// یکشنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

بهترین بازی‌های رایگانی که هم‌اکنون می‌توان تجربه کرد

در این مطلب به معرفی برترین بازی‌هایی می‌پردازیم که روی پلتفرم‌های مختلف، بدون پرداخت هزینه‌ای بابت خرید قادر به تجربه آن‌ها هستید. با زومجی همراه باشید.

در طول سال‌ بازی‌های متعددی از سوی استودیو‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک روی پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌شوند که برای تجربه آن‌ها لازم مبالغی را پرداخت کنید. هزینه‌ای که براساس طبقه‌بندی بازی‌ها، نسخه‌های ویژه، تخفیف‌های اعمال شده از سوی فروشگاه‌ها عرضه کننده و مواردی از این دست متغیر هستند و از کمتر از یک دلار تا بیش از ۱۰۰ دلار را بر می‌گیرد. اما در این بین برخی از فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی روشی متفاوت را در پیش گرفته‌اند و تصمیم گرفته‌اند که محصولات خود را در سبک‌های متفاوت به‌صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار می‌دهند. حال در این مطلب قصد داریم بازی‌های برتر رایگان را معرفی کنیم که همین حالا می‌توانید آن را تجربه کنید.

بازی Dragalia Lost

Dragalia Lost

سبک: اکشن نقش‌آفرینی

پلتفرم: اندروید و iOS

بازی موبایل Dragalia Lost اولین بازی موبایل شرکت Nintendo (نینتندو) است که در رده بازی‌های فرعی از مجموعه‌های مشهور و محبوب این شرکت قرار نمی‌گیرد. این بازی که به واسطه همکاری بین شرکت‌ نینتندو و استودیو Cygames ساخته شده است، در قلمرویی به نام آلبریا جریان دارد که اژد‌هایان در آن زندگی می‌کنند و خانواده پادشاهی با آن‌ها هم‌پیمان شده‌اند. به این دلیل که محافظ آلبریا قدرتش را از دست داده است، اکنون برای نجات مردم، هفتمین شاهزاده این سرزمین باید قدم در راه پیدا کردن اژد‌هایش بگذارد. از ویژگی‌های بازی موبایل Dragalia Lost که با مراجعه به فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور می‌توانید آن را به رایگان دریافت کنید، وجود آیتم‌های متعدد، ارتقا‌های فراوان، نوار مربوط‌به استفاده از قدرت اژدها و امکان تجربه بازی به‌صورت Co-op اشاره کرد. اما موردی که باعث می‌شود بازی Dragalia Lost از دیگر بازی‌های اکشن نقش‌آفرینی منتشر شده روی پلتفرم موبایل متفاوت باشد، کنترل‌های بهینه شده آن برای پلتفرم ذکر شده است که تجربه بازی را به مراتب بهبود بخشیده است.

Darwin Project

Darwin Project

سبک: بتل رویال

پلتفرم: پی سی و ایکس‌باکس وان

بازی Darwin Project ساخته استودیو Scavengers است که نسخه دسترسی پیش از موعد آن هم‌اکنون ازطریق برنامه‌های Steam Early Access و Xbox Game Preview قابل تجربه است. در این بازی ۱۰ نفر رو‌در‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند و برای تبدیل شدن به آخرین فرد زنده به نبرد می‌پردازند. بازی Darwin Project بیش از دیگر بازی‌های سبک بتل رویال روی بقا تمرکز دارد و بازیکنان علاوه‌بر دشمنان انسانی، دربرابر تهدید‌های محیطی نیز از خود مخافظت کنند. به همین دلیل است که گرم بودن به اندازه سطح سلامتی اهمیت دارد. علاوه‌بر این بازیکن یازدهمی نیز در بازی وجود دارد که به‌عنوان Show Director وظیفه دارد نبرد بین بازیکنان را با استفاده از قدرت‌هایش، برای بیننده‌ها جذاب کند. همچنین این امکان وجود دارد که جوایز یا مجازات‌هایی را اعمال کنند.

بازی Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

سبک: MMORPG

پلتفرم: پی سی

اگر جزء طرفداران بازی Star Wars: Knights of the Old Republic 3 هستید که کنسل شدن آن همچنان شما را ناراحت می‌کند، بازی Star Wars: The Old Republic مناسب شما است. این بازی که در سبک MMORPG ساخته است، اما اگر علاقه چندانی به بازی چند‌نفره ندارید، به‌راحتی می‌توانید این بخش‌ها را نادیده بگیرید و داستان شخصیت خودتان را دنبال کنید. از لحاظ داستانی بازی Star Wars: The Old Republic در دورانی جریان دارد که یک صلح نه چندان پایدار بین Sith Empire و Galactic Republic برقرار شده است. این بازی دارای هشت کلاس مختلف که هر یک از آن‌ها خط داستانی خاص خود را دارند و در جریان آن بازیکنان امکان پیوستن به نیروهای سیت و جمهوری کهکشان را خواهند داشت. این امر درکنار ویژگی‌هایی همچون سبک‌های مختلف گیم پلی، گزینه‌های شخصی‌سازی متنوع، شخصیت‌های همراه و امکان انتخاب از بین دیالوگ‌ها باعث شده است که تا مدت‌ها از تجربه بازی Star Wars: The Old Republic خسته نشوید.

realm royale

Realm Royale

سبک: بتل رویال

پلتفرم: پی سی

علاقه‌مندان به بازی چند‌نفره، شرکت Hi-Rez را با بازی‌هایی همچون Smite و Paladins می‌شناسند. با افزایش محبوبیت سبک بتل رویال به واسطه بازی‌هایی همچون PUBG و Fortnite، استودیو های رز تصمیم گرفت که شانس خود را در این سبک نیز امتحان کند. حاصل این تصمیم بازی Realm Royale است که پیش از این با نام Paladins: Battlegrounds شناخته می‌شد. این بازی از لحاظ ظاهری بی شباهت به بازی فورتنایت نیست، اما گیم‌پلی آن‌ها قدری متفاوت است. در بازی مذکور خبری از ساخت و ساز نیست و بازیکنان می‌توانید از میان پنج کلاس‌ متفاوت بازی اعم از Warrior ،Engineer ،Asassin ،Mage و Hunter، کلاس مورد‌نظر خود را انتخاب کنید. این امر روی سلاح‌های قابل استفاده و توانایی‌ها تاثیر‌گذار است و گیم‌پلی را متحول می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به تنوع بالای سلاح‌ها، وجود سیستم کرفتینگ و امکان ادامه بازی حتی پس از به پایان رسیدن سطح سلامتی اشاره کرد. بازی Realm Royale به‌صورت دسترسی پیش از موعد روی پلتفرم پی سی قابل بازی است و پیش از این در قالب بتای محدود در دسترس کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس نیز قرار گرفته است.

بازی Pinball FX 3

Pinball FX 3

سبک: پین‌بال

پلتفرم: پی سی، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ

در دورانی که بازی‌های ویدیویی همه‌گیر نشده بودند، میز‌های پین‌بال سرگرمی مشهوری محسوب می‌شدند. سرگرمی که بزرگ و کوچک و پیر و جوان از آن لذت می‌بردند. اما با ظهور و رشد روز‌افزون بازی‌های ویدیویی، کم کم میز‌های پین‌بال جای خود را به دستگاه‌های آرکید بازی‌های Space Invaders ،Asteroids ،Pac-Man و Galaga دادند. اما این دسته از دستگاه‌های بازی هیچگاه فراموش نشدند و حتی در دهه ۹۰ توانستند محبوبیت خود را دوباره به دست آورند. رابطه نزدیک و جذابیت بالای بازی‌های ویدیویی و بازی‌های پین‌بال باعث شد که سبک شبیه‌ساز پین‌بال معرفی شوند. بازی Pinball FX3 یکی از برترین های این سبک است که تعدد پلتفرم‌های مقصد آن باعث شده که جمع کثیری از بازیکنان قادر به تجربه آن باشند. بازی مذکور که علاوه‌بر بخش تک‌نفره دارای بخش چند‌نفره و رقابت‌های آنلاین است، میز‌های متعددی با محوریت مجموعه‌ها و برند‌های مشهور از جمله Star Wars، Harry Potter، Avengers و Jurassic World در اختیار بازیکنان می‌گذارد که برای تجربه آن‌ها خرید جداگانه الزامی است. بااین‌حال میز رایگان بازی به اندازه کافی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است که علاقه‌مندان به بازی Space Cadet را راضی کند.

Smite

SMITE

سبک: MOBA

پلتفرم‌: پی سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4

اگر گستردگی، دشواری و شمار بالای بازیکنان دو بازی Dota 2 و League of Legends باعث شک و نگرانی شما می‌شود، اما هم‌زمان قصد دارید از تجربه یک بازی سرگرم‌کننده در سبک MOBA لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما بازی SMITE، دیگر محصول رایگان شرکت Hi-Rez است. در این بازی سوم شخص که به‌صورت PvP انجام می‌شود و دور تازه مسابقات قهرمانی جهان آن به‌زودی برگزار خواهد شد، بازیکنان در قالب ۹۸ تن از خدایان و شخصیت‌های اسطوره‌ای از ۱۲ فرهنگ‌ مختلف تاریخ از جمله سلت، چین، مصر، یونان، ژاپن و نورس که در پنج کلاس Assassin، Guardian، Hunter، Mage و Warrior قرار می‌گیرند، در حالت‌های متعدد بازی مانند Conquest ،Arena ،Assault و Joust به رقابت با دیگر بازیکنان می‌پردازند. با وجود اینکه در هنگام شروع بازی تعدادی از شخصیت‌ها به‌صورت رایگان در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد، برای بهره‌گیری از دیگر شخصیت‌ها لازم است از ارز‌های درون بازی استفاده کنید. بااین‌حال می‌توانید با پرداخت مبلغ ۳۰ دلار و خرید Ultimate God Pack، به تمامی شخصیت‌های معرفی شده و شخصیت‌هایی که در آینده بازی اضافه خواهند شد، دسترسی پیدا کنید.

بازی Dreadnought

Dreadnought

سبک: شبیه‌ساز نبرد هوایی

پلتفرم: پی سی و پلی‌استیشن 4

تا‌کنون بازی‌های مشهوری در سبک شبیه‌ساز نبرد‌های هوایی با محوریت دوران‌های مختلف تاریخ ساخته شده است که از بین آن‌ها می‌توان به Digital Combat Simulator، War Thunder، Rise of Flight و Ace Combat اشاره کرد. اما جذاب‌ترین این دسته از بازی‌های ویدیویی، آثاری هستند که در آینده رخ می‌دهند و نبرد‌های سفینه‌های فضایی را به نمایش می‌گذارند. اگر جز آن دسته از طرفداران مجموعه جنگ ستارگان هستید که Star Destroyer‌ها را به TIE fighter‌ها ترجیح می‌دهید، بازی Dreadnought مناسب شما خواهد بود. برای آشنایی با این بازی، تصور کنید در بازی World of Tanks به‌جای تانک‌ها، سفینه‌های فضایی با موشک و لیزر به استقبال یکدیگر بروند. قرار گرفتن سفینه‌ها در کلاس‌های مختلف که هر یک مزایا و معایب خود را دارند، وجود هفت حالت بازی و اهمیت بالای انتخاب اهداف و اتخاذ استراتژی درست مواردی هستند که تجربه بازی Dreadnought را ارتقا می‌بخشند.

بازی Runescape

Runescape

سبک: MMORPG

پلتفرم: پی سی

در بین آثاری که در طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی عرضه شده‌اند، مواردی بسیاری وجود دارد که به هیچ عنوان مورد استقبال قرار نگرفتند. در مقابل اما بازی‌هایی را تجربه کرده‌ایم که گذر زمان تاثیری روی شهرت و محبوبیت آن‌ها ندارد و همچنان بازیکنان به تجربه آن اقدام می‌کنند. بازی Runescape که به‌عنوان یکی از برترین‌ و بزرگ‌ترین بازی‌های سبک MMORPG محسوب می‌شود، جزء این دسته از بازی‌ها است که از زمان عرضه در سال ۲۰۰۱ به‌عنوان یک بازی تحت مرورگر مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. بروز‌رسانی‌ مداوم، ارائه جهانی عظیم و در حال تکامل، وجود چالش‌های متعدد، امکان رقابت، مینی‌گیم‌ و کوئست‌های مختلف باعث شده است که علاقه‌مندان به کسب تجربه‌ای فراگیر از فضای فانتزی و طرفداران سبک MMORPG از تجربه Runescape لذت ببرند.

World of Tanks

World of Tanks

سبک: شبیه‌ساز نبرد تانک

پلتفرم: پی سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، اندروید و iOS

بازی World of Tanks برای آن دسته از بازیکنانی از نبرد‌های تانک محور موجود در سری Call of Duty لذت برده‌اند، گزینه‌ای مناسب و ارزشمند محسوب می‌شود. در این بازی که در میانه قرن بیستم جریان دارد و توسط شرکت Wargaming منتشر شده است، استراتژی و عملکرد هوشمندانه با استفاده از سلاح‌های که براساس سبک بازی به درستی انتخاب شده‌اند اهمیت بسیاری دارد. وجود انواع مختلف تانک‌ها به همراه سلاح‌های متعدد و تمرکز روی نبرد‌های PvP باعث شده است که بازی World of Tanks به محبوبیت بالایی در بین علاقه‌مندان برسد که بیش از ۷۰ میلیون کاربر ثبت شده در سال ۲۰۱۳ نشان از این امر دارد. همچنین شرکت وارگیمینگ نسخه موبایل این بازی را تحت عنوان بازی World of Tanks Blitz در دسترس کاربران پلتفرم‌های اندروید، iOS و ویندوز 10 قرار دارد.

fallout shelter

 Fallout Shelter

سبک: شبیه‌ساز

پلتفرم: پی سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، اندروید و iOS

یکی از غافلگیری‌های شرکت Bethesda Softworks (بتسدا سافت‌ورکس) در کنفرانس این شرکت در نمایشگاه E3 2015، معرفی بازی موبایل Fallout Shelter بود. این شرکت به‌جای پورت نسخه‌های قدیمی سری Fallout تصمیم گرفت بازی جدید و متفاوتی که از پایه برای پلتفرم موبایل طراحی شده است، عرضه کند. در بازی مذکور وظیفه کنترل یک والت و مدیریت افرادی که به آن پناه آورده‌اند را بر عهده دارید. بسیاری از ویژگی‌های سری فال اوت به بازی Fallout Shelter تزریق شده است تا تجربه‌ای درخور برای طرفداران این مجموعه خلق شود. توجه به جزئیات، آزادی عمل، تنوع بالای آیتم‌ها و امکان تجربه بازی بدون استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای مواردی هستند که بازی Fallout Shelter را بیش‌ازپیش جذاب می‌کند. والت شخصی خود را بسازید، با استراتژی مناسب آن را مدیریت کنید، وظایف مختلف را بر عهده بازماندگان بگذارید، افرادی را به کاوش دنیای خارج والت مامور کنید و با تجهیز آن‌ها به دفاع از والت بپردازید.

Paladins

 Paladins

سبک: تیراندازی چندنفره

پلتفرم: پی سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

بازی Paladins را می‌توان این‌گونه توصیف کرد: اگر بازی Overwatch در دنیای فانتزی متعلق به دوران قرون وسطی جریان داشت. این بازی که یکی دیگر از محصولات استودیو های رز محسوب می‌شود، از نقشه‌های فانتزی و رنگارنگ بهره می‌برد که گستره‌ای از دهکده‌ها تا قلعه‌ها را در بر می‌گیرد. در بازی Paladins به‌جای حرکت با پای پیاده می‌توانید از اسب استفاده کنید که این ویژگی موجب سرعت بخشیدن به حرکت در نقشه می‌شود. همچنین می‌توانید بین زاویه دید اول شخص و سوم شخص جابه‌جا شوید. این بازی هم‌اکنون دارای ۳۹ شخصیت متفاوت در چهار کلاس Flank ،Support ،Damage و Front Line است که به مرور استودیو های رز تعداد آن‌ها را افزایش می‌دهد. در آغاز تعداد هشت شخصیت به‌صورت رایگان به بازیکنان داده می‌شود و دسترسی به دیگر شخصیت‌ها ازطریق ارز درون بازی یا خرید نسخه‌های مختلف بازی امکان‌پذیر است.

neverwinter

Neverwinter

سبک: MMORPG

پلتفرم: پی سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

این بازی رایگان دو ویژگی بزرگ و مهم دارد که باعث می‌شود برای علاقه‌مندان به بازی‌های MMO جذاب باشد. اول اینکه این بازی براساس یکی از برترین مجموعه‌های نقش‌آفرینی پی سی یعنی سری بازی‌های Neverwinter شامل بازی‌های Neverwinter Nights ساخته شده است. دلیل دوم هم اینکه کلیت بازی Neverwinter اقتباسی از Dungeons & Dragons به‌خصوص نسخه چهارم آن محسوب می‌شود. اگر با تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی آشنا باشید مطمئنا از اهمیت و تاثیر نام‌های ذکر شده باخبر هستید. حتی اگر پیشینه و پیش‌زمینه بازی Neverwinter را در نظر نگیریم، باز هم تجربه این بازی MMO که امکان انتخاب از بین ۶ کلاس را فراهم کرده است و دارای حجم بالایی از کوئست‌های قابل انجام است، فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود. طرفداران بازی‌های D&D که مدت‌ها به‌دنبال یک بازی ویدیویی در خور توجه بودند، بازی Neverwinter را نباید از دست بدهند.

بازی Dota 2

Dota 2

سبک: MOBA

پلتفرم: پی سی

بازی Dota 2 را کمتر کسی می‌توان پیدا کرد که با آن غریبه باشد، در جریان مسابقات و جوایز آن نباشد و اقدام به تجربه آن نکرده باشد. در این محصول شرکت Valve (ولو) دو تیم پنج نفره وارد رقاب با یکدیگر می‌شوند. به مانند دیگر بازی‌های سبک MOBA بازیکنان وظیفه دارند که در عین حمله به بیس تیم حریف از بیس خود در مقابل تهاجم دفاع کنید. بیش از ۱۰۰ هیرو در بازی Dota 2 حضور دارند که هر یک از آن‌ها دارای توانایی‌های منحصر‌به‌فرد و سبک بازی خاص خود هستند که می‌توانید در حالت‌های مختلف بازی از آن‌ها بهره ببرید. جامعه بزرگی از بازیکنان در سرویس‌هایی همچون Steam Community و آموزش‌ها و راهنماهای متعدد باعث شده است که هیچ‌یک از سوالات افراد تازه‌وارد بی‌جواب باقی نماند و هر بازیکنی با هر سن و سالی بتواند از تجربه این بازی لذت ببرد و در راه حرفه‌ای شدن قدم بردارد.

fire emblem heroes

Fire Emblem Heroes

سبک: نقش آفرینی تاکتیکی

پلتفرم: اندروید و iOS

بازی Fire Emblem Heroes اثری رایگان است که اگر جزو دنبال‌کنندگان آثار نینتندو و طرفدار سری Fire Emblem باشید، نباید از آن بگذرید. سازندگان این بازی به هیچ عنوان در ارائه بخش‌های مختلف کم نمی‌گذارند و می‌توانند بازیکنانی که خواهان تجربه‌های متفاوت هستند را راضی کنند. بخش داستانی که شما را در راه تلاش برای نجات قلمرو Askr دربرابر مجموعه‌ای از شخصیت‌های شناخته شدی سری قرار می‌دهد، چالش‌های متغیر، بخشی تمرینی که برای افزایش قدرت شخصیت‌ها کاربرد دارد و امکان نبرد با دیگر بازیکنان در Arena و Aether Raids تعدادی از حالت‌های مختلف بازی Fire Emblem Heroes هستند که درکنار ویژگی‌هایی همچون شخصیت‌های قابل بازی متعدد و آیتم‌های مختلف که تنوع بالایی به بازی می‌بخشند، باعث شده‌اند بازی Fire Emblem Heroes نه‌تنها برای طرفداران سری، بلکه علاقه‌مندان به بازی‌های نقش‌آفرینی جذاب باشند.

بازی Planetside 2

Planetside 2

سبک‌: تیراندازی اول شخص

پلتفرم: پی سی، پلی‌استیشن 4

رایگان بودن بازی Planetside 2 به این معنا نیست که محتوای محدود و کوچکی در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. این محصول شرکت Daybreak Game Company، از موتور Forgelight بهره می‌برد که این امر باعث شده است هزاران بازیکن بتوانند در یک نقشه نبرد‌های بدون توقف و وسیع داشته باشند. درکنار نقشه‌های بزرگ، در بازی Planetside 2 سه حزب وجود دارد که برای کنترل بخش‌های مختلف سیاره Auraxis با یکدیگر می‌جنگند. به‌دلیل تنوع بالا و پیچیدگی این بازی لازم است پیش از تجربه آن به یادگیری آن بپردازید یا از دیگران راهنمایی بگیرید. با انجام فعالیت‌هایی همچون کشتن دشمنان و احیای هم‌تیمی‌ها می‌توانید XP به دست آورید که موجب می‌شود سطح شخصیت به نام Battle Rank افزایش یابد و ارز درون بازی دریافت کنید. این ارز برای بهبود سلاح‌ها، وسایل نقلیه و ابزارها کاربرد دارد. خوشبختانه سلاح‌هایی که در ابتدای بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد از قدرت خوبی برخوردار هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید از همان دقایق اولیه روحیه مبارزه‌گر خود را به نمایش بگذارید. بازی Planetside 2 به‌دلیل میزبانی از ۱۱۵۸ بازیکن در یک نبرد، هم‌اکنون رکورد بزرگ‌ترین نبرد در بین بازی‌های تیراندازی اول شخص را در اختیار دارد.

بازی EVE: Online

EVE: Online

سبک: MMORPG

پلتفرم: پی سی

در اواخر سال ۲۰۱۶ استودیو CCP Games تصمیم گرفت درکنار عضویت ماهیانه، نسخه رایگان بازی EVE: Online را در دسترس کاربران قرار دهد. در این بازی شبیه‌ساز فضا، بازیکنان می‌توانند حرفه‌ها و فعالیت‌هایی همچون تولید، تجارت، کاوش یا مبارزه را انجام دهند. همچنین به‌دلیل جهان مشترک آن که بالغ بر ۷۸۰۰ سامانه ستاره‌ای قابل دسترسی است، بازیکنان وارد رقابت‌های تجاری، جنگ و اختلافات سیاسی از پیش تعیین نشده با دیگر بازیکنان می‌شوند که این امر موجب بروز برخی از بزرگ‌ترین میدان‌های نبرد تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شده است. برای مثال در نبرد Bloodbath of B-R5RB هزاران بازیکن در یک سامانه ستاره‌ای به مدت ۲۱ ساعت با یکدیگر جنگیند. محدودیت نسخه رایگان به تعدادی تعدادی از مهارت‌های بازی خلاصه می‌شود، اما محتواهای بسیاری که بازی Eve Online به رایگان در اختیار می‌گذارد، باعث شده است این مورد چندان به چشم نیاید.

بازی Let It Die

Let It Die

سبک: هک اند اسلش

پلتفرم: پی سی و پلی‌استیشن 4

تاریخ کشور ژاپن پر است از بازی‌های عجیب و غریب که برخی از آن‌ها مانند Killer7 و No More Heroes توسط Suda51 و استودیو Grasshopper Manufacture ساخته شده‌اند. بازی Let It Die یکی از محصولات اخیر آن‌ها است که از لحاظ عجیب و غریب بودن هم‌رده با آثار قبلی قرار می‌گیرد. این بازی در سال ۲۰۲۶ میلادی جریان دارد، دورانی که یک اختلال تکتونیکی بزرگ باعث ویرانی سراسر جهان شده است. این امر باعث شده است بخش جنوب غربی توکیو جدا شود و به شکل یک جزیره در اقیانوس قرار بگیرد. بازیکنان باید از طبقات یک برج عظیم بالا برود و با استفاده از وسایلی مختلف از جمله سلاح و زره که در آن پیدا می‌کنند، هرچه می‌بینند را از بین ببرند. تلاش برای بقا در بازی Let It Die اهمیت بسیاری دارد، زیرا در زمان مرگ داده‌هایی از بازیکنان ذخیره می‌شود که برای خلق دشمنان خطرناک‌تر برای دیگر بازیکنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازی Dwarf Fortress

Dwarf Fortress

سبک: شبیه‌ساز ساخت و مدیریت، Roguelike

پلتفرم: پی سی

بازی Dwarf Fortress محصول دو برادر به نام‌های تارن و زک آدامز است که در سال ۲۰۰۶ عرضه شد، اما همچنان پشتیبانی از آن ادامه دارد. نکته جالب توجه این است که این بازی کاملا رایگان است و هیچ‌گونه خرید درون برنامه‌ای وجود ندارد. در عوض علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت پول از سازندگان و بازی حمایت کنند. این بازی در جهان فانتزی جریان دارد که به‌صورت تصادفی ساخته می‌شود و دارای دو حالت به نام‌های Fortress و Adventure است. در حالت اول کنترل غیرمستقیم گروهی از دورف‌ها که هر یک از آن‌ها شخصیت، علایق و مهارت‌های خاص خود را دارند، بر عهده بازیکنان قرار می‌گیرد و آن‌ها وظیفه دارند که یک قلعه زیر‌زمینی بسازند. این امر چندان ساده نیست زیرا موجوداتی مانند گابلین‌ها به قلعه حمله می‌کنند و درکنار مدیریت دورف‌ها باید از آن‌ها دربرابر خطرات احتمالی محافظت کنید. در حالت دوم بازیکنان به‌عنوان یک ماجراجو بازی را آغاز می‌کنند و می‌توانند آزادانه در محیط بازی حرکت کنند، کوئست‌های مختلف را کامل کنند یا از قلعه‌های متروکه دیدن کنند. بازی Dwarf Fortress مانند هیچ اثر دیگری نیست و عادت کردن به سازوکار متفاوت آن کمی زمان می‌برد، اما زمانی‌که فعل و انفعالات آن را آموختید از تجربه یکی از برترین بازی‌های تاریخ لذت خواهید برد.

بازی Counter-Strike: Global Offensive

Counter-Strike: Global Offensive

سبک‌: تیراندازی اول شخص

پلتفرم پی سی

از زمان عرضه چهارمین بازی سری Counter-Strike یعنی بازی Counter-Strike: Global Offensive در حدود ۶ سال می‌گذرد، اما هفته پیش بود که شرکت ولو با ارائه یک به‌روزرسانی این بازی را به‌صورت رایگان در دسترس بازیکنان قرار داد. در قالب همین به‌روزرسانی حالت بتل رویال تحت عنوان Danger Zone به بازی اضافه شد تا مجموع حالت‌های آن را به عدد ۹ افزایش دهد. در این حالت تعداد ۱۶ تا ۱۸ بازیکن در یک نقشه که آیتم‌ها مختلف و پول نقد در آن وجود دارند، وارد نبرد با یکدیگر می‌شوند. اگر به سبک بتل رویال علاقه ندارید، باز هم می‌توانید هشت حالت Competitive ،Casual ،Deathmatch ،Arms Race ،Demolition ،Wingman ،Flying Scoutsman و Weapons Course را تجربه کنید. هر یک از این حالت‌ها شرایط و اهداف خاص خود را دارند که باعث می‌شود تمامی بازیکنان با هر علاقه‌ای جذب بازی شود. درکنار این مورد، وجود سلاح‌های متنوع و نقشه‌های مختلف مانع از تکراری شدن بازی می‌شوند.

بازی Hearthstone

Hearthstone

سبک: جمع آوری کارت

پلتفرم: پی سی، اندروید و iOS

بازی Hearthstone، محصول سال ۲۰۱۴ شرکت بلیزارد، برای آن دسته از بازیکنانی مناسب که در گذشته از تجربه بازی‌های Magic: The Gathering و Pokémon Trading Card Game لذت برده‌اند و همچنان به بازی‌های کارتی علاقه دارند. بازی Hearthstone که بسیاری از عناصرش را از سری Warcraft الهام گرفته است، از شیوه مرسوم بازی‌های کارتی پیروی می‌کند که این امر باعث شده است تجربه و یاد‌گیری آن آسان باشد. در این بازی دو بازیکن با استفاده از دک خود که شامل ۳۰ کارت است و یک قهرمان که قدرت‌های خاصی دارد، وارد نبرد با یکدیگر می‌شوند. هر بازیکنی که بتواند قهرمان دیگری را از بین ببرد پیروز میدان خواهد بود. با پیروزی در مسابقات و انجام کوئست‌ها می‌توانید جوایزی از جمله ارز درون بازی و کارت جدید به دست آورید. این موارد ازطریق خرید‌های درون برنامه‌ای نیز امکان‌پذیر است. بیش از ۱۸۰۰ کارت مختلف در بازی وجود دارد که می‌توانید براساس استراتژی و سبک خاص خود آن‌ها را در دک قرار دهید و در حالت‌های متنوع بازی از آن‌ها بهره ببرید.

path of exile

Path of Exile

سبک: اکشن نقش آفرینی، هک اند اسلش

پلتفرم پی سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4

در طول تاریخ معدود بازی‌هایی نقش آفرینی می‌توان پیدا کرد که در صورت خسته شدن از سری Diablo به سراغ آن‌ها بروید. بازی Path of Exile، محصول استودیو Grinding Gear Games یکی از این دست بازی‌ها است که اکثر المان‌های خود را از سری مذکور به‌خصوص بازی Diablo II الهام گرفته است. در این بازی ۷ کلاس مختلف وجود دارد که با استفاده از گزینه‌های متعددی که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید شخصیت خود را شخصی‌سازی کنید. مناطقی که به‌صورت تصادفی ساخته می‌شود، ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد و حالت‌های مختلف می‌توانند جذابیت بازی را دو چندان کنند. همچنین استودیو سازنده پشتیبانی از بازی را متوقف نکرده است و به مرور بسته‌های الحاقی مختلفی برای آن عرضه کرده است که جدید‌ترین آن‌ها هفته گذشته تحت نام The Betrayal منتشر شد. همانند دیگر بازی‌های این سبک تجربه چند‌نفره بازی Path of Exile بیش‌ازپیش لذت‌بخش است و به‌دلیل رایگان بودن آن مجاب کردن دوستان به دریافت آن ساده خواهد بود.

بازی Brawlhalla

Brawlhalla

سبک: مبارزه‌ای

پلتفرم: پی سی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ

اگر با مشاهده تریلر‌ها و گیم پلی سری Super Smash Bros علاقه‌مند به آن شده‌اید، اما به‌دلیل در اختیار نداشتن کنسول‌های شرکت نینتندو قادر به تجربه آن‌ها نیستید، بازی Brawlhalla می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. با این وجود که شخصیت‌های این بازی به اندازه شخصیت‌هایی همچون ماریو و لینک شناخته شده نیستند، اما کارکرد و مبارزه شبیه به آن‌ها دارند. بازی Brawlhalla نه‌تنها برای بازیکنانی که صرفا برای سرگرمی آن را تجربه می‌کنند، مناسب است بلکه بازیکنانی که به‌دنبال رقابت‌‌های سخت و نفس‌گیر هستند، نیز می‌توانند از آن لذت ببرند. در این بازی مجموعا ۴۳ شخصیت وجود دارد که تعداد هشت شخصیت از آن‌ها به رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای به دست آوردن سایر شخصیت‌ها می‌توانید از ارز درون برنامه‌ای که با پیروزی در مسابقات کسب می‌کنید، استفاده کنید یا ازطریق خرید‌های درون برنامه‌ای اقدام کنید. پس از انتخاب شخصیت مورد‌نظر، وارد استیج‌ها مختلفی می‌شوید که سلاح‌های متنوعی از آسمان فرود می‌آیند و می‌توانید از آن‌ها برای بیرون انداختن دیگر بازیکنان از استیج استفاده کنید.

Warframe

Warframe

سبک‌: تیراندازی سوم شخص

پلتفرم: پی سی، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییج

ادامه محبوبیت بازی‌های آنلاین به مدت بیش از پنج سال، امری است که برای بسیاری از بازی‌ها محقق نشده است. اما به این دلیل که بازی Warframe آینده روشنی دارد، در زمره چنین بازی‌هایی قرار نمی‌گیرد. نینجا‌های فضایی عجیب و غریب بازی که با نام Tenno شناخته می‌شوند، پس از قرن‌ها از خواب بیدار می‌شوند و خود را در میانه جنگ با سامانه سیاره‌ای با حزب‌های مختلف پیدا می‌کنند. استودیو Digital Extremes برای ساخت بازی Warframe المان‌های تیراندازی، مبارزه با سلاح سرد، پارکور و نقش‌آفرینی را ترکیب کرده است که این امر باعث شده است علاقه‌مندان به انواع مبارزه‌ها بتوانند از این بازی لذت ببرند. بسته‌های الحاقی متعددی برای این بازی در دسترس قرار گرفته است که از بین آن‌ها می‌توان به Fortuna که روی محیط‌های برفی Orb Vallis تمرکز دارد، اشاره کرد. همچنین به‌زودی بسته الحاقی بازی Railjack منتشر می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نبرد‌های بین سفینه‌ای را آغاز کنید. پیچیدگی بازی و آموزش‌های آن ممکن است در ابتدای بازی موجب نارضایتی شوند، اما اگر به این بازی فرصت دهید و این بخش‌ها را پشت سر بگذارید، بازی Warframe می‌تواند پتانسیل خود را به نمایش بگذارد.

بازی Fortnite

Fortnite Battle Royale

سبک: بتل رویال

پلتفرم: پی سی، نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، اندروید و iOS

برای پایان دادن به فهرست برترین بازی‌هایی که می‌توانید به‌صورت رایگان آن‌ها را تجربه کنید، هیچ بازی بهتر از بازی Fortnite نیست. پدیده این روز‌های حوزه‌ی سرگرمی که بزرگ و کوچک و پیر و جوان با آن آشنا هستند و حتی از تجربه آن لذت می‌برند یا ساعت‌ها به مشاهده استریم افرادی همچون Ninja، Pokimane و Myth اختصاص می‌دهند. در این محصول شرکت اپیک گیمز، همانند دیگر بازی‌های سبک بتل رویال به‌تنهایی یا در قالب تیم‌های دو‌نفره یا چهار‌نفره وارد نبردی صد نفره می‌شوید. نقشه بزرگ بازی که محیط‌های مختلفی را در خود جای داده است، پر شده است از سلاح‌ها و ایتم‌های مختلفی که می‌توانید برای بقا و پیروزی از آن‌ها بهر ببرید. امکان ساخت و ساز با استفاده از سه نوع منابع موردی است که باعث تفاوت بازی فورتنایت با دیگر بازی‌های هم‌سبک شده است. همچنین شرکت Epic Games همواره در حال تغییر و تحول بازی ازطریق ارائه فصل‌های جدید است. هم‌اکنون فصل هفتم بازی در جریان است که به واسطه آن نه‌تنها چالش‌های جدیدی در دسترس قرار گرفته است، بلکه یک محیط برفی و هواپیمای جنگی به بازی اضافه شده است. علاوه‌بر این فصل هفتم با بخش جدیدی به نام Fortnite: Creative همراه است که در آن بازیکنان می‌توانند جزیره خصوصی خود را داشته باشند و به هر شکلی که می‌خواهند آن را شخصی‌سازی کنند. بازی فورتنایت دارای بخش دیگری به نام Fortnite: Save the World است که برای تجربه آن لازم است یکی از نسخه‌های غیررایگان بازی را خریداری کنید، اما شرکت اپیک گیمز تصمیم دارد در سال آینده میلادی امکان دسترسی رایگان به آن را محقق کند.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده