تروفی و اچیومنت‌های Metro Exodus به‌نحوی طراحی شده‌اند که بازیکنان برای کسب کردن‌شان باید بازی را به‌روش‌های مختلفی تمام کنند.

مقاله‌های مرتبط:

Metro Exodus، جدیدترین نسخه از سری مترو، شاید در بخش‌هایی نظیر هوش‌مصنوعی یا ارائه اتمسفر ترسناک و هیجان‌انگیز گذشته مشکلاتی را در خود جای داده باشد، اما از نظر جذابیت و روایت داستان، تجربه‌ای لذت بخش را در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد. اکسودس جزو آن دسته از بازی‌هایی است که تروفی و اچیومنت‌هایش برپایه درجه سختی‌های مختلف و نوع پایان‌بندی بازی طراحی شده است. حال در این مقاله راهنمای تروفی و اچیومنت‌ Metro Exodus را به‌ اشتراک گذاشته‌ایم تا راحت‌تر از گذشته بتوانید آن‌ها را کسب کنید.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی و اچیومنت‌های بازی: ۴ از ۱۰
  • مدت زمانی‌که طول می‌کشد تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنید: ۳۰ ساعت
  • تعداد تروفی‌های بازی: ۵۰ عدد (۴۰ تروفی برنز، ۶ تروفی نقره، سه تروفی طلا و یک تروفی پلاتینیوم)
  • تعداد اچویومنت‌های بازی: ۴۹ عدد و معادل ۱۰۰۰ امتیاز
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که آن‌ها را از دست خواهید داد: چهار عدد
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که گلیچ دارند: ندارد
  • آیا درجه سختی روی دریافت تروفی و اچیومنت‌ها تاثیر گذار است؟ بله، باید بازی را روی درجه سختی هاردکور رنجر هم کامل کنید
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید: دو بار، زیرا بازی دارای دو پایان خوب و بد است

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنید

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: در مرحله موسکو تمامی واگن‌های قطار را آزاد کنید

در مرحله موسکو و اواخر این مرحله به‌شما گفته می‌شود که وارد قطار دشمن شوید و آن را منفجر کنید. در قسمت از مرحله درکنار انجام مأموریت اصلی می‌توانید واگن‌ها را هم جدا کنید. دو واگن در این قطار وجود دارد که درکنار درشان یک اهرم را پیدا خواهید کرد. با کشیدن این اهرم واگن مورد نظر از قطار جدا می‌شود. برای جداسازی واگن از قطار هم تنها کافی است دکمه مربع/ایکس را فشار دهید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: مرحله موسکو را تمام کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که به‌صورت خودکار آن را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: نام لوکوموتیو خود را انتخاب کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که به‌صورت خودکار آن را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: سوار قایق شوید

تروفی و اچیومنت داستانی که به‌صورت خودکار آن را دریافت خواهید کرد. زمانی‌که در مرحله‌ی وولگا قرار دارید، باید ازقایق استفاده کنید تا به‌نقاط مختلفی که مد نظرتان است، سفر کنید. ازاین‌رو چه با انجام مراحل اصلی و چه گشت‌وگذار در محیط، به‌صورت خودکار این تروفی و اچیومنت را کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: سوار واگن برقی شوید

تروفی و اچیومنت داستانی که به‌صورت خودکار آن را دریافت خواهید کرد. در قسمتی از مرحله‌ی وولگا بازیکنان باید یک واگن برقی را راه بیاندازند و پس از پیدا کردن و روشن کردن این واگن برقی، تروفی و اچیومنت مورد نظر را کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: در مرحله وولگا، گیتار و خرس عروسکی را پیدا کنید

در مرحله‌ی وولگا جدا از مأموریت‌های اصلی، تعدادی مرحله‌ی فرعی هم به شما داده می‌شود. حال در این مرحله با کاراکتر ناستیا صحبت کنید تا محل خرس عروسکی گمشده‌اش را به‌شما بگوید. در ادامه در جریان یکی از مأموریت‌های‌تان، ایدیت، دمیر یا استپان در مورد یک گروه دزد صحبت می‌کنند که به‌نواختن آهنگ مشغول هستند. در این منطقه هم باید یک گیتار را پیدا کنید. تمامی مأموریت‌های فرعی یا گروه‌های دزد و راه‌زن مترو اکسودس، در نقشه‌ی بازی علامت‌گذاری می‌شوند.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: قطار مسافربری را پیدا کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که به‌صورت خودکار آن را در مرحله وولگا کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: گربه ماهی را بکشید

در مرحله‌ی وولگا، بعضی وقت‌ها که از قایق استفاده می‌کنید، یک گربه ماهی جهش‌یافته به‌شما حمله می‌کند. در حالت عادی و ازطریق سلاح‌های‌تان نمی‌توانید این گربه ماهی را شکار کنید. این در حالی است که در جریان پیدا کردن واگن برقی، او را ملاقات خواهید کرد. درواقع در این بخش از مأموریت‌تان وارد یک اتاقک کنترل با اهرم‌های مختلف می‌شوید. از زنگ داخل اتاق استفاده کنید تا گربه ماهی را فریب دهید. در ادامه اهرم مربوط‌به یکی از جنازه‌ها را بکشید و بلافاصله اهرم سمت چپ را فشار دهید تا آوار و خرابه‌های مورد نظر روی سر این گربه ماهی بیوفتند.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: دوک نجات پیدا کند

واکنش‌های شما در بازی، روی روند داستان تاثیر گذار خواهند بود. برای نجات پیدا کردن دوک در مرحله وولگا، باید نکات مختلفی را رعایت کنید. اصلی‌ترین مورد این است که مأموریت مشترک‌تان روی پل را باید به‌صورت کامل با مخفی‌کاری تمام کنید، وگرنه دوک خواهد مرد. اگر شناسایی شدید، آن بخش را مجددا بارگذاری کنید. همچنین در جریان ماموریتی که وارد کلیسا می‌شوید، تمامی دشمنان را به‌صورت Non Lethal از بین ببرید. نکته‌ی دیگر این است که زنده‌ماندن دوک، برای تروفی و اچیومنت Full Strength مهم است.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: مرحله وولگا را تمام کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را از دست نخواهید داد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ۹۰ موجود آدم‌خوار را بکشید

یکی از دشمنان بازی، موجودات آدم‌خواری هستند که به‌وفور به‌شما حمله می‌کنند. در جریان مرحله یمانتائو و پس از جدا شدن از هم‌تیمی‌های‌تان، مورد حمله این موجودات قرار می‌گیرید. حال می‌توانید ۹۰ موجود را همین‌جا بکشید یا در طول پیشرفت‌تان در مرحله ذکر شده، این کار را انجام دهید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: مرحله یمانتائو را کامل کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را از دست نخواهید داد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: در اتومبیل بوکانکا رانندگی کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را از دست نخواهید داد. در اوایل مرحله کاسپین با یک دزد مواجه می‌شوید که پس از کشتن‌اش/بیهوش کردنش، می‌توانید وسیله نقلیه او را سوار شوید

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: با ماشین بوکانکا ۵۰ نفر رو بکشید

پروسه دریافت این تروفی و اچیومنت را باید از همان ابتدا که سوار ماشین بوکانکا می‌شوید، آغاز کنید. در محیط‌های صحرایی یا جاده‌ی مرحله کاسپین دشمنان مختلفی را مشاهده می‌کنید و باید ازطریق این اتومبیل، آن‌ها را از بین ببرید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: از بالابر موجود در مرحله کاسپین استفاده کنید تا به Oasis برسید

در بخشی از داستان بازی به‌منطقه‌ای به‌نام Oasis می‌رسید. در ادامه ازطریق یک غار به‌بخشی می‌رسید که در آن یک بالابر وجود دارد و شما را به‌بالاترین بخش Oasis می‌رساند. بازیکنان باید به‌صورت مخفیانه و بدون اینکه کسی متوجه حضورشان شود، به این بالابر برسند. منتظر بمانید تا نگهبان‌های نزدیک بالابر از آن دور شوند و سپس با رسیدن و استفاده از آن، این تروفی و اچیومنت را کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: نقشه‌های داخل آزمایشگاه را پیدا کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را از دست نخواهید داد. در مرحله‌ی کاسپین وارد یک مخفی‌گاه زیرزمینی می‌شوید که در آن‌جا یک آزمایشگاه وجود دارد. مأموریت شما در این قسمت از بازی این است که یک نقشه را پیدا کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: دمیر را زنده نگه دارید

برای زنده نگه داشتن دمیر تا پایان مرحله کاسپین باید به‌موارد زیر دقت کنید. این موارد شامل امتیازهای مورال، آزاد کردن برده‌ها و مخفی‌کاری است:

  • در ابتدای مرحله کاسپین، با یک دزد مواجه می‌شوید که می‌توانید او را بکشید یا بیهوش کنید. بهترین گزینه این است که او را بیهوش کنید.
  • زمانی‌که در خارج فانوس دریایی هستید، تمامی برده‌ها را بیهوش کنید و آن‌ها را نکشید.
  • زمانی‌که در مخفی‌گاه هستید، باید عکس مادر جول را پیدا کنید. با مراجعه به‌صفحه آیتم‌های جمع‌آوری بازی (تروفی و اچیومنت Libration)، می‌توانید تصویر این عکس و تمامی آیتم‌های جمع‌آوری Metro Exodus را پیدا کنید.
  • تمامی راه‌زن‌های موجود در کمپ‌هایی را که آنا روی نقشه‌ی بازی برای شما تعیین کرده است، از بین ببرید و برده‌ها را آزاد کنید.
  • هیچ برده‌ای را در منطقه Oasis نکشید، همچنین مطمئن شوید که برده‌های داخل سلول قسمتی را که از آن بالا آمده‌اید، آزاد کنید.
  • در منطقه‌ی دکل نفت، هیچ برده‌ای را نشکید. همچنین در این قسمت می‌توانید دو امتیاز مورال را کسب کنید. اولین امتیاز را زمانی می‌توانید کسب کنید که پس از دعوت شدن از سوی بارون،‌ شخصی را که در حالت اذیت یکی از برده‌ها است، بکشید. دومین امتیاز هم مدتی پس از برده اول است که یک دزد، در حال کتک‌زدن یک زن است.

اگر هرکدام از این موارد را جا انداختید، مجددا بازی را بارگذاری کنید، زیرا زنده ماندن دمیر یکی از پیش‌نیازهای پایان خوب و تروفی و اچیومنت Full Strength است.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: مرحله‌ی کاسپین را تمام کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که به‌صورت خودکار آن را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: در مرحله‌ی تابستان در مراسم عروسی شرکت داشته باشید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را از دست نخواهید داد. در مرحله‌ی تابستان شاهد یک عروسی میان دوتن از کاراکترهای بازی هستیم و با حضور یافتن در این مراسم، تروفی و اچیومنت مورد نظر را کسب می‌کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: در مرحله تایگا، بزرگ‌ترین مجسمه روبه‌روی کمپ کودکان را از بین ببرید

در اوایل مرحله تایگا به یک پل کوچک می‌رسید که دزدان دریایی به‌شما اخطار می‌دهند. در نزدیکی پل یک مجسمه بسیار بزرگ وجود دارد و تنها کافی است ازطریق ضربات Melee آن را نابود کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: در اولین رویارویی خود با خرس، فرار نکنید

در مرحله‌ی تایگا، با یک خرس روبه‌رو خواهید شد که به‌شما حمله می‌کند. روال عادی مرحله این است که سریعا از نردبان محیط مورد نظر بالا بروید و فرار کنید، اما برای دریافت این تروفی و اچیومنت حتما باید با خرس مبارزه کنید. پس از اعمال آسیب زیاد به‌خرس، او از دست شما فرار می‌کند. برای دریافت ساده‌ی تروفی و اچیومنت مورد نظر، سایر سلاح‌های دزدان دریایی را هم بردارید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: در مرحله‌ی تایگا و مهمانی چای دریاسالار حضور داشته باشید

در مرحله تایگا و بخشی از داستان، وارد اتاق دریاسالارها می‌شوید. درادامه به‌جای پیشروی در داستان داستان، پیش دریاسالار بنشینید و با او صحبت کنید. در انتها می‌توانید گیتار بنوازید تا او به‌خواب برود. در این هنگام تروفی و اچیومنت مورد نظر را کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: مرحله‌ی تایگا را بدون اینکه به‌کسی حمله کنید یا شخصی شما را شناسایی کند، تمام کنید

بازیکنان می‌توانند این تروفی و اچیومنت را با تروفی و اچیومنت Alyosha ترکیب کنند. در این تروفی نباید هیچ دزد دریایی را بکشید (حتی ناک‌اوت کردن هم خلاف این تروفی و اچیومنت است). از طرفی نباید توسط افراد مختلف شناسایی شوید. ازاین‌رو باید در شب مأموریت‌های خود را پشت سر بگذارید، زیرا در طول روز دشمنان شما در بازی به‌سادگی آرتیوم را شناسایی می‌کنند. پیشنهاد می‌شود در دور اول روی درجه سختی Reader بازی را تمام کنید تا بتوانید این دسته از تروفی و اچیومنت‌ها را به‌سادگی کسب کنید. نکته‌ی سخت ماجرا، این است که در بخشی از مرحله تایگا باید ازطریق یک قایق فرار کنید. در اکثر مواقع سایر دشمنان متوجه این موضوع می‌شوند. بهترین کار این است که قبل از باز کردن خروجی کانال و فرار ازطریق قایق، یک دور بازی خود را ذخیره کنید و سپس این کار را آنقدر انجام دهید تا دزدان دریایی متوجه خروج شما نشوند.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: الیوشا زخمی نشود

برای اینکه الیوشا در مرحله تایگا زخمی نشود، باید به یک سری نکات مختلف توجه داشته باشید:

  • هیچ‌کدام از زندانی‌ها یا دزدان دریایی را نکشید. پشت سر گذاشتن کمپ‌های بازی به‌صورت مخفیانه به‌شما امتیاز مورال اضافی می‌دهد
  • در آغاز مرحله، راه‌زن را نجات بدهید
  • قبل از رویارویی اول‌تان با خرس، زندانی را از داخل کمپ نجات دهید

البته بعضی از بازیکنان اعلام کرده‌اند که با کشتن تعدادی از زندانی‌ها و دزدان دریایی، هم‌چنان این تروفی و اچیومنت را دریافت کرده‌اند، اما برای اطمینان سعی کنید موارد خواسته شده را انجام دهید. در انتها اولگا در پایان مرحله خود را نشان خواهد داد و الیوشا هم زخمی نمی‌شود. زخمی نشدن الیوشا یکی از موارد مورد نیاز برای تروفی و اچیومنت Full Strength و همچنین مشاهده‌ی پایان خوب بازی است.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: مرحله تایگا را تمام کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: از داخل تونل متعفن عبور کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار دریافت خواهید کرد. در بخشی از داستان مرحله شهر مرده، باید از داخل یک تونل عبور کنید که دشمنان مختلف و هشت‌پاها روی قایق‌تان هستند.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: در مرحله شهر مرده، مامورت مرکز تحقیقات را در حالتی تمام کنید که حتی یک Blind One را هم نکشته باشید

بلایند وان‌ها شبیه به‌گوریل‌های درشت اندامی هستند که در جریان مرحله شهر مرده با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. اگر نسخه پیشین را تمام کرده باشید، بلایند وان‌ها را می‌توان به Librarianها تشبیه کرد. این دسته از دشمنان شما را نمی‌بینند، اما می‌توانند بوی شما را حس کنند یا صدای‌تان را بشنوند. ازاین‌رو در هر بار رویارویی‌تان در بخش مرکز تحقیقات، به‌ آرامی و بدون نزدیک شدن به بلایند وان‌ها، آن‌ها را پشت سر بگذارید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: دوک و دمیر زنده بمانند و الیوشا هم زخمی نشود

این تروفی و اچیومنت، نیازمند رعایت کردن یک سری پیش‌زمینه است که در تروفی و اچیومنت‌های گذشته،‌ توضیحات مربوط‌به آن‌ها را مطالعه کرده‌اید. به‌عبارتی برای کسب Full Strength باید دوک و دمیر را زنده نگه دارید و همچنین الیوشا هم در مرحله تایگا زخمی نشود. زمانی‌که این موارد را رعایت کردید، پس از باپایان بازی، Full Strength را دریافت خواهید کرد. در مسیر مشاهده‌ی پایان خوب بازی، این تروفی و اچیومنت را هم به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: بازی را روی درجه سختی Ranger Hardcore تمام کنید

رنجر هاردکور سخت‌ترین درجه سختی مترو اکسودس به‌حساب می‌آید و تفاوت‌هایی با سایر درجه سختی‌ها دارد. برای مثال Quicksave در این درجه سختی غیرفعال است، اما چک‌پوینت‌های مختلفی برای شما در نظر گرفته شده است. همچنین مراحل فرعی را در این درجه سختی بیخیال شوید و تنها مراحل اصلی را انجام دهید. از طرفی سعی کنید سلاح‌هایی را حمل کنید که دارای صداخفه‌کن هستند.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: آنا را نجات دهید

برای کسب این تروفی و اچیومنت باید پایان بد بازی را مشاهده کنید. درواقع تمام کارهای خوب گذشته را انجام ندهید و به‌جای استفاده از مخفی‌کاری، هر شخصی را که می‌بینید، بکشید. از طرفی اشخاصی که باید زنده نگه دارید هم خواهند مرد و همه چیز برای مشاهده‌ی پایان بد بازی فراهم می‌شود. پیشنهاد می‌کنم این تروفی و اچیومنت را با تروفی و اچیومنت رنجر هاردکور ترکیب کنید که نیازی به انجام مراحل فرعی و سایر موارد نباشد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: رهبری Order را به‌دست بگیرید

برای کسب این تروفی و اچیومنت باید پایان خوب بازی را مشاهده کنید. برای مشاهده‌ی پایان خوب هم باید دوک، دمیر زنده مانده باشند و الیوشا هم زخمی نشده باشد.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: حداقل یک نفر را با هر یک از سلاح‌های دوربرد بازی بکشید

توضیحات این تروفی و اچیومنت کمی گمراه کننده است. درواقع بازیکنان باید با تمامی سلاح‌های داخل بازی، دشمنان را از بین ببرند. نام سلاح‌ها در ادامه نوشته شده است:

  • Revolver
  • A-Shot
  • Shambler
  • Bastard Gun
  • Kalash
  • Bulldog
  • Gatling
  • Valve
  • Tikhar
  • Helsing (کراس‌بو آرتیوم)

بعضی از سلاح‌ها را با پیشروی در خط داستانی کسب خواهید کرد و مابقی سلاح‌ها را هم می‌توانید از روی جنازه دشمنان‌تان بردارید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: روی یکی از سلاح‌های بازی، تمام تغییرات ممکن را اعمال کنید

بازیکنان با جمع‌آوری اجزای سایر سلاح‌ها (می‌توانید سلاح‌های دشمن را به‌جزءهای کوچک‌تر تقسیم کنید و قسمت‌های جدیدشان را بردارید) آن‌ها را روی سلاح خود قرار بدهید. هر اسلحه دارای بخش‌های مختلفی برای تقویت و شخصی‌سازی است. با پیشروی در بازی و جمع‌آوری پارت‌های مختلف هر سلاح، به‌سادگی می‌توانید این تروفی و اچیومنت را کسب کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: از ۵۰۰ ماده شیمیایی برای تمیز کردن سلاح‌های‌تان استفاده کنید

آرتیوم ازطریق کوله‌پشتی خود جدا از شخصی‌سازی سلاح‌ها و ساخت و ساز، می‌تواند سلاح‌های خود را هم تمیز کند. درواقع تمیز کردن یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید، زیرا با کثیف شدن سلاح‌های آرتیوم، عملکردشان هم کاهش پیدا می‌کند. بازیکنان با لوت کردن دشمنان و محیط‌های مختلف، می‌توانند مواد شیمیایی بسیاری را کسب کنند.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: از ۵۰۰ آیتم قابل استفاده، برای ساخت و ساز استفاده کنید

آرتیوم ازطریق مواد شیمیایی و آیتم‌های مختلف دیگر که به شکل آچار و مهره نمایش داده می‌شوند، می‌تواند مواردی مثل بمب‌های مختلف، سرنگ بازیابی نوار سلامت و موارد دیگری را بسازد. حال آنقدر این کار را انجام دهید تا تروفی و اچیومنت مربوطه را کسب کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: تمامی موارد ارتقا دهنده لباس آرتیوم را پیدا کنید

در جریان مراحل وولگا و کاسپین، بازیکنان می‌توانند تمامی اجزای ارتقا دهنده لباس آرتیوم را پیدا کنند که با مراجعه به‌صفحه آیتم‌های جمع‌آوری بازی (تروفی و اچیومنت Libration)، می‌توانید محل تمامی آن‌ها را پیدا کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ماسک خود را ترمیم کنید

بعضی وقت‌ها در طول مبارزات، ماسک شما آسیب می‌بیند. در این مواقع بازیکنان با فشردن دکمه L1/LB می‌توانند ماسک خود را ترمیم کنند.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: زمانی‌که در مناطق سمی فیلتر شما تمام شد، یک فیلتر دیگر را در حالتی بسازید که به‌سختی نفس می‌کشید

در مناطق سمی که از شما خواسته می‌شود از ماسک‌تان استفاده کنید، به‌راحتی می‌توانید این تروفی و اچیومنت را کسب کنید. تنها کافی است منتظر بمانید تا زمان فیلتر‌های شما به‌صفر برسد. سپس مشاهده می‌کنید که آرتیوم در حالت خفگی قرار می‌گیرد و کمی منتظر بمانید. سپس سریعا وارد کوله پشتی‌تان شوید و یک فیلتر جدید بسازید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ۳۰۰ جهش یافته را بکشید

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ۵۰ دشمن را از فواصل دور بکشید

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ۳۰ نفر را با سلاح تیکار بکشید

تیکار (Tikhar) یکی از سلاح‌هایی است که در جریان بخش داستانی به آرتیوم داده می‌شود. تنها کافی است ۳۰ عدد از دشمنان را این سلاح از بین ببرید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ۳۰ عدد از دشمنان را با سلاح کراس‌بو بکشید

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ۳۰۰ عدد از دشمنان انسان را بکشید

بازیکنان این تروفی و اچیومنت را می‌توانند در جریان رسیدن به پایان بد بازی، به‌راحتی کسب کنند.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ۵۰ عدد از دشمنان را به‌صورت مخفیانه از پا درآورید

اگر اهل مخفیکاری و کشتن یا ناک‌اوت کردن دشمنان به‌صورت مخفیانه باشید، به‌راحتی می‌توانید این تروفی و اچیومنت را کسب کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: سه دشمن را در حالتی بکشید که از دوربین تک‌تیرانداز روی سلاح‌تان استفاده کرده باشید و دید در شب هم داشته باشید. همچنین ماسک آرتیوم هم روی صورتش باشد

دوربین‌های تک‌تیرانداز را از روی سلاح‌های سایر دشمنان می‌توانید لوت کنید. دوربین دید در شب هم در مرحله‌ی ولگا و سمت راست نقشه بازی قرار دارد. در قسمتی از داستان بازی به‌ این منطقه خواهید رفت و در ادامه آنا با شما تماس می‌گیرد. سپس یک در تقریبا باز شده را روبه‌روی خود مشاهده می‌کنید و در ادامه یک در فرعی دیگر برای‌تان در نظر گرفته شده است. پس از عبور از این در‌ها، می‌توانید عینک دید در شب را روی یک میز پیدا کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: یک شیطان (دیمن) را ازطریق آتش بکشید

دیمن‌ها همان موجودات پرنده‌ای هستند که تا به‌حال در تمامی نسخه‌ها هم حضور داشته‌اند. بازیکنان در همان ابتدای بازی و در جریان پیدا کردن عروسک ناستیا، می‌توانند این تروفی و اچیومنت را کسب کنند. اگر درجه سختی Reader را انتخاب کرده باشید، دیمن‌ها را ساده‌تر از سایر درجه سختی‌ها می‌توانید از بین ببرید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: تمامی ۷۰ صفحه خاطرات را پیدا کنید

باید بگویم که در بازی ۷۱ صفحه خاطرات قرار دارد و توضیحات این تروفی و اچیومنت شما را گمراه خواهد کرد. با مراجعه به صفحه آیتم‌های جمع‌آوری بازی می‌توانید این تروفی و اچیومنت را به‌سادگی کسب کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: تمامی ۲۱ کارت‌های پست را پیدا کنید

با مراجعه به صفحه آیتم‌های جمع‌آوری بازی می‌توانید این تروفی و اچیومنت را به‌سادگی کسب کنید.

راهنمای تروفی مترو اکسودس

توضیح: ازطریق رادیو آهنگ گوش بدید

بازیکنان در طول فصل‌های پاییز، زمستان، بهار و تابستان مترو اکسودس و زمانی‌که در قطار هستند، می‌توانند به رادیو گوش بدهند. حال فرکانس‌های مختلفی را ازطریق آنالوگ سمت چپ کنترلر امتحان کنید تا به‌طول موجی برسید که آهنگ پخش می‌کند.


منبع Powerpyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده