نویسنده: علی ولی خانی
// پنجشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸

بتسدا دسترسی بازیکن Fallout 76 با ۹۰۰ ساعت سابقه تجربه بازی را مسدود کرد

یکی از بازیکنان Fallout 76 بعد از بیش از ۹۰۰ ساعت بازی و جابه‌جا کردن مهمات بین دو حساب کاربریش، متوجه شد که دسترسی وی به دلیل داشتن تیرها و مهمات زیاد توسط Bethesda مسدود شده است.

بعضی اوقات حین تجربه‌ی بازی‌های نقش آفرینی ممکن احساس کنید که شخصیت اصلیتان کمی خسته کننده شده. دلیلش هرچه که باشد، این طبیعی است که در چنین شرایطی بخواهید یک شخصیت جدید بسازید و دوباره به اکتشاف در دنیای بازی بپردازید. حال بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی منتشر شده، متاسفانه این تغییر کوچک برای یکی از طرفدارن پر و پا قرص بازی Fallout 76 بهای سنگین مسدود شدن حساب کاربری وی را به همراه داشته است.

این داستان عجیب با پست این بازیکن با نام کاربری Glorf12 در صفحه‌ی Reddit بازی Fallout 76 در هفدهم فوریه (۲۸ بهمن) آغاز شد. در این پست، بازیکن بعد از صرف کردن ۹۰۰ ساعت در بازی و رسیدن به سطح ۴۵۷، یک راهنما برای معرفی مکان‌های مناسب جهت ذخیره سازی منابع و بالاتر بردن سطح را به نگارش درآورده بود. در این میان حتی یکی از کارکنان Bethesda در بخش نظرات این پست نوشت:

این فوق العاده است. ممنون از اینکه اطلاعات خود را با سایر اعضای این جامعه به اشتراک می‌گذارید و به سایر بازیکنان کمک می‌کنید.

با این حال، این بازیکن بعد از مدتی پستی جدید در این صفحه قرار داد و عنوان کرد که بتسدا دسترسی وی را به دلیل نقض منشور اخلاقی و مقررات سرویس دهی بازی Fallout 76 مسدود کرده است. این کاربر در تاریخ هجدهم فوریه (۲۹ بهمن) پاسخی از سوی بتسدا دریافت کرد.

Glorf12 همیشه به صورت علنی درباره‌ی تبادل مهمات و ذخایر صحبت می‌کرد. او سابقا عنوان کرد که گاهی که او مهمات و ذخایر حساب کاربری اولش را به حساب کاربری دومش منتقل می‌کند، تا نهایتا بتواند آیتم‌های مذکور را به شخصیت دوم حساب کاربری اولش منتقل کند. دلیل این اقدامات، علاقه‌ی ایشان به تمرکز کردن روی سلاح‌هایی به خصوص در هر یک از این شخصیت‌ها است.

فال اوت 76 / Fallout 76

براساس ایمیل بتسدا، این حساب کاربری در طی ۳۰ روز بیش از ۱۰۰ هزار آیتم کمیاب بازی را به‌دست آورده بود. در این ایمیل عنوان شده:

این حساب کاربری این آیتم‌ها را از حساب کاربری اصلی شما برداشت کرده: ۱۴۰ هزار و ۹۶۰ تیر فوق العاده.

در ادامه‌ی ایمیل به تخلفات حساب کاربری دیگر بازیکن پرداخته شده است. لیست آیتم‌های منتقل شده در حساب کاربری دوم بازیکن از قرار زیر است:

  • ۱۵۰ هزار و ۸۲۵ تیر ۴۵
  • ۲۲۵ هزار و ۱۱۱ تیر فوق العاده
  • ۷۲ هزار و ۸۰۹ تیر ۵ میلیمتری
  • ۵۵ هزار و ۹۴۹ تیر ۵/۵۶

هر دو حساب کاربری تا زمانی که در پچ‌های بعدی مشکلاتی از این قبیل رفع شوند مسدود شده‌اند. بعد از اعمال این تغییرات، حساب‌های کاربری این بازیکن دوباره آزاد خواهند شد، اما کوچکترین تخلفی در آینده باعث می‌شود او برای همیشه دسترسی خود به بازی را از دست بدهد.

آنطور که به نظر می‌رسد، دلیل بن شدن Glorf12 به همراه داشتن آیتم‌های بسیار زیاد است، اما وی مدعی است که او هیچوقت بیش از ۳۶ هزار تیر یکجا با خود به همراه نداشته است. او گفته که گمان می‌کند در بازی سیستمی وجود دارد که حین برداشتن آیتم‌ها حرکت شما را ثبت می‌کند، اما متوجه نمی‌شود که چطور و کجا این آیتم‌ها را به‌دست آورده‌اید.

برای اینکه موضوع خیلی پیچیده نشود، کلیت ماجرا به زبان ساده از این قرار است: در حساب کاربری اول دو شخصیت ۱ و ۲ قرار دارند. برای اینکه بازیکن بتواند از شخصیت ۱ به شخصیت ۲ مهمات منتقل کند، او باید از حساب کاربری دوم استفاده کند و مهمات شخصیت ۱ را بردارد؛ در حالی که شخصیت ۱ از بازی خارج شده و شخصیت ۲ به بازی وارد می‌شود و مهمات را از حساب کاربری دوم دریافت می‌کند. این مبادله به این صورت شکل می‌گیرد که شخصیت حساب کاربری دوم آیتم‌ها را روی زمین قرار می‌دهد و شخصیت دوم حساب کاربری اول آن‌ها را از روی زمین برمی‌دارد.

fallout 76

به گفته‌ی Glorf12، یک پچ برای بازی منتشر شده، اما حساب‌های کاربری وی کماکان مسدود هستند. این گفته بدین معنا است که هنوز مشکلات بازی برطرف نشده‌اند. به نظر می‌رسد این بازیکن در حال حاضر پیغام‌های زیادی برای بتسدا ارسال کرده و منتظر پاسخ آن‌ها است. او در صفحه‌ی ردیت بازی عنوان کرد تا وقتی این مشکل برطرف می‌شود، قصد دارد به تجربه کردن بازی رایگان Warframe بپردازد.

ادعاهای بازیکن به نظر منطقی می‌آیند و کمتر کسی فعالیت‌های او را نقض قوانین می‌داند؛ با این حال اگر با دید بتسدا بخواهیم به این حرکات نگاه کنیم، همه چیز کمی غیر طبیعی به‌نظر می‌رسد. ممکن است دلیل سختگیری‌های جدید بتسدا، اتفاق عجیبی باشد که ماه گذشته در Fallout 76 اتفاق افتاد؛ عده‌ای از بازیکنان یکی از اتاق‌های مخفی تیم توسعه دهنده‌ی بازی را پیدا کردند و به چند آیتم و سلاح جدید معرفی نشده دست یافتند. شایان ذکر است که این شرکت در ماه دسامبر ۲۰۱۸ دسترسی چندین کاربر متقلب دیگر را نیز مسدود کرد و از آن‌ها خواست مقاله‌ای درباره‌ی تقلب کردن بنویسند.

Fallout 76 هم‌اکنون برای کامپیوتر و کنسول‌های Xbox One و PS4 در دسترس است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده