// یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

بهترین بازی‌های استودیو Ketchapp

در این مقاله قصد داریم که بهترین بازی‌های استودیو پرآوازه کچاپ (Ketchapp) را معرفی کنیم و نگاهی اجمالی به آن‌ها داشته باشیم. با زومجی همراه شوید.

کچاپ (Ketchapp) نامی است که نه تنها گیمرهای پلتفرم موبایل، بلکه در مجموع افرادی که با گوشی‌های هوشمند سروکار دارند با آن آشنا هستند. این استودیو به‌واسطه عرضه بازی‌های اعتیادآور و خلاقانه بر سر زبان‌ها افتاده است و آثاری را تا به امروز منتشر کرده که هر قشری از علاقه‌مندان به سرگرمی را به سمت خود جلب می‌کند. بازی های اندروید و آیفون که توسط این استودیو ساخته و منتشر شده‌اند، معمولا هیچ‌گونه سختی خاصی ندارند اما در عین حال ساعت‌ها بازیکنان را میخ‌کوب خودشان می‌کنند.

بازی‌های ویدیویی و فراتر از آن صنعت سرگرمی، همواره به‌دنبال این هستند که راهی برای پر کردن اوقات فراغت مردم پیدا کنند تا برای لحظاتی هم که شده آن‌ها را با چیزی ارزشمند مشغول کنند. در این میان بازی‌های ویدئویی پیشرفت‌های زیاده کرده‌اند و شاهد بازی‌های AAA بسیاری هستیم که هر ساله توسط کمپانی‌های میلیارد دلاری عرضه می‌شوند. در این میان اما استودیو‌هایی هم بوده‌اند که موفقیت را در چیز دیگری به‌ غیر از آثار پر زرق و برق تعریف کرده‌اند و به سراغ قوه تخیل و خلاقیت خودشان رفته‌اند. این استودیو‌ها نشان داده‌اند که برای رسیدن به موفقیت حتما لازم نیست که روی ارائه‌ی گرافیک فوق‌العاده تمرکز کنند یا اینکه به سراغ‌ مجموعه‌های محبوب و شخصیت‌های آن‌چنانی بروند؛ بلکه می‌توان کمی خلاقیت به‌خرج داد و اثری ساخت که توجه بازیکنان را جلب کند و ساعت‌ها بدون اینکه خودشان هم متوجه شوند، مشغول بازی کردن باشند. استودیو کچاپ یکی از پرآوازه‌ترین‌ نام‌های این عرصه است که شاید همه گیمرهای موبایل آن را بشناسند و حداقل یکی دوتا از بازی‌هایش را تجربه کرده باشند. آثار این استودیو گرافیک چندانی ندارند و گیم‌پلی پیچیده‌ای هم به بازیکنان تحمیل نمی‌کنند؛ بلکه تجربه‌ای به آنان می‌چشانند که برای‌شان نو و جذاب و البته اعتیادآور است. حال در این مطلب ۱۵ بازی برتر این استودیو را آماده کرده‌ایم تا به شما معرفی کنیم. این لیست بر اساس گیم‌پلی سرگرم‌کننده، تجربه کاربری و میزان چالشی که برای بازیکنان ایجاد می‌کنند تنظیم شده است و سعی شده تا تنوع کافی را داشته باشد. اگر برای این بازی‌ها وقت بگذارید متوجه خواهید شد که چه آثار ارزشمندی می‌توانند اوقات فراغت شما را پر کنند و برای لحظه‌ای شما را از دنیای واقعی خارج کنند. آثاری همچون 2048 و ZigZag هستند که کچاپ به‌واسطه آن‌ها توانسته است چنین شهرتی برای خود دست و پا کند و بازی اندروید و آیفون Ballz هم به‌عنوان یکی از آثاری مطرح شده است که گیم‌پلی اعتیادآوری دارد و برای برهه‌ای خاص توانسته است که اکثر بازیکنان موبایل را درگیر خودش کند.

Busted-Brakes

Busted Brakes

بازی Busted Brakes نمایش دیوانه‌واری از یک خودرو در مسیری پر پیچ و خم است که موانع مختلف روبرویش قرار دارد و شما باید با کنترل خاص بازی بتوانید آن را کنترل کنید. در طول مسیر سکه‌هایی کسب می‌کنید که برای خرید خودروهای جدیدتر و ارتقا قسمت‌های مختلف به کارتان می‌آیند. ریتم بازی بسیار سریع است و باید هنگام چرخش‌های غافلگیرانه مهارت کافی داشته باشید و ماشین را درست در مسیر جاده قرار دهید. یکی از بهترین ویژگی‌های بازی آب و هوای پویا و تغییر چندباره آن در حین مسابقه‌ است و باعث می‌شود که حال و هوای بازی تکراری احساس نشود. Busted Brakes اثری مبتنی بر رکورد است و اگر به دنبال تجربه یک ریسینگ سرعتی و با گیم‌پلی متفاوت هستید Busted Brakes به شما پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی Busted Brakes

Circle

Circle

Circle یادآور یکی از بازی‌های ساده‌ای است که شاید خیلی‌هایمان آن را در خانه تجربه کرده باشیم. وقتی که یک میله با سر دایره‌ای شکل را به‌دور یک مفتول فلزی می‌چرخاندیم و باید مراقب بودیم که برخوردی به این مفتول نداشته باشد. Circle دقیقا چنین تجربه‌ای محسوب می‌شود که با ارائه یک گیم‌پلی ساده تمرکز و سرعت عمل بازیکنان را به چالش می‌کشد. اچیومنت‌های Circle جذابیت زیادی دارند و بازیکن را برای کسب امتیاز بالاتر ترغیب می‌کند. مسیر بازی دارای پیچ و خم‌های زیادی است و باید چندین بار آن را طی کنید تا چم و خم کار دست‌تان بیاید. علاوه بر گذر از میله مفتولی باید در طول راه طوری روی صفحه نمایش ضربه بزنید که سکه‌ها و جم‌ها را جمع‌آوری کنید تا در انتها به خرید آیتم‌های ویژه بپردازید.

دانلود بازی Circle

Packet Pool

Packet Pool

علاقه‌مندان به بازی بیلیارد می‌توانند با Pocket Pool یک تجربه ساده و نقلی از بازی محبوب بیلیارد داشته باشند. در این اثر صفحه کوچکی دارید و باید با هدایت توپ سفید توپ‌های رنگی را در حفره‌ها جای دهید. بازی رکوردی است و اگر سیستم ضربات بازی را به‌خوبی درک کنید، موفقیت از آن شما خواهد بود. هرگاه که موفق نشدید باید از ابتدا کار خود را شروع کنید و دوباره به روند پیروزی‌های مداوم خود ادامه دهید. گرافیک Packet Pool یکی از بهترین‌های استودیو کچاپ است و حالت مینیمالیستی جذابی دارد. امتیاز شما برحسب این‌که چند توپ را به‌صورت مداوم در حفره جای می دهید، محاسبه می‌شود. پس فرصت را از دست ندهید و یک تجربه ساده اما بسیار لذت‌بخش را با Pocket Pool تجربه کنید.

دانلود بازی Pocket Pool

Stack

۱۲. Stack

با تمرکز و دقت کافی می‌توانید رکوردی خوبی در بازی Stack بر جای بگذارید و دوام بیش‌تری در روند امتیازگیری خود داشته باشید. گیم‌پلی این بازی بسیار ساده است و تنها باید اشکال مربع و مستطیل شکل که وارد محیط بازی می‌شوند را به صورت فیت روی هم جای دهید به‌طوری که دقیقا روی هم قرار بگیرند. یک لحظه اشتباه کافی است تا اشکال روی هم فیت نباشند؛ در این حالت قسمت‌هایی که بیرون مانده‌اند دور انداخته می‌شوند و این روند باعث هرچه کوچک‌تر شدن اشکال می‌شوند. هرچه قدر که این‌کار را بهتر انجام دهید، فرصت بیش‌تری برای رسیدن به رکوردهای بالاتر خواهید داشت. موسیقی به‌خوبی با شما یاری می‌کند و اگر دقیق اشکال را روی هم قرار دهید، شاهد هیچ برشی روی اشکال نخواهید بود. این روند تا کوچک‌ترین شکل پیش‌ می‌رود و در نهایت امتیاز شما محاسبه می‌شود. می‌توانید رکوردهای خود را با دوستان خود به اشتراک گذارید و در رتبه بندی جهانی هم عملکرد خود را مشاهده کنید.

دانلود بازی Stack

Knife Hit

۱۱. Knife Hit

Knife Hit یکی از بهترین و لذت‌ بخش‌ترین آثار استودیو کچاپ است که گیم‌پلی ساده‌ای دارد و ساعت‌ها سرگرمی را برای‌تان فراهم می‌کند. تنها وظیفه شما در بازی پرتاب کردن چاقو به سمت صفحه روبرویی است به‌طوری که به چاقوها و موانع قبلی برخورد نکند. بازی به‌صورت رکوردی دنبال می‌شود و می‌توانید با پرتاب چاقو به‌سمت سیب‌ها امتیازات خود را چند برابر کنید. با این امتیازها امکان خرید چاقوهای زیبا برای‌تان فراهم می‌شود. گرافیک ناب و وجود باس فایت‌های جذاب که پس از چندین مرحله ظاهر می‌شوند، باعث شده است که Knife Hit تا حد زیادی جذابیت خودش را حفظ کند و به‌هیچ عنوان تکراری نباشد. تمرکز و سرعت عمل انگشتان در بازی اهمیت بالایی دارد و باید بتوانید الگوی هر مرحله را بیابید و همه چاقو‌های خود را به صفحه روبرویی خود اصابت دهید.

دانلود بازی Knife Hit

Flippy

۱۰. Flippy

Flippy از جمله جدیدترین بازی‌های این استودیو محسوب می‌شود که به خاطر گرافیک هنری‌اش موردتوجه قرار گرفته است. در این بازی مردی را می‌بینیم که در مسیری می‌دود و باید به‌صورت مدام در آن جا به جا شود و به تیغه‌های بران قرمزرنگ برخورد نکند. سرعت بازی فوق العاده بالا است و برای موفقیت باید تمرکز کافی روی مسیر داشته باشید. هیجان در Flippy حرف اول را می‌زند و سازندگان یک گیم‌پلی ساده اما روان و جذاب را برای بازی در نظر گرفته‌اند. شما می‌توانید با جوایزی که کسب می‌کنید شخصیت‌های بیش‌تری خریداری کنید و کمی به بازی تنوع بدهید. مسیر بازی بسیار پر پیچ و خم است و مدام در کل صفحه گوشی شما جا به جا می‌شود. همین جا به جایی یک چالش بسیار بزرگ است و نباید باعث بهم ریختن تمرکز شما شود. ترکیب رنگی محیط و انیمیشن‌های بازی بسیار زنده و پویا هستند و چشمان هر بازیکنی را نوازش می‌کنند.

دانلود بازی Flippy

۹. 2048

امکان ندارد که با بازی محبوب 2048 بیگانه باشید، چرا که این بازی یکی از تجربه‌هایی است که خیلی از ماها سراغش رفته‌ایم و حتما آخرین رکورد خود را به یاد می‌آوریم. درست است خالق این بازی کچاپ نبوده است، اما یکی از بهترین تجربه‌های کاربری را ارائه می‌کند و می‌توانید به‌سرعت در بازی پیشرفت کنید. سیستم کلی بازی بدین شکل است که باید کاشی‌های یکسان را باهم ترکیب کنید و تا می‌توانید صفحه بازی را با این روش خالی کنید. با ترکیب کاشی‌ها یک کاشی مستقل که درواقع جمع کاشی‌های ترکیب شده است به صفحه اضافه می‌شود و همین روند تا آخر با کاشی‌هایی با شماره بیش‌تر تکرار می‌شود. رمز موفقیت در بازی این است که تا می‌توانید صفحه را خالی نگه‌ دارید و از پر شدن صفحه جلوگیری کنید. هر حرکت شما باعث می‌شود که یک کاشی با شماره ۲ به صفحه اضافه شود و اگر تعللی در ترکیب کاشی‌ها داشته باشید، در نهایت صفحه پر شده و شما فرصتی برای حرکات بیش‌تر نخواهید داشت. بازی از یک ریتم ثابت پیروی می‌کند و می‌توانید با تمرین و تکرار به این الگو برسید. البته که برای رکوردهای بالاتر باید الگوی خود را بازنگری کنید و از یک جایی به بعد روی مهارت خودتان تکیه کنید. علاقه‌مندان به ثبت رکوردهای بالاتر می‌توانند هنوز هم به سراغ 2048 بروند و روش جدیدی برای رسیدن به کاشی‌هایی با امتیاز بالاتر بیابند.

دانلود بازی 2048

Balls Race

۸. ‌Balls Race

Balls Race یک تجربه ریسینگ ساده و ابتدایی است که باید با توپ خود در مسیر حرکت و از موانع عبور کنید. سیستم پیشرفت در بازی برقرار است و رفته رفته مسیر طولانی‌تر و تعداد توپ‌های حاضر در مسابقه هم بالا می‌رود. شما باید روی بوسترهای سرعت بی‌افتید و سعی کنید که قبل از رسیدن به خط پایان، به رتبه اول دست یابید. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و طراحی مینیمال هم کمک می‌کند که از دست بازتری برای عکس‌‌العمل‌های سریع در بازی داشته باشید. بازی برخلاف آثار دیگر کچاپ که بیش‌تر رکوردی هستند، جنبه رقابتی پیدا کرده است و باید در هر مرحله خیل عظیمی از توپ‌ها را پشت سر بگذارید. Balls Race کاملا متفاوت عمل کرده است و هیجان را از جنبه دیگری به بازیکن تزریق می‌کند. سرعت تنها راه پیروز شدن در بازی نیست و جاهایی که موانع زیادی روبروی‌تان قرار دارند، باید تا حد امکان از افتادن در بوستر‌ها پرهیز کنید.

دانلود بازی Balls Race

Twist

۷. Twist

Twist را می‌توان یکی از ساده‌ترین آثار کچاپ دانست که ریتم آرامی دارد و چندان چالش بزرگی برای شما محسوب نمی‌شود. گیم‌پلی بازی بدین شکل است که طرفین صفحه نمایش گوشی خود برای جا به جایی توپ فشار می‌دهید و باید از سقوط توپ جلوگیری کنید. بازی رکوردی است و پیش‌روی بیش‌تر رتبه بالایی در صفحه جهانی خواهید داشت. مطابق انتظار می‌توانید از الماس‌های خود برای خرید توپ‌های با رنگ متفاوت استفاده کنید و هیجان بالایی در بازی داشته باشید. Twist از کل صفحه موبایل به‌خوبی استفاده کرده است و تمرکز تنها فاکتور موفقیت شما است.

دانلود بازی Twist

The Pit

۶. The Pit

The Pit را می‌توان یکی از کامل‌ترین بازی‌‌های استودیو Ketchapp دانست که باید با شخصیت خود در مسیر بازی حرکت و از موانع پرشمار بازی عبور کنید. موانع بازی تنوع خوبی دارند اما مکانیزم‌شان کاملا مشابه است و چالش جدیدی محسوب نمی‌شوند. سرعت بازی بسیار بالا است و تمرکز روی عبور از موانع همزمان اهمیت بالایی در بازی دارد. شما می‌توانید شخصیت‌های جدید را خریداری کنید و با تانک یا آدمک‌های کارتونی وارد محیط بازی شوید. The Pit سرگرم‌کننده و اعتیادآور است و یقینا جز سریع‌ترین بازی‌های این استودیو هم محسوب می‌شود. سیستم خاص گیم‌پلی بازی هم سبب شده است که تعامل بهتری با شخصیت خود داشته باشید و حتی با یک دست بتوانید بازی کنید.

دانلود بازی The Pit

ZigZag

۵. ZigZag

ZigZag یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های کچاپ محسوب می‌شود که گیم‌پلی نابی دارد و آن زمان که ایده ساخت بازی‌های خلاقانه چندان روی بورس نبود، یکی از عوامل آوازه و شهرت استودیو سازنده‌اش محسوب می‌شد. شما در این بازی روی یک صفحه شکسته حرکت می‌کنید و باید با لمس صفحه نمایش، مسیر حرکت توپ را عوض کنید. روی مسیر الماس‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید با خوردن آن‌‌ها اقدام به خرید آیتم‌های ویژه بازی کنید. برای موفقیت باید سرعت عمل داشته باشید و در کسری از ثانیه مسیر توپ را عوض کنید. گرافیک بازی از ترکیب رنگی مناسبی برخوردار است و باعث زدگی بازیکنان نمی‌شود. ZigZag هم یکی دیگر از آثار رکوردی است که می‌توانید هر روز آن را تجربه کنید و کل کل خوبی با دوستان خود به‌راه بیاندازید. کل کلی که کمی با دیگر آثار امروزی متفاوت است و یک حس نوستالژیک ریز هم برای بازیکنان محسوب می‌شود.

دانلود بازی ZigZag

Rush

۴. Rush

Rush یکی از مدرن‌ترین بازی‌های کچاپ است و با گیم‌پلی ساده‌ای که ترتیب داده است، یک حس فوق‌العاده جذاب برای بازیکنان ارائه می‌کند. گرافیک بازی محشر است و ترکیب نورهای رنگی مختلف و چرخش‌های سه‌بعدی بازی بیش از گیم‌پلی روی بازیکن تاثیر خوب می‌گذارد. شما باید مسیر توپ را مرتب عوض کنید و سرعت عمل بسیار بالایی در ادامه مسیر داشته باشید. هر چک پوینتی که در بازی رد می‌کنید، باعث عوض شدن رنگ مسیر می‌شود و می‌توانید خودتان را به رکورد‌های دست نیافتنی نزدیک کنید. می‌توانید از امتیازات کسب شده برای تغییر شکل مسیر و توپ استفاده کنید و هر طور که دوست دارید به زیباسازی بازی بپردازید. توپ‌ها تنوع جذابی دارند و حتی روی تجربه کاربر هم تاثیر مستقیم می‌گذارند. Rush بیش‌تر به خاطر گیم‌پلی فوق العاده سریع و گرافیک بالایش موردتوجه قرار گرفته است و می‌تواند برای مدت‌ها گیمرهای موبایل را سرگرم کند.

دانلود بازی Rush

Ballz

۳. Ballz

در نهایت به سه بازی برتر استودیو Ketchapp از دیدگاه زومجی می‌رسیم که توانسته‌اند بیش از پیش سرعت عمل، تمرکز و ذهن بازیکنان را به چالش بکشند و از نظر طراحی گیم‌پلی هم بسیار سرگرم کننده ظاهر شده‌اند. در رده سوم بازی موبایل Ballz را داریم که یکی از بنیان گذاران چنین سیستمی در بازی‌های موبایل است و توانست برای مدتی اکثر بازیکنان این پلتفرم را به‌خودش مشغول کند. وظیفه شما در این بازی پرتاب توپ‌ها به بلوک‌های شماره‌دار است تا اینکه شماره آن‌ها به صفر برسد و از صفحه بازی پاک شوند. در هر راند این بلوک‌ها یک ردیف به پایین می‌آیند و کار شما را سخت‌تر می‌کنند. برای موفقیت در این اثر باید توپ را به به گوشه‌هایی پرتاب کنید که برای مدت بیش‌تری در بین بلوک‌ها گیر بیفتد و شانس شما را برای هرچه پرتاب کمتر بیش‌تر کند. Ballz از ترکیب رنگی خوبی استفاده کرده است و انیمیشن‌ها بسیار جذاب‌تر جلوه می‌کنند. المان‌های قدرت هم روی صفحه پدیدار می‌شوند و می‌توانید با رساندن توپ‌ها به این المان‌ها، یک قابلیت خاص را فعال کنید و مرحله را سریع‌تر به پایان برسانید.

دانلود بازی Ballz

Color Snake

۲. Color Snake

در رتبه دوم Color Snake قرار دارد که شاید بتوان عنوان سخت‌ترین بازی این استودیو را هم به آن اختصاص داد. در Color Snake هدایت یک مار رنگی را برعهده می‌گیرید و تنها باید اشکال هم‌رنگ خود برخورد کنید. در این سیستم رنگ مار مرتبا با برخورد به اشکال عوض می‌شود و باید از تمرکز فوق‌العاده زیادی برخوردار باشید. ثبت رکوردهای خوب در این اثر بسیار سخت است و تجربه زیاد یکی از لازمه‌های کسب مهارت در بازی است. اشکال از حالت‌های مختلف برخوردارند و بعدها با حرکات پویای خود، کار را برای بازیکنان سخت‌تر می‌کنند. اما قطعا چنین چالش سختی ارزش امتحان کردن را دارد و آن‌هایی که به‌دنبال یک اثر جذاب و طاقت فرسا از این استودیو هستند، می‌توانند Color Snake را تجربه کنند. به واسطه خلاقیت کچاپ در طراحی این بازی، گرافیک پر زرق و برق و رنگی را در بازی شاهد هستیم که به‌سادگی از اشکالی با رنگ‌های نقاشی‌ مانند تشکیل شده است.

دانلود بازی Color Snake

Horizon

۱. Horizon

Horizon از آن‌جا در رتبه اول بهترین بازی‌های استودیو کچاپ قرار می‌گیرد که در عین سادگی توانسته است یک گیم‌پلی مدرن با کلی المان‌های سرگرم کننده ایجاد کند و لحظات هیجان‌انگیزی برای بازیکنان داشته باشد. استودیو کچاپ به‌خاطر خلاقیت در طراحی گیم‌پلی بازی‌هایش محبوب شده است، اما Horizon چیزی فراتر از همه این‌ها است و این استودیو را یک قدم در زمینه طراحی گرافیکی و گیم‌پلی به‌سمت جلو سوق داده است. در این بازی باید کنترل یک سفینه را برعهده بگیرید و در یک مسیر مستقیم از همه موانع عبور کنید. موانع پویا هستند و باید مهارت خوبی در کنترل این سفینه داشته باشید. مطابق انتظار بازی از سیستم رکوردی پیروی می‌کند و امتیاز بیش‌تر به معنای خرید سفینه‌های بیش‌تر و حضور در محیط‌های جدیدتر خواهد بود. داشتن دقت و سرعت عمل برای موفقیت در این بازی ضروری است چرا که مسیر بازی پیچ و خم زیادی دارد و گاها شانس هم در بازی دخیل می‌شود. طراحی گرافیکی مراحل هم بسیار جذاب است و با نورپردازی‌هایی که شاهد هستیم، بازیکن از حضور در چنین مسیری احساس خوشحالی می‌کند.

دانلود بازی Horizon

هر کدام از این بازی‌هایی که ذکر شد به‌نوعی یکی از برترین و سرگرم‌کننده‌ترین‌ بازی‌های پلتفرم موبایل محسوب می‌شوند و می‌توانند حتی برای ساعتی هم که شده لحظات خوشی را برای شما ایجاد کنند. این بازی‌ها ممکن است که گرافیک بالایی نداشته باشند، اما یقینا به خاطر خلاقیت سازنده‌ های‌شان، یک گیم‌پلی سرگرم‌کننده و اعتیادآور ارائه می‌کنند و می‌توانند بهترین گزینه شما برای پر کردن اوقات فراغت باشند. ممکن است لیست برترین‌ بازی‌های استودیو کچاپ از دیدگاه شما با لیست ما متفاوت باشد. نظرات خود را با ما در میان گذارید و بگویید که از نظر شما چه بازی‌هایی از این استودیو نظرتان را جلب کرده‌اند و خاطره خوبی با آن‌ها دارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده