نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

نرگس آبیار از فیلم شبی که ماه کامل شد می‌گوید

نرگس آبیار، کارگردان پرافتخارترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، یعنی «شبی که ماه کامل شد» از ساخت این فیلم سینمایی می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار شب درخشانی را در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سپری کرد. این فیلم سینمایی تقریبا در تمام جوایز مهم جشنواره سیمرغ گرفت و در انتها، این فیلم با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست به عنوان بهترین فیلم جشنواره سی و هفتم انتخاب شد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، نرگس آبیار، کارگردان فیلم «شبی که ماه کامل شد» در مصاحبه‌ای با برنامه «پارک شهر» صحبت‌های مختلفی درباره ساخت فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» کرده است. آبیار درباره دلایلش برای ساخت فیلم «شبی که ماه کامل شد» در ابتدا به شرح زیر صحبت کرد:

یکی از دلایل من برای ساخت این فیلم بود که ماجرای مردم بلوچ را از اتفاقات گرایش‌های تندرو افراطی اسلام‌گرا جدا کنیم. همچنین ماجرای قوم ریگی را از این ماجرا جدا کنیم. ریگی یک طایفه بزرگ است که سابقه مبارزه با استعمارگرها را دارد. بنابراین نباید از لفظ «ریگی» استفاده کنیم. بهتر است بگوییم خانواده عبدالمالک. طایفه ریگی اصالت ۱۰۰۰ ساله دارند. این موضوع حساسی است که جهان به آن مبتلا است.

کارگردان «نفس» درباره انتخاب بازیگران «شبی که ماه کامل شد» گفت:

از روز اول به انتخاب خانم شاکر دوست فکر کرده بودم. تلاش داشتم که تمام بازیگران چهره نباشند. اما از یک جایی به بعد تصمیم گرفتیم که نقش اول زن را از میان چهره‌ها انتخاب کنیم. من به سراغ خانم شاکر دوست رفتم؛ بعد از صحبتی که با ما داشتند دچار سانحه شدند. من آن زمان به گزینه‌های دیگر هم فکر کردم اما در نهایت به خود ایشان رسیدیم. به هر حال کسانی که کارهای من را می‌شناسند می‌دانند باید یک چهره دیگری از خود نشان دهند. چه بسا خانم صدر عرفایی نیز در این فیلم زحمت بسیاری کشیدند. خیلی با محلی‌ها نشست و برخاست داشتند؛ به خاطر اینکه بتوانند چهره متفاوت از خود به جای بگذارند.

هوتن شکیبا شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار در ادامه درباره یکی از بحث‌های داغ سینمای ایران در روزهای اخیر، یعنی ورود پول‌های مشکوک به سینمای ایران، به شرح زیر اظهار نظر کرد:

من سر در نمی‌آورم. هیچ کدام از فیلم‌های من با بودجه دولتی به آن معنا نبوده است. تنها بخشی از فیلم «شیار ۱۴۳» را با کمک لجستیک مس سرچشمه ساختیم. بخشی از فیلم «نفس» را هم با حمایت فارابی ساختیم. بسیاری از دوستان با بودجه دولتی فیلم می‌سازند بسیاری انتقاد می‌کنند که این بودجه دولتی است. اگر با بخش خصوصی هم همکاری کنند باز انتقاد می‌کنند. می‌خواهم بگویم که باید این حرف‌ها را رها کنیم. مهم خروجی کار است که چه فیلمی ساخته می‌شود. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که فیلم خوبی ساخته شود. بخش اقتصادی به کارگردان و بازیگران ارتباطی ندارد. تا حدی تهیه کننده باید پاسخگو باشد. من به عنوان کارگردان تمام تلاشم را می‌کنم که هنر کارگردانی را به کار ببرم و یک فیلم خوب بسازم.

نظر شما درباره صحبت‌های اخیر نرگس آبیار چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده