// پنجشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۶

شایعه: نسخه بازسازی‌شده Resident Evil 3 در سال ۲۰۲۰ و توسط استودیویی غیر از کپکام عرضه خواهد شد

اگر بخواهیم داغ‌ترین شایعه‌های مرتبط با مجموعه محبوب «رزیدنت ایول» را باور کنیم، باید در دو سال میلادی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، منتظر عرضه‌ی «رزیدنت ایول 8» و نسخه‌ی ریمیک بازی محبوب Resident Evil 3 باشیم.

مطابق شایعه‌ها، به خاطر ساخته نشدن نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 3 توسط کپکام، شاید این محصول با استفاده از موتوری غیر از RE Engine مراحل آماده‌سازی خود را پیش ببرد

بعد از موفقیت فوق‌العاده و انکارناپذیر نسخه‌ی تماما بازسازی‌شده‌ی «رزیدنت ایول 2» (Resident Evil 2) که تحسین بسیاری از منتقدان و اکثر بازیکنان را به دست آورد و همچنین درخشش بازی Resident Evil 7: Biohazard نزد هر دوی این گروه‌ها، باید بپذیریم که اکنون بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره RE همان جایگاهی را در بین جامعه‌ی مخاطبان بازی‌های ویدیویی پیدا کرده است که در موفق‌ترین سال‌های خود داشت. به همین سبب، مخاطبان نیز همان‌قدر که انتظار دنباله‌ای مستقیم بر این مجموعه محبوب را می‌کشند و دوست دارند هرچه سریع‌تر هشتمین قسمت از سریِ اصلی Resident Evil را بشناسند، به همان اندازه علاقه‌مند به رویارویی با نسخه‌ای خوش کیفیت و به‌روزشده از «رزیدنت ایول 3» و آن نمسیس فراموش‌نشدنی‌اش هستند؛ مخصوصا به این خاطر که با توجه به عرضه‌ی ریمیک Resident Evil 2 و نسخه‌های ریمسترشده‌ی Resident Evil و Resident Evil Zero در نسل هشتم و با در نظر داشتن بارها و بارها و بارها ریمستر شدن بزرگ‌ترین انقلاب این مجموعه یعنی قسمت چهارم آن، حالا انگار دیگر به جز Resident Evil 3: Nemesis و Resident Evil – Code: Veronica، هیچ قسمتی از این مجموعه‌ی سبک ترس و بقا (Survival Horror) باقی نمانده است که نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی مورد انتظار خود را دریافت نکرده باشد. شکی هم در این نیست که مابین دو بازی گفته‌شده، یقینا Resident Evil 3 اولویت بیشتری برای دریافت یک ریمیک عالی در حد و اندازه‌ی بازسازی صورت‌گرفته برای قسمت دوم را دارد؛ شاید به آن تعداد دلیل که مطابق نظر خیلی از عاشقان مجموعه‌ی RE، قسمت سوم بهترین نسخه‌ی آن هم محسوب می‌شود.

Resident Evil 2

به همین خاطر، از ماه‌ها قبل بازار شایعه‌هایی که به در حال ساخت بودن ریمیک RE 3 اشاره داشتند، گرم شده بود و به نظر می‌رسد که حالا، میزان جذابیت و پراکندگی آن‌ها به اوج خودش رسیده است؛ هرچند که تازه‌ترین اخبار غیررسمی، می‌گویند که Resident Evil 3 remake در عین پیش‌روی در مراحل ساخت، برخلاف بازی‌های اخیر این مجموعه توسط استودیویی خارج از کپکام، در حال آماده‌سازی است. به بیان دقیق‌تر، منبعی اثبات‌شده برای لو دادن اطلاعات صحیح مرتبط با مجموعه‌ی محبوب «رزیدنت ایول»، ادعا می‌کند Resident Evil 3 remake در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی اوایل زمستان سال ۱۳۹۸ شمسی عرضه می‌شود. البته به نظر می‌رسد که طرفداران نباید آن‌چنان نسبت به کیفیت نهایی محصول به خاطر خلق شدن آن توسط تیمی به جز تیم سازنده‌ی بازسازی «رزیدنت ایول 2» نگران باشند؛ زیرا همین شایعه‌ها می‌گویند که بازیکنان بعد از شنیدن نام استودیویی که مشغول پیش بردن پروسه‌ی ساخت RE 3 remake است، قطعا آن را انتخابی جالب به شمار می‌آورند.

به نظر می‌آید که در صورت حقیقت داشتن اکثر شایعه‌ها که هر روز و هر روز پررنگ‌تر شدن‌شان میزان قابل باور بودن آن‌ها در ذهن گیمرها را هم افزایش داده، ما باید بعد از لذت بردن از ریمیک Resident Evil 2 در سال میلادی جاری، در هرکدام از سال‌های میلادی بعدی هم به سراغ یک قسمت از Resident Evil و ترس خالص و دوست‌داشتنی‌شان برویم؛ هرچند که هنوز نه درباره‌ی نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی مورد انتظار و نه راجع به دنباله‌ی مستقیم یا همان قسمت بعدی اصلی سری، هیچ اطلاعات به خصوصی نداریم.

نظر شما چیست؟ آیا از در حال ساخت بودن Resident Evil 3 remake هیجان‌زده هستید، ساخته شدن آن توسط تیمی خالی از بازی‌سازان کپکام را نگران‌کننده می‌بینید یا اصلا هیچ‌کدام از شایعه‌های مطرح‌شده را باور نمی‌کنید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده