند که او در حال پیوستن به لوک است که این موضوع چندان جای تعجبی نیز ندارد. هرچند که ممکن است مرگ لیا در فیلم نشان داده نشود، اما در پایان فیلم ممکن است لیا را درکنار لوک، اوبی وان کنوبی و حتی آناکین اسکای‌واکر، پدرش مشاهده کنیم که می‌تواند خبر از وداع با حماسه این خانواده بسیار محبوب باشد.

Star Wars: The Rise of Skywalker

در این تریلر شاهد معرفی دروید جدی دیو نیز بودیم

در صحنه بعدی شاهد حضور ری، پو، فین، BB-8، چوباکا، C-3PO و عضو تازه وارد دیو، هستیم، اما R2-D2 اکنون کجا است؟ در حال حاضر پاسخ به این سؤال مشخص نیست و شاید R2-D2 ترجیح داده تا پیش لیا بماند، اما در نمای بعدی شاهد دث استار 2 هستیم که در پایان سه‌گانه اصلی نابود شد و حال در این سیاره سقوط کرده است. اگرچه هویت این سیاره هنوز مشخص نیست، اما بسیاری اعتقاد دارند که ما قرار است به سیاره اندور بازگردیم یا حتی ممکن است نزدیک به آن باشد. و در پایان تریلر لوک می‌گوید که هیچکس واقعا نمرده است و پیش از ظاهر شدن نام فیلم، صدای خنده آشنایی شنیده می‌شود. درست متوجه شدید این خنده به دارث سیدیوس ملقب به امپراطور پالپاتین تعلق دارد که توسط سازندگان فیلم نیز تایید شده و حتی در پایان پنل این فیلم نیز شاهد حضور ایان مک‌دیارمید، بازیگر این شخصیت بودیم.

Star Wars: The Rise of Skywalker

اولین تریلر فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker با صدای خنده غافلگیر کننده امپراطور پالپاتین به پایان می‌رسد

اکنون پالپاتین زنده است یا او از قدرت نیروی روح استفاده می‌کند؟ جواب به این سؤال سخت است، اما او در پایان سه‌گانه اصلی مرد و قابل انتظار است که او به شکل روح در فیلم ظاهر شود و حتی ممکن است او کلیدی برای نابودی فرقه اول و شکست کایلو رن و احتمالا نیروهای فرقه اول باشد. بااین‌حال، طبق یک نظریه، این فیلم از داستان کامیک Dark Empire الهام گرفته شده که در آن شاهد بازگشت پالپاتین بودیم و ممکن است به‌عنوان منبع العام این قسمت نیز استفاده شده باشد. نام قسمت نهم فیلم جنگ ستارگان نیز قرار است The Rise of Skywalker باشد که بحث‌های زیادی در مورد آن شده است. بسیاری اعتقاد دارند که این نام به لیا و احتمالا جاودانگی این خانواده اشاره دارد که کایلو رن فعلا آخرین فرد از خانواده اسکای‌واکر خواهد بود که زنده است. برخی نیز اعتقاد دارند که آبرامز تصمیم گرفته به طرح اصلی خود بازگردد و تغییری در والدین ری ایجاد کند و درنهایت او نیز یکی از اعضای خانواده اسکای‌واکر معرفی شود. این موضوع قطعی نیست، اما اگر ری دختر لوک باشد، می‌توان گفت که این نام به ری اشاره دارد و قرار نیست حماسه اسکای‌واکر با مرگ آخرین اعضای آن به پایان برسد. همچنین این نام ممکن است به این موضوع اشاره کند که خاندان اسکای‌واکر تا ابد در دل طرفداران و مردم زنده باقی خواهند ماند و مهم نیست که چه اتفاقی قرار است در پایان قسمت نهم رخ دهد و The Rise of Skywalker احتمالا معانی مختلفی را در درون خود دارد که باعث می‌شود تا انتخاب جالب و قابل بحثی باشد. 

Star Wars: The Rise of Skywalker

همچنین اولین تصاویر فیلم The Rise of Skywalker نشان می‌دهد که ظاهر پو دامرون در این فیلم شباهت زیادی به شخصیت نیتن دریک در بازی Uncharted 3: Drake's Deception دارد و حتی بسیاری ظاهر پو را بی‌شباهت به ایندیانا جونز نمی‌دانند و به‌نظر می‌رسد که اسکار آیزاک ظاهری کاملا مشابه یک فرد ماجراجو مثل نیتن دریک و ایندیانا جونز را در این فیلم پیدا کرده است:

Star Wars: The Rise of Skywalker

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker برای اکران در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده