نویسنده: علی ولی خانی
// دوشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۶

شایعه: لیست بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 افشا شد

کسی که خود را یک بازی‌ساز اروپایی معرفی می‌کند، لیستی از بازی‌های زمان عرضه PS5 را در اینترنت منتشر کرده که پر است از آثار قابل توجه و چشمگیر. هنوز صحت این لیست تائید نشده است.

تاکنون ۵۶ هزار و ۸۹۸ گزارش و مقاله درباره‌ی تاریخ عرضه کنسول پلی استیشن 5 و مشخصات سخت افزاری آن در پایگاه‌های خبری مختلف منتشر شده است، اما حرف خاصی درباره‌ی بازی‌هایی که همزمان با عرضه این کنسول عرضه خواهند شد به میان نیامده است. با این حال، شایعه‌ای جدید در اینترنت منتشر شده که لیستی از بازی‌هایی را که قرار است با راهیابی کنسول بعدی بخش سرگرمی های تعاملی سونی به بازار، عرضه شوند اعلام می‌کند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، با بازی‌هایی چشم‌گیر و قدرتمند مواجهیم و می‌توان گفت که تقریبا برای هر سلیقه‌ای، یک بازی در این لیست عرضه وجود دارد.

اخیرا، افشاگری که خود را یک بازی‌ساز اروپایی در حال کار روی یکی از بازی‌هایی که قرار است همزمان با PS5 منتشر شوند معرفی کرده، پستی در وب سایت Pastebin منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی جدید درباره‌ی پلی استیشن 5، از جمله بازی‌هایی که قرار است همزمان با عرضه آن منتشر شوند، بود. بر اساس این پست، PS5 به همراه Gran Turismo 7 (که از پلی استیشن VR پشتیبانی خواهد کرد)، نسخه‌ی رایگان ریمستر شده‌ی 4K بازی پابجی (انحصارا برای PS5)، بازی Battlefield Bad Company 3، بازی جدید هری پاتر که اطلاعاتی درباره‌ی ساخت آن در اینترنت قرار گرفت، نسخه‌ی جدید بازی Assassin's Creed که در دنیای وایکینگ‌ها جریان دارد، GTA VI (که یک ماه در انحصار PS5 قرار خواهد داشت)، The Last of Us Part II و نسخه ریمستر بازی Ghost of Tsushima عرضه خواهد شد. این افشا کننده همچنین اشاره کرد که چند بازی PlayStation VR و تعدادی بازی انحصاری نیز با عرضه‌ی PS5 منتشر خواهند شد ولی اسم آن‌ها را اعلام نکرد.

اگر این شایعه درست باشد، باید اقرار کرد که سونی بازی‌های زمان انتشار فوق العاده‌ای را برای کنسول بعدی خود در نظر گرفته؛ مخصوصا اگر این شرکت توانسته باشد بازی GTA 6 را برای مدت یک ماه به انحصار خود درآورده باشد. البته به احتمال قوی این لیست در اکثر موارد اطلاعاتی غیر دقیق را ارائه می‌دهد یا در بدبینانه‌‌ترین حالت، کاملا ساختگی است. به عبارت دیگر، امید زیادی به این لیست نداشته باشید. برای مثال، دیدن بعضی اسامی در این لیست می‌تواند کاربران را به فکر فرو ببرد، اما جزئیات منتشر شده درباره‌ی GTA VI بسیار شبهه برانگیز است و اعتبار شایعه را تا حدودی زیر سوال می‌برد. نه تنها احتمال عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی سری GTA به این زودی‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد، بلکه کمتر عقل سلیمی قبول می‌کند که راک استارگیمز و Take-Two Interactive تن به قرارداد انحصاری کردن بازی‌های خود، هرچند برای مدت زمان محدود، بدهند.

خوشبختانه، بیشتر گزارش‌ها و افشاهای منتشر شده درباره‌ی PS5 نوید از عرضه آن در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌دهند که یعنی ما در آینده‌ای نزدیک از بازی‌های زمان عرضه این کنسول خانگی خبردار خواهیم شد.


منبع Comic Book
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده