نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

سریال‌هایی که در سال 2019 به پایان می‌رسند

در این مقاله ما قصد داریم تا سریال‌هایی را معرفی کنیم که پایان آنها برای سال ۲۰۱۹ تنظیم یا ادامه پخش آنها در سال ۲۰۱۹ متوقف شده است. با زومجی همراه باشید.

چندین مورد از مجموعه‌های تلویزیونی قرار است در سال ۲۰۱۹ به پایان برسند. برخی از این سریال‌ها آنقدر طولانی هستند که تقریبا از اوایل این دهه به روی آنتن رفته‌اند و از آن زمان در حال پخش هستند. حال در میان این لیست، مجموعه‌هایی وجود دارند که به طور کامل به پایان می‌رسند و برخی از آنها چند شاخه شدند و قرار است بعد از پایان سریال اصلی اسپین آف‌ها و پیش درآمدهای دیگری از آنها ببینیم؛ کاری که اخیرا در دنیای هالیوود تبدیل به یک سنت شده و این جریان ساخت اسپین آف و پیش درآمد آنقدر گسترش یافته که به دنیای تلویزیونی هم کشیده شده است.

در سال ۲۰۱۸، مخاطبان دنیای تلویزیونی شاهد این بودند که مجموعه‌های محبوب مختلفی مانند سریال Scandal (رسوایی)، سریال New Girl (دختر جدید) و سریال Once Upon a Time (روزی روزگاری) بعد از گذراندن چندین فصل روی آنتن تلویزیون‌ها، بالاخره پایان یافتند. حال در این میان مجموعه‌های محبوب دیگری هم وجود داشتند که مدت کمتری نسبت به مجموعه‌های ذکر شده به روی آنتن رفتند و در سال ۲۰۱۸ به کار خود خاتمه دادند؛ مجموعه‌هایی مانند سریال 12 Monkeys، سریال The Americans (آمریکایی‌ها) و سریال Timeless (بی‌انتها). از طرف دیگر در میان این مجموعه‌های پایان یافته، مجموعه‌ی جنجال برانگیزی هم مانند سریال House of Cards (خانه پوشالی) وجود داشت که داستان خود را در فصل ششم به پایان رساند.

حال که سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده، زمان آن است که نگاهی به جلو بیاندازیم و مجموعه تلویزیونی‌هایی را بررسی کنیم که در سال ۲۰۱۹ به کار خود خاتمه خواهند داد. می‌توان گفت که قطعا امسال، سال آزار دهنده و البته بسیار احساسی برای مخاطبان آثار تلویزیونی خواهد بود. با زومجی همراه باشید تا با هم به بررسی این سریال‌ها بپردازیم.

Game of Thrones

سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)

با اینکه سریال بازی تاج و تخت به پایان می‌رسد اما این، پایانی برای این دنیای محبوب نیست

سریال بازی تاج و تخت یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های درام تلویزیون به شمار می‌رود. فصل هشتم این مجموعه قرار است بالاخره پایانی برای این مجموعه باشد. این سریال قرار است در نیمه اولیه سال ۲۰۱۹ به کار خود خاتمه دهد. با اینکه این فصل، پایانی برای داستان مجموعه اصلی دنیای بازی تاج و تخت، که اقتباسی از داستان موسیقی یخ و آتش جورج آر. آر. مارتین است، محسوب می‌شود، اما این پایان کل دنیا نیست. در خبرهای مختلف اعلام شده که این مجموعه همچنان ادامه دارد و پیش درآمدی برای آن در دست ساخت است که تاریخ پخش آن برای سال ۲۰۲۰ تنظیم شده است.

سریال Modern Family

سریال Modern Family (خانواده مدرن)

سریال خانواده مدرن مجموعه‌ای است که در آن بازیگران مختلف زیادی حضور دارند. داستان این مجموعه حول محور اعضای سه خانواده‌ی مختلف در حال رشد می‌چرخد. به جرئت می‌توان گفت که در میان سیتکام‌های زیادی که تا به امروز در تلویزیون پخش شده، سریال خانواده مدرن یکی از بهترین‌های این صنعت محسوب می‌شود که هنوز به روی آنتن می‌رود. این سریال کمدی که در طی این سال‌ها موفق به دریافت جایزه‌های مختلفی شده، در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به روی آنتن رفت و در حال حاضر در اواسط فصل دهم که همان فصل آخر است، قرار دارد. در حال حاضر، تیم سازنده هنوز هیچ برنامه‌ی خاصی برای گسترش این مجموعه و همچنین تمدید برای فصل‌های بیشتر ندارند. اما همچنان بازیگران سریال خانواده مدرن امید دارند، حالا که کمپانی دیزنی کمپانی فاکس قرن بیستم را خریداری کرده، این مجموعه تلویزیونی هم شانس دوباره‌ای پیدا کند و برای فصل یازدهم تمدید شود.

iZombie

سریال iZombie (آی زامبی)

سریال آی زامبی یکی از مجموعه تلویزیونی‌های غیر ابرقهرمانی‌ای محسوب می‌شود که به روی آنتن شبکه The CW می‌رود. این مجموعه تلویزیونی کمدی و درام اقتباسی از کتاب‌های کمیک کمپانی دی سی کامیکس است. داستان این سریال در سیاتل اتفاق می‌افتد و قصه یک دستیار پزشک به نام لیو مور را حکایت می‌کند که مغز اجساد را می‌خورد و از خاطرات آنها برای حل پرونده قتلشان استفاده می‌کند. از آنجایی که او یک زامبی محسوب می‌شود، این قضیه کاملا با عقل جور در می‌آید و حتی در برخی اوقات هم ماجرا کاملا خنده‌دار می‌شود. با این حال لیو (و همچنین دیگر زامبی‌ها) نمی‌توانند برای مدت زمان زیادی پنهان بمانند. متاسفانه باید گفت که این داستان زامبی‌های سیاتل در حال نزدیک شدن به پایان خود است و فصل پنجم و آخر این سریال در اوایل سال ۲۰۱۹ به روی آنتن می‌رود. به همین ترتیب بعد از سریال Smallville (اسمالویل)، آی زامبی تبدیل به اولین مجموعه‌ی دی سی کامیکسی شبکه The CW می‌شود که به پایان رسیده است.

سریال Homeland

سریال Homeland (میهن)

سریال میهن اولین بار در سال ۲۰۱۱ به روی آنتن شبکه شو تایم رفت. در این مجموعه جاسوسی و درام که در طی این سالها موفق به دریافت چندین جایزه هم شده است، ما شاهد حضور دو بازیگر محبوب یعنی مندی پتینکین و کلر دینز بودیم. با اینکه تمرکز اصلی فصل اول این مجموعه بر روی اسیر دیمین لوئیس یعنی نیکولاس برودی بود، اما در فصل‌های بعدی روایت سریال گسترده‌تر شد، دیگر محوریت داستان تنها یک نفر به خصوص نبود و داستان به بررسی جنبه‌های مختلف جامعه اطلاعاتی ایالات متحده پرداخت. با این حال، حالا دیگر همه چیز در حال نزدیک شدن به پایان خود است. قسمت اول فصل هشتم این مجموعه که فصل آخر آن محسوب می‌شود، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ به روی آنتن می‌رود و بعد از آن، داستان کری متینسون به پایان می‌رشد.

mr. robot

سریال Mr. Robot (آقای ربات)

سریال آقای ربات سم اسماعیل برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ به روی آنتن رفت. ما در این مجموعه تلویزیونی شاهد حضور رامی ملک در قالب شخصیت الیوت الدرسون بودیم. سریال آقای ربات یک نقطه عطف برای شبکه USA Network به حساب می‌آید که موفقیت‌های زیادی را برای این شبکه به ارمغان آورده است.

سریال مستر ربات نقطه‌ی عطف و اوج برای شبکه خودش محسوب می‌شود و موفقیت‌های زیادی را برای آن به ارمغان آورده است

داستان دیوانه کننده سریال مستر ربات علاوه بر اینکه تا حد زیادی به مسائل تکنولوژیکی می‌پردازد، بخشی از آن هم بر روی سلامت ذهنی الیوت و همچنین مشکلاتی که او دارد، تمرکز می‌کند. شاید همین موضوع، یکی از اصلی‌ترین دلیلی باشد که این سریال تا به امروز به این حجم از محبوبیت رسیده و لایق جایزه‌های زیاد است. اما متاسفانه دیگر زمان آن رسیده که در فصل چهارم، به داستان سریال مستر ربات پایان داده شود. اولین قسمت این فصل از مجموعه در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ پخش می‌شود. از طرف دیگر، حالا که حرفه‌ی سینمایی رامی ملک با ایفای نقش فردی مرکوری در فیلم Bohemian Rhapsody (حماسه کولی) فوق‌العاده اوج گرفته، باید صبر کنیم و ببینیم که آیا او همچنان به حضور در آثار تلویزیونی ادامه می‌دهد تا دیگر قصد دارد تمرکزش را بر روی آثار سینمایی بگذارد.

سریال shadowhunters

سریال Shadowhunters (شکارچیان سایه)

سریال شکارچیان سایه که متعلق به شبکه فری فرم است، یک اقتباس تلویزیونی از داستان مجموعه کتاب The Mortal Instruments از کاساندرا کلر محسوب می‌شود. پیش از این در سال ۲۰۱۳ یک فیلم سینمایی با همین نام تلاش کرد تا داستان‌های این مجموعه کتاب را اقتباس کند اما در نهایت نتوانست به آن میزان از موفقیت برسد و انتظارات را برآورده کند. به همین دلیل، این شبکه این اتفاق را یک فرصت خوب برای خودش دید تا در قالب یک مجموعه تلویزیونی، این داستان‌ها را اقتباس کند. در سریال شکارچیان سایه ما شاهد حضور کاترین مک‌نامارا در نقش شخصیت کلری فرچایلد بودیم. سریال شکارچیان سایه در طی سه فصل اولیه‌ی خود توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند. متاسفانه، علی رغم تلاش‌های بسیار زیاد طرفداران و همچنین کمپینی که آنها به راه انداخته بودند تا کاری کنند که باز هم مجموعه‌ی محبوب‌شان ساخته شود و به روی آنتن برود، این سریال در سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید. براساس برنامه ریزی‌ها، آغاز پخش نیمه دوم فصل سوم این مجموعه تلویزیونی برای ۲۵ فوریه (۶ اسفند) تنظیم شده است.

The Big Bang Theory

سریال The Big Bang Theory (تئوری بیگ بنگ)

با وجود مجموعه‌های درامی مانند سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) یا سریال بازی تاج و تخت که میلیون‌ها نفر طرفدار و بیننده در سرتاسر دنیا دارند، می‌توان گفت که سریال تئوری بیگ بنگ در واقع یکی از پر بیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی‌های این دهه بوده است. در این سریال بازیگران مختلف و زیادی وجود دارد که جانی گالکی، جیم پارسونز و کیلی کوئوکو در رأس آنها قرار دارند. سریال تئوری بیگ بنگ به طور مداوم امتیازهای بالایی را دریافت می‌کرد و حتی یک مجموعه‌ی اسپین آفی هم با نام Young Sheldon (شلدون جوان) ساخته شد. سریال Young Sheldon داستان نسخه‌ی کودک و جوان شخصیت شلدون کوپر را که توسط جیم پارسونز ایفا می‌شود، حکایت می‌کند. در پایان، با اینکه داستان این مجموعه تلویزیونی قابلیت این را دارد که همچنان ادامه پیدا کند اما در نهایت قرار است با فصل دوازدهم و در سال ۲۰۱۹ به پایان برسد.

Orange is the New Black/نارنجی مد جدید است

سریال Orange is the New Black (نارنجی مد جدید است)

دیگر این موضوع برای همه واضح است که در حال حاضر، شبکه نتفلیکس در دنیای سرگرمی یک غول بزرگ به حساب می‌آید اما همیشه اینطور نبوده است. تا مدت‌ها پیش مردم تصور می‌کردند که رقابت یک سرویس استریم با استودیوهای ساخته شده که فعالیت‌های زیادی را هم در کارنامه‌ی خود دارند، یک رویای غیرممکن است. این موضوع تا زمانی ادامه داشت که در سال ۲۰۱۲ پای سریال خانه پوشالی و سریال نارنجی مد جدید است، به میان آمد. بعد از این اتفاق دیگر ذهنیت همه درباره اینکه شرکت سرویس‌های استریم محتوای مخصوص به خودشان را تولید کند، تا حد بسیار زیادی تغییر کرد. با اینکه سریال خانه پوشالی در اواخر سال ۲۰۱۸ به پایان رسید، اما سریال نارنجی مد جدید است همچنان ادامه داشت و حالا قرار است در سال ۲۰۱۹ و با فصل هفتم که آخرین فصل مجموعه محسوب می‌شود، به کار خود پایان دهد.

سریال Veep

سریال Veep (ویپ)

سریال ویپ که در شبکه HBO پخش می‌شود، اقتباسی از داستان یک سیتکام انگلیسی یعنی سریال The Thick of It است. ما در این سریال سیاسی شاهد حضور جولیا لوئی درایفوس در نقش ویپ ایالات متحده یعنی سلینا میر بودیم؛ معاونی که بعد از گذشت مدتی توانست جایگاه ریاست جمهوری را به‌دست بیاورد. اما در طی رسیدن به چنین جایگاه بزرگ و مهمی، او ماجراجویی طولانی، سخت، پر از مانع و البته خنده‌داری را پشت سر گذاشت. در طی این مدت زمانی که سریال ویپ به روی آنتن می‌رفت، موفق به دریافت جایزه‌های بسیار زیادی شد که ۱۷ جایزه مراسم امی، از جمله آنها است. آخرین فصل این مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۷ به روی آنتن رفت و حالا قرار است فصل هفتم که فصل آخر این مجموعه محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۹ به نمایش در بیاید. تاخیری که برای پخش ساخت و پخش فصل هفتم پیش آمد، بیشتر از هر چیزی به خاطر عارضه‌ی سرطان جولیا لوئی درایفوس بود؛ عارضه‌ای که او در نهایت در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ آن را عمومی کرد.

سریال gotham

سریال Gotham (گاتهام)

با اینکه دنیای تلویزیونی Arrowverse شبکه The CW بخش زیادی از مجموعه تلویزیونی‌هایی را که براساس کتاب‌های کمیک کمپانی دی سی کامیکس ساخته می‌شود، در بر می‌گیرد (حداقل آنهایی که حول محور شخصیت‌های اصلی و کلیدی کتاب‌های کمیک این ناشر می‌چرخد)، اما می‌توان گفت که شبکه فاکس در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت که ریسکی بکند و سریال گاتهام را بسازد و برای مخاطبان خود پخش کند. این مجموعه تلویزیونی در واقع یک پیش درآمد محسوب می‌شود و دوران کودکی و نوجوانی بروس وین و همچنین دوران اوج جیم گوردن از یک کاراگاه ساده به کمیسر اداره پلیس شهر گاتهام را به تصویر می‌کشد. با اینکه سریال گاتهام آنطور که باید و شاید به متریال اصلی و داستانی که در کتاب‌های کمیک آمده وفادار نیست، اما به جرئت می‌توان گفت که بهترین مجموعه تلویزیونی کامیک بوکی‌ای محسوب می‌شود که در حال حاضر در حال پخش است. براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، فصل آخر و همچنین کوتاه شده‌ی این مجموعه تلویزیونی در ماه ژانویه ۲۰۱۹ به روی آنتن رفت. قرار است داستان این سریال با تبدیل شدن بروس وین به مبارز شنل‌پوش، درست به همان طریقی که همیشه این اتفاق رخ می‌دهد، به پایان برسد.

در پایان، در کنار مجموعه تلویزیونی‌های محبوبی که در لیست بالا معرفی شدند، چندین سریال دیگر هم هستند که در سال ۲۰۱۹ به پایان می‌رسند؛ مجموعه‌هایی مانند:

  • سریال A Series of Unfortunate Events
  • سریال Being Mary Jane
  • سریال Broad City
  • سریال Crazy Ex-Girlfriend
  • سریال The Deuce
  • سریال Easy
  • سریال Elementary
  • سریال Jane the Virgin
  • سریال Killjoys
  • سریال Teachers
  • سریال The Affair
  • سریال Transparent
  • سریال Unbreakable Kimmy Schmidt
  • سریال You're the Worst

نظر شما درباره این لیست چیست؟ بعد از سال ۲۰۱۹، بیشتر برای چه سریالی دلتنگ خواهید شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده