نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۶

آپدیت جدید بازی Fallout 76 حالت Survival PvP را به همراه می‌آورد

دومین آپدیت بزرگ بازی Fallout 76 درکنار اضافه کردن حالت Survival PvP، قسمت‌های بازیکن‌ دربرابر بازیکن را بهبود می‌بخشد. با زومجی همراه باشید.

ارائه‌ی توضیح درباره‌ی Fallout 76 کار پیچیده و سختی نیست؛ همان اثر پر از ایراد و ناامیدکننده‌ی بتسدا که حسابی بازیکنانش را عصبی و صدالبته، با ارائه‌ی اثری ضعیف از مجموعه‌ی افسانه‌ای «فال‌اوت»، ناراحتشان کرد. شاید به‌اندازه‌ای که ما گیمرها از اثر جدید بتسدا ناامید شده‌ایم، خود استودیو سازنده هنوز به بازی و بازگشتش امید دارد و حالا که ایرادات بازی باتوجه‌به نقدها و بازخوردهای دریافت شده از بازیکنانش آشکار شده، آپدیت‌ها و صدالبته محتویاتی کاملا جدید و سرگرم‌کننده راهی «فال‌اوت 76» شده‌اند.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، شرکت بتسدا یک به‌روزرسانی جدید را که دومین آپدیت حجیم بازی هم است در دسترس کاربران این اثر قرار داده که هم‌اکنون قابل دانلود است. آپدیت ۷.۵ بازی Fallout 76 درکنار یک‌سری بهبود فنی، بخشی کاملا جدید و مورد انتظار با نام Survival PvP را نیز به بازی اضافه می‌کند. این بخش همان‌طور که از نامش پیدا است، بازیکنان را وارد یک فضای سنگین و رقابتی با چاشنی تلاش برای زنده ماندن می‌کند و در همین مسیر، پاداش‌های دندان‌گیری را هم برایشان تدارک دیده است. با وجود این حالت جدید، درکنار بخش Adventure mode (حالت استاندارد ماجراجویی در بازی) می‌توانید وارد حالت Survival PvP هم بشوید و همان داستان و ماجراها را در قالبی جدید و کاملا رقابتی، تجربه کنید. لازم به‌ذکر است که میزان پیشرفت بازیکنان با تغییر بین این دو حالت، ذخیره می‌شود و بازیکنان در هریک از دو حالت مذکور می‌توانند ماجراجویی‌های خود را فارغ از نگرانی بابت شروع دوباره بازی یا مواردی از این دست، ادامه بدهند.

بازیکنان در حالت Survival PvP می‌توانند آزادانه به‌یکدیگر حمله کنند و به‌ازای ازبین‌بردن یک بازیکن، به‌اندازه‌ی دو برابر حالت Adventure mode واحد پول بازی یا همان Capهای معروف را دریافت خواهند کرد. به‌موازات دریافت کردن مقداری Cap، برخی از آیتم‌ها مخصوصا آیتم‌های درمان‌کننده‌ی شخص مهاجم هم از دست خواهد رفت. درکنار این موارد، آپدیت ۷.۵ بازی حالت Seek Revenge کسانی را که کشته‌ می‌شوند از بازی حذف کرده، اما حالا کسانی که کشته می‌شوند، می‌توانند مبلغی را برای قاتلشان تعیین کنند و سایر بازیکنان را به‌دنبال شخص قاتل بیندازند؛ چرا که آن شخص، روی نقشه به‌سبک دیگر بازی‌های این سبکی، با شکل و شمایلی به‌خصوص (Wanted) نمایان می‌شود. درکنار این موارد، آپدیت جدید بازی یک‌سری از موارد گیم‌پلی را بهبود بخشیده و اصلاح کرده و از میان آن‌ها می‌توان به اصلاح میزان آسیب‌رسانی سلاح‌ها اشاره کرد.

بازی Fallout 76 در زومجی بررسی شد و نمره‌ی ۴.۵ را کسب کرد. در خلاصه‌ی بررسی انجام‌شده چنین می‌خوانیم:

داستان بازماندگان پناهگاه شماره ۷۶، داستان به قهقرا بردن یک مجموعه بیست ساله است؛ داستان پیدا کردن روح‌های سرگردان، داستان بدون هدف چرخیدن در دنیایی که تنها نقطه قوت آن است. در این بازی، نه داستان شنیدنی است؛ نه همکاری‌ها خواستنی و نه نبردها، الزام‌آور. همه‌چیز هم هست و نیست. ۷۶، پر از خالی است. پر از محتوایی که بی‌هدف، درست عین هدفی که نداشت روی هم تلنبار شده‌اند. اگر طرفدار این مجموعه باشید، از گشتن در دنیای آن و پیدا کردن ناشناخته‌ها لذت خواهید برد. البته که در این گشت‌و‌گذار، دشنام از دهان‌تان نمی‌افتد. شما فکر کنید حالا وای به حال آن‌هایی که نه این مجموعه را دوست ندارند.

فال اوت 76 را می‌توانید روی ایکس‌ باکس وان، پلی‌ استیشن 4 و پی سی تجربه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده