نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۰

اپل سرویس گیمینگ Apple Arcade را معرفی کرد

سرویس اشتراک بازی Arcade کمپانی اپل، از پاییز امسال با بیش از ۱۰۰ بازی انحصاری مختلف، در دسترس دارندگان تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای اپل قرار خواهد گرفت.

اگر این چند وقت یک نگاه گذرا به خبرهای صنعت بازی بیندازید، متوجه اهمیت بالای سرویس‌های گیمینگ می‌شوید؛ سرویس‌هایی که این روزها، کمپانی‌های مختلف یکی پس از دیگری سراغشان می‌روند و پلتفرم و سرویس اختصاصی خودشان را تاسیس می‌کنند که همین اخیرا، شاهد تاسیس سرویس گیمینگ ویژه‌ی شرکت گوگل با نام استیدیا (Stadia) بودیم.

حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، کمپانی اپل هم به جرگه‌ی تاسیس‌کنندگان سرویس‌های بازی پیوسته و پلتفرم گیمینگ خود با نام اپل آرکید (Apple Arcade) را معرفی کرده است. سرویس Apple Arcade به دارندگان گوشی، تلویزیون و کامپیوترهای اپل اجازه‌ می‌دهد تا به بیش از ۱۰۰ بازی مختلف و انحصاری، دسترسی داشته باشند و آن‌ها را دانلود و تجربه کنند. این بازی‌ها را می‌توان به‌لطف قابلیت کراس‌پلی، با دارندگان دیگر سیستم‌های اپل تجربه کرد و گزینه‌ی Family Support اجازه می‌دهد تا تمامی اعضای یک خانواده، با خرید یک بازی و اشتراک آن روی پلتفرم‌های خود، به تجربه‌اش مشغول شوند.

سرویس آرکید اپل که پاییز همین امسال در ۱۵۰ کشور مختلف در دسترس قرار خواهد گرفت، به‌شکل قسمتی جدید از فروشگاه App Store در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، در اپ استور سیستم‌عامل‌های iOS ،macOS و tvOS در قالب یک Tab نو، در دسترس قرار خواهد گرفت. اپل در جریان معرفی این سرویس جدید اعلام کرد که با شرکت‌هایی مثل Annapurna Interactive ،Bossa Studios ،Cartoon Network ،Finji ،Giant Squid ،Klei Entertainment ،Konami ،Mistwalker Corporation ،SEGA ،Snowman و بیشتر برای خلق آثار انحصاری مختلف برای این سرویس، همکاری خواهد کرد.

در جریان معارفه‌ی سرویس اشتراک بازی آرکید، فیل شیلر، نایب‌رئیس قسمت بازاریابی جهانی اپل چنین گفت:

اپ استور بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پلتفرم بازی دنیا است. حالا ما در اپل با سرویس آرکید می‌خواهیم بازی‌ها را به‌مراحل جدیدتری وارد کنیم. آرکید اولین سرویس ارائه‌ی بازی برای پلتفرم‌های موبایل، پی سی و تلویزیون‌های خانگی است. ما در حال حاضر مشغول همکاری با خلاق‌ترین تیم‌های دنیا هستیم تا بیش از ۱۰۰ بازی انحصاری مختلف را در دسترس بازیکنان قرار دهیم تا با آیفون، آیپد، مک و اپل TV تجربه‌شان کنند. سرویس آرکید برای خانواده‌ها کاملا به‌صرفه است، به حریم خصوصی کاربرانش احترام می‌گذارد و بدون تبلیغات خریدهای اضافه، محتویات غنی خود را به کاربرانش ارائه می‌کند. حس می‌کنیم که بازیکنان مختلف از تمامی سن و سال‌ها، این سرویس را دوست داشته باشند.

گفتنی است خرید اشتراک‌های ماهیانه‌ی Apple Arcade، بازی‌های پولی به‌خصوصی را به‌شکل مجانی، در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد. هنوز اطلاعات دقیقی در این موضوع در دسترس نیست اما به‌نظر می‌رسد که بخشی از پول پرداختی برای خرید سرویس، به‌شرکت‌های سازنده‌ی بازی‌ها، با احتساب میزان ساعتی که بازیکنان در آثار این استودیوها گذرانده‌اند، پرداخت خواهد شد. گفتنی است که بازی‌های رایگان با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هم به این سرویس اضافه خواهد شد. در ادامه توجه شما را به‌تماشای تریلر معرفی این سرویس جلب می‌کنیم.

دانلود از آپارات


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده