نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۴

سه بازی Heavy Rain ،Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human برای پی سی تایید شدند

سه بازی تحسین‌شده‌ی دیوید کیج در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۱۹ به‌صورت کاملا انحصاری ازطریق فروشگاه اپیک گیمز، در اختیار پی سی‌بازها قرار خواهند گرفت.

دیوید کیج را فکر می‌کنم همه‌ی ما می‌شناسیم؛ مردی که با ساخت‌ بازی‌های جذاب، تامل‌برانگیز، سرگرم‌کننده و تحسین‌شده و صدالبته عرضه‌ کردنشان برای پلتفرم‌های سونی، به یکی از نام‌های بزرگ و معتبر بازی‌سازی تبدیل شد. حالا در جریان آخرین و شاید یکی از شوکه‌کننده‌ترینِ اخبار بازی، دقایقی پیش آگاه شدیم که سه بازی جدید، مورد توجه و تحسین‌شده‌ی کیج یعنی Heavy Rain ،Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human برای پی سی تایید شده‌اند. نکته‌ی ظریف ماجرا اما اینجا است که این سه بازی، قرار است به‌صورت انحصاری، ازطریق فروشگاه اپیک گیمز در دسترس بازیکنان قرار بگیرد و اگر همین الان فروشگاه مذکور را بررسی کنید، صفحه‌ی فروش این سه بازی را مشاهده خواهید کرد.

درحالی‌که کوانتیک دریم و دیوید کیج آثارشان را برای پلتفرم‌های سونی منتشر می‌کردند، با ورود و در اختیار گرفتن بخشی از استودیو مذکور دریم توسط شرکت چینی نت‌ایز (NetEase) انتظار می‌رفت که بازی‌های کیج و کوانیتک دریم، رفته رفته از انحصار سونی خارج شوند و به‌نظر می‌رسد که این اتفاق درحال رخ دادن است! کوانتیک دریم و اپیک گیمز تایید کرده‌اند که سه بازی یادشده، در سال ۲۰۱۹ راهی پی سی خواهند شد.

گیلرمه دِ فوندامیِرِ، رئیس استودیو کوانتیک دریم، با وجود خروج آثار این شرکت از انحصار سونی، از کمپانی ژاپنی بابت حدود دوازده سال همکاری پایدار، ثمربخش و موفقشان تشکر کرد و در پیام به‌خصوصش، چنین گفته است:

خیلی مفتخر هستم برای این دوازده سال همکاری با شعبه‌ی سرگرمی‌های تعاملی سونی؛ افتخاری که از همکاری، ساخت و انتشار بازی‌های مختلف با آن‌ها نصیبم شد.

رئیس شرکت کوانتیک دریم در پایان اعلام کرد که تیمشان حالا می‌تواند بازی‌های خود را به گروه بزرگ‌تری از هواداران معرفی کند و برای شروع، وی سراغ پی‌سی‌بازها خواهد رفت.

اما اپیک گیمز هم از این اتفاق خوشحال است و رئیس فروشگاه این شرکت یعنی استیو آلیسون، به‌دنبال مالکیت انحصاری سه بازی Heavy Rain ،Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human در این فروشگاه، چنین گفته است:

از اینکه می‌توانیم میزبان یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین استودیوهای بازی‌سازی شویم، به‌شدت خوشحال و هیجان‌زده هستیم؛ استودیویی که آثارش از پیش‌گام‌های سبک داستان‌گویی تعاملی بوده و از اینکه آن‌ها اولین قدم‌های رسیدنشان به دیگر پلتفرم‌های موجود را قرار است همراه‌با ما بردارند. به خودمان افتخار می‌کنیم.

پیش‌تر هم عرضه‌ی بازی Halo: Master Chief Callection برای پی سی تایید شد و با مشخص شدن انتشار سه بازی Heavy Rain ،Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human برای کامپیوتر، به‌نظر می‌رسد سال پیش‌رو، سالی هیجان‌انگیز برای پی سی بازها باشد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده