نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶

کمپانی اکتیویژن بلیزارد صدها تن از کارمندان خود را برکنار می‌کند

به گزارش بلومبرگ، اکتیویژن بلیزارد به علت مشکلات مالی و کاهش محبوبیت بازی‌های خود، تعداد زیادی از کارمندانش را برکنار خواهد کرد.

هرچند کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) جزو بزرگ‌ترین ناشران صنعت بازی است و تعدادی از پرفروش‌ترین بازی‌های این سال‌ها را در اختیار دارد، ولی به نظر می‌رسد این کمپانی به علت مشکلاتی که در چند وقت اخیر پیدا کرده است، به زودی دست به تعدیل نیرو خواهد زد.

به گزارش بلومبرگ، مسئولین اکتیویژن بلیزارد خود را برای انتشار بیانیه‌ای در این زمینه آماده می‌کنند و قرار است در روزهای آینده (احتمالاً سه‌شنبه همین هفته) اطلاعیه‌ای منتشر کنند و از تعدیل نیروی کمپانی به علت عملکرد نه‌چندان جالب در این مدت سخن بگویند؛ کاهش نیرویی که ممکن است صدها نفر را شامل شود و تعداد کارمندان کمپانی که طبق آمار سال ۲۰۱۷ به بیش از ۹۸۰۰ نفر می‌رسند، کاهش پیدا کنند. از طرف دیگر ارزش سهام اکتیویژن بلیزارد هم در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده و به هر سهم ۴۲.۸۸ دلار رسیده است.

این تغییرات دلایل مختلفی دارند که بخشی از آن‌ها به پایین آمدن میزان محبوبیت بازی‌هایی مثل اورواچ (Overwatch) و هارت‌استون (Hearthstone) محصولات بلیزارد مربوط می‌شود که در این مدت با کاهش مخاطب مواجه شده‌اند. از طرف دیگر به نظر می‌رسد فروش Destiny 2: Forsaken (بسته الحاقی بازی دستینی 2) هم در حد انتظارات نبوده و این موضوع یکی از دلایلی بوده که به پایان همکاری استودیو بانجی (Bungie) با اکتیویژن منجر شده است.

با اینکه اکتیویژن بلیزارد هنوز خبر تعدیل نیروی کمپانی را تأیید نکرده است ولی گزارش بلومبرگ در کنار اتفاقاتی مثل اخراج اسپنسر نیومن، مدیر ارشد مالی کمپانی و پایان همکاری با بانجی نشان می‌دهد که اوضاع در این کمپانی خیلی هم خوب نیست و باید منتظر خبرهایی در این زمینه باشیم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده