نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۶

پلتفرم Stadia گوگل امکان تجربه آفلاین بازی‌ها را فراهم نمی‌کند

پس از معرفی پلتفرم Stadia گوگل، اخیرا مشخص شده که کاربران این سرویس قادر به دانلود و تجربه آفلاین بازی‌ها نخواهند بود. 

گوگل اخیرا در جریان رویداد GDC پلتفرم Stadia را معرفی کرد که در اصل، به کاربران اجازه خواهد داد تا از طریق استریم بازی‌ها را روی دستگاه‌های مختلفی تجربه کنند. هنوز سوالات و ابهام‌های زیادی در مورد این سرویس وجود دارد و صرفا چند بازی از جمله Doom: Eternal برای آن تایید شده‌اند و البته می‌دانیم که این پلتفرم بازی‌ها را با کیفیت گرافیکی بسیار بالایی اجرا خواهد کرد. اما در جدید‌ترین اخبار مرتبط با Stadia، مشخص شده که این پلتفرم قرار نیست امکان دانلود و تجربه آفلاین بازی‌ها را فراهم کند. 

گیم‌اسپات در حاشیه رویداد GDC صحبتی با فیل هریسون، از مدیران گوگل، داشته و پرسیده که آیا Stadia مثل سرویس‌هایی چون نتفلیکس و اسپاتیفای این امکان را به کاربرانش خواهد داد که بتوانند بازی را دانلود و به شکل آفلاین تجربه کنند و هریسون هم در این مورد گفته:

نه ما چنین امکانی فراهم نخواهیم کرد؛ چرا که اولا از لحاظ فنی چنین چیزی ممکن است و ثانیا کلا با دیدی که ما نسبت به Stadia داریم متناقض است. 

در واقع هدف گوگل از پلتفرم Stadia، ارائه سرویسی است که کاربران بتوانند بدون نیاز داشتن به سخت‌افزار خاص، صرفا به شکل آنلاین و در قالب استریم بازی را روی دستگاه‌های دلخواه‌شان اجرا کنند و به همین دلیل هم این سرویس از امکان دانلود بازی و تجربه آفلاین آن پشتیبانی نخواهد کرد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده