نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: شروع پرقدرت Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry 5 در اولین هفته انتشار موفق شد با پشت سر گذاشتن تمام رقیبانش، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد.

سایت چارت ترک به رسم هر هفته، جدید‌ترین گزارش از فروش بازی‌ها در انگلستان را منتشر کرده که براساس آن، Devil May Cry 5،‌ جدید‌ترین ساخته شرکت کپکام، توانسته در هفته اول انتشارش در در رتبه نخست این جدول قرار بگیرد. Devil May Cry 5 به‌عنوان جدید‌ترین نسخه از سری دویل می کرای، هم توانسته نمره‌های بسیار خوبی از منتقدین دریافت کند و هم اینکه از حیث فروش عملکرد خوبی را تجربه می‌کند و در رتبه اول جدول فروش هفتگی انگلستان هم قرار گرفته است. 

اما در رتبه دوم جدول این هفته، شاهد بازی Red Dead Redemption 2 هستیم که توانسته با سه پله صعود به این رتبه برسد. Mario Kart 8 Deluxe، یکی از بازی‌های حاضر نینتندو در فهرست ۱۰ بازی پرفروش هفته هم صعود چشم‌گیری داشته و با پنج پله صعود خودش را به جایگاه سوم جدول رسانده است. در رتبه چهارم، شاهد بازی Anthem هستیم که پس از دو هفته صدرنشینی متوالی، این هفته با انتشار DMC 5 و همینطور عملکرد بهتر سایر بازی‌ها و صعود آن‌ها در جدول، سه پله سقوط داشته و در جایگاه چهارم دیده می‌شود. فیفا 19، دیگر بازی شرکت الکترونیک آرتز هم با میزان سقوط مشابه در رتبه پنجم قرار گرفته است. 

Red Dead Redemption 2

فیفا و انتم تنها بازی‌هایی نیستند که این هفته سه پله سقوط داشته‌اند و Far Cry New Dawn هم با سرنوشتی مشابه، از رتبه سوم هفته پیش به جایگاه شِشم رسیده است و در رتبه هفتم هم شاهد بازی The Lego Movie 2 Videogame هستیم که هفته پیش در اولین هفته انتشار، کارش را در رتبه چهارم آغاز کرد اما حال با سقوطی سه پله‌ای به رتبه هفتم رسیده است. رتبه هشتم در اختیار یک بازی دیگر از نینتندو یعنی Super Smash Bros. Ultimate است که یک پله هم نسبت به هفته پیش صعود داشته است. 

درنهایت دو رتبه پایانی جدول این هفته هم به‌ترتیب در اختیار بازی‌های Metro Exodus و GTA V هستند؛ نسخه جدید مترو برای رسیدن به رتبه نهم دو پله سقوط را تجربه کرده است و GTA V هم با صعودی یک پله‌ای، موفق شده دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته برگردد. تغییرات نسبتا زیادی که این هفته در جدول فروش هفتگی انگلستان شاهد بودیم، باعث شده‌اند تا برخی بازی‌هایی که هفته پیش در جمع ۱۰ بازی پرفروش بودند این هفته جایی در این رتبه‌ها نداشته باشند؛ برای مثال Dirt Rally 2.0 که هفته پیش در رتبه شِشُم قرار داشت، این هفته با سقوط زیاد در جایگاه بیست و یکم دیده می‌شود. یا در مثالی دیگر می‌توان به Trials Rising اشاره داشت که هفته پیش در رتبه دهم قرار گرفته بود اما این هفته در جایگاه بیست و هفتم است. به‌عنوان نکته پایانی، این هفته همچنین شاهد یک بازی جدید دیگر یعنی Left Alive هم بودیم که البته دقیقا مثل نمره‌هایش، شروع خوبی از حیث فروش هم نداشته و در رتبه سی و نهم دیده می‌شود. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۱۸ اسفند (۹ مارس) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Devil May Cry 5هفته اول انتشار
۲۵Red Dead Redemption 2-
۳۸Mario Kart 8 Deluxe-
۴۱Anthemاز دست دادن صدر
۵۲FIFA 19-
۶۳Far Cry New Dawn-
۷۴The Lego Movie 2 Videogame-
۸۹Super Smash Bros. Ultimate-
۹۷Metro Exodus-
۱۰۱۱GTA Vبازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده