نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷

ساخت قسمت نوروز سریال پایتخت منتفی شد

ساخت قسمت ویژه سریال «پایتخت» برای عید نوروز به دلیل درگذشت ناگهانی خشایار الوند منتفی شد.

مدتی پیش اعلام شد که یک قسمت ویژه برای سریال تلویزیونی «پایتخت» به مناسبت عید نوروز ساخته خواهد شد. صبح روز گذشته اما خشایار الوند، نویسنده‌ی سریال تلویزیونی «پایتخت» به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت. پس از این اتفاق سوال مهم طرفداران «پایتخت» سرنوشت قسمت ویژه این سریال بود. حال، بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران مشخص شده است که ساخت قسمت ویژه سریال تلویزیونی «پایتخت» منتفی شده است. ساعاتی پیش بود که احمد مهران‌فر با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد گروه پایتخت در این برهه زمانی قصد ساخت قسمت ویژه‌ی نوروز 98 را ندارند. به تازگی الهام غفوری، تهیه کننده مجموعه «پایتخت» خبر از ساخته نشدن این قسمت ویژه به دلیل درگذشت خشایار الوند داده است. غفوری در مصاحبه‌ای به شرح زیر صحبت کرده است:

احمد مهرانفر درست گفته است. با توجه به حال و روزی که بچه‌ها دارند و شرایط سختی که حاکم شد به ما امکان اینکه بتوانیم این کار را برای عید انجام دهیم، الان خیلی سخت است و خودمان هم نمی‌دانیم باید چکار کنیم. خشایار پنج شنبه صبح فوت شده، پنج شنبه و جمعه تلویزیون تعطیل است و شنبه که موعد کلید این کار است باید خشایار الوند را تشییع کنیم. آنقدر حالمان بد است که نمی‌توانیم برویم جلوی دوربین و متن بامزه خشایار را بخوانیم و بخندیم.

غفوری در ادامه اضافه کرد:

اگر کار طنز نبود چند روز بعد شروع می‌کردیم و کار متوقف نمی‌شد اما کار طنز است و باید بتوانیم مردم را بخندانیم؛ این کار نیاز به روحیه نشاط و شادابی دارد که الان «پایتختی‌ها» همه عزادارند. خود من هم حالم خوب نیست چه برسد به بچه‌های صحنه! یک مقداری حق بدهیم که شرایط بسیار به هم ریخته است. حتی آن‌هایی که کار نمی‌کردند با خشایار هم داغدار شدند؛ وای به حال ما که دَه سال است با ایشان کار می‌کردیم.

الهام غفوری درباره روند پیشرفت فیلمنامه گفت:

۵۰ درصد فیلمنامه آماده است و خودش از ما خواسته بود پنج‌شنبه و جمعه قصه را کاملاً با دیالوگ‌نویسی تحویل دهد. البته کلیت قصه تکمیل بود و بایستی دیالوگ‌نویسی این قصه آماده می‌شد. اما اجل مهلت نداد تا این ۴۸ ساعت، فیلمنامه کامل این تک قسمت «پایتخت» را خشایار الوند بنویسد.

وی در انتها گفت:

البته بچه‌ها دوست دارند آخرین یادگاری خشایار الوند را بسازند ولی از یک طرف نمی‌توانند به شوخی‌های خشایار بخندند و آن شرایط قبل را داشته باشند. هر مرگی چهل روز فرصت می‌خواهد یا حداقل یک هفته باید خودشان را بازسازی کنند ولی روزها می‌گذرد و به عید نوروز نزدیک می‌شویم. ما فکر می‌کنیم ساخت اپیزود شب عید «پایتخت» یک مقدار نشدنی شده و باید به یک برهه دیگری برای تولید بیندیشیم.

نظر شما کاربران زومجی درباره ساخته نشدن قسمت ویژه سریال پایتخت چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده