// دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴

کمپانی سازنده Dying Light 2 تعدادی از کارمندان خود را برکنار کرد

کمپانی لهستانی Techland اعلام کرده است بدون تحت تاثیر قرار گرفتن پروژه‌های در حال ساخت، تعدادی از کارمندان خود را برکنار کرده است.

کمپانی Techland (تک‌لند) در سال ۱۹۹۱ در کشور لهستان تاسیس شد. این کمپانی که دفتر اصلی آن در شهر اوستروف ویلکوپولسکی قرار دارد، تا‌کنون بازی‌های Call of Juarez ،Dead Island و Dying Light را ساخته است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی مذکور خبر از برکنار تعدادی از کارمندانش داده است.

براساس اعلام تک لند، این کمپانی تصمیم گرفته است که به فعالیت بخش توزیع و نشر خود در کشور لهستان پایان دهد. این بخش که در آخر سال میلادی جاری تعطیل خواهد شد، مسئولیت عرضه نسخه فیزیکی بازی‌های ترد پارتی در کشور مذکور را بر عهده داشت. کمپانی تک‌لند اعلام کرده است که کارمندان بر‌کنار شده از مزایای پایان خدمتی بهره‌مند خواهد شد که «فراتر از استاندارد‌های صنعت بازی‌های ویدیویی و قوانین کار کشور لهستان» است. همچنین کمپانی ذکر شده پیش از رسمی شدن تعطیلی بخش توزیع و نشر به اعضای آن اطلاع داده است و حتی به این دسته از کارمندان در راستای پیدا کردن شغل جدید یاری خواهد رساند.

کمپانی تک‌لند در بخشی از بیانیه خود به این نکته اشاره کرده است که «از سال‌ها پیش» بخش توزیع و نشر در بین ستون‌های اصلی استراتژی این کمپانی جایی ندارد؛ در نتیجه تعطیل شدن آن چندان دور از انتظار نبوده است. کارمندان برکنار شده جزو بخش‌های «لجستیک و تجارت» هستند که به واسطه این امر هیچ‌یک از کارمندانی که مسئولیت ساخت بازی را بر عهده دارند، تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند. تعطیلی بخش مذکور روی روند ساخت بازی Dying Light 2 و انتشار بازی God's Trigger تاثیر نداشته است و ساختار جهانی کمپانی بدون تغییر باقی مانده است.

با استناد به اعلام تک‌لند، این کمپانی هم‌اکنون در شرایط خوبی قرار دارد که افزایش فروش بازی نسبت به سال‌های گذشته اثباتی بر این ادعا است. همچنین کمپانی مذکور در صدد رشد خود در زمینه ساخت بازی‌های AAA در سبک اکشن جهان باز است. تعطیلی بخش توزیع و نشر موجب بر‌کناری ۱۳ نفر از کارمندان کمپانی تک‌لند شده است. این کمپانی دارای بیش از ۴۰۰ نفر پرسنل است که در حال حاضر تعداد ۵۰ نفر برای سمت‌های مختلف استخدام شده‌اند. پاول مارچیکا، مدیرعامل کمپانی تک‌لند در این رابطه چنین گفته است:

پس از ماه‌ها بررسی بازار، روند تعطیل کردن بخش توزیع و نشر در کشور لهستان را آغاز کردیم. این روند تا پایان سال ۲۰۱۹ به طول می‌انجامد. این اقدام تنها عرضه نسخه فیزیکی بازی‌های ترد پارتی در کشور لهستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در طی سال‌های گذشته توزیع نسخه فیزیکی در استراتژی اصلی ما یعنی توسعه بازی‌های AAA در سبک اکشن نقش‌آفرینی جایگاهی نداشته است.

این تغییرات روی برنامه‌های مربوط به نشر جهانی و توسعه دو بازی AAA در حال ساخت که یکی از آن‌ها بازی Dying Light 2 است، تاثیری نخواهند داشت. کمپانی ما همواره در حال رشد و توسعه بازی‌های عالی است. فروش بازی Dying Light نه تنها کاهش نیافته بلکه سال به سال در حال افزایش است. مداوما بازیکنان جدیدی اقدام به تجربه بازی Dying Light می‌کنند که این امر موجب شادی ما بوده و نشان می‌دهد که رویکرد درستی را در پیش گرفته‌ایم. همچنین باعث شده است که با جدیت بیشتر روی تبدیل کردن بازی Dying Light 2 به بهترین محصول‌مان کار کنیم.

شخصا نسبت به اینکه به امور و آینده کاری اعضای بخش توزیع و نشر لهستان که کمپانی تک‌لند را ترک خواهند کرد توجه می‌شود، اطمینان حاصل کرده‌ام. مزایای پایان خدمتی که این افراد دریافت خواهند کرد فراتر از استاندارد‌های صنعت بازی‌های ویدیویی و قوانین کار لهستان است. از کل تیم این بخش به واسطه سال‌ها فعالیت‌های عالی تشکر می‌کنم.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده