نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴

صحبت‌های جیمز کامرون درباره غیرواقعی بودن فیلم Aquaman

کارگردان فیلم‌های تایتانیک و آواتار انتقاداتی نسبت به صحنه‌های زیر آب فیلم آکوامن و غیرواقعی بودن آن‌ها دارد.

جیمز کامرون، کارگردان بزرگ و صاحب آثار جذاب و پرفروشی مثل تایتانیک (Titanic) و آواتار (Avatar) بعد از تماشای فیلم آکوامن (Aquaman) با وجود لذت بردن از آن، این فیلم را اثری غیرواقعی می‌داند.

کامرون در مصاحبه‌ای که اخیراً انجام داده است می‌گوید:

من هرگز به سراغ ساخت چنین فیلمی نخواهم رفت؛ زیرا این کار نیاز به زیر سوال بردن تمام قوانین دنیای واقعی و فیزیک دارد؛ فیلمی که به نظر می‌رسد در فضایی بین اسطوره‌های یونانی و دنیاهای افسانه‌ای قرار گرفته است. البته مردم در هر صورت از ماجراهایی که در دنیای زیر آب رخ می‌دهند لذت می‌برند؛ نمی‌دانم، شاید به این خاطر که روح و روان آن‌ها را به خوبی درگیر خود می‌کند.

جیمز کامرون تا امروز فیلم‌های مختلفی با محوریت دریا و اقیانوس کارگردانی کرده است؛ از تایتانیک گرفته تا فیلم ورطه (The Abyss) که ماجراهای آن در زیر اقیانوس رخ می‌دهد. همچنین دنباله‌های فیلم آواتار هم شامل صحنه‌های زیادی در زیر آب خواهند بود که به گفته کامرون با دنیای زیر آب آکوامن تفاوت زیادی دارند و برای فیلمبرداری این صحنه‌ها هم از تکنیک‌های سینمایی جدیدی استفاده خواهد شد.

البته کامرون در مجموع از فیلم آکوامن رضایت داشته است و آن را اثری مفرح و جذاب می‌داند ولی به عنوان کسی که هزاران ساعت از عمر خود را در اقیانوس‌ها و زیر آب گذرانده است، دوست دارد صحنه‌های زیر آب را به شکل واقع‌گرایانه‌تری مشاهده کند:

من در مورد صحنه‌های سینمایی زیر آب جدیت زیادی دارم و دوست دارم این صحنه‌ها واقعی به نظر برسند. در مورد فیلم آکوامن هم با اینکه از آن لذت بردم ولی به خاطر غیرواقعی بودن فیلم، آن‌طور که باید و شاید تحت تأثیر قرار نگرفتم.

با وجود فانتزی بودن ماجراهای زیر آب در فیلم Aquaman، صحنه‌هایی از فیلم که انباشته شدن زباله‌ها در اقیانوس را نشان می‌دهند از نظر کامرون شایسته تقدیر هستند؛ زیرا به مردم یادآوری می‌کنند که باید به طبیعت و اقیانوس‌ها احترام گذاشت و از آن‌ها مراقبت کرد.

از آنجایی که کامرون به عنوان یکی از کارگردان‌های مطرح در زمینه فیلم‌های مرتبط با دنیای آبی شناخته می‌شود، پیش از این از جیمز وان هم در مورد مقایسه کار این فیلمساز با کامرون سوالاتی پرسیده شده بود و او چنین پاسخ داده بود:

من هرگز کارهای خود را با جیمز کامرون مقایسه نمی‌کنم و او همیشه جایگاه مخصوص خود را دارد. همچنین فیلم ما حال و هوایی کاملاً متفاوت نسبت به آثار کامرون دارد و نباید آن‌ها را مقایسه کرد.

فیلم آکوامن تا امروز موفقیت‌های زیادی به دست آورده و در حالی که فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است، کمپانی برادران وارنر نه‌تنها قصد ساخت دنباله آن را دارد بلکه برای تولید یک اسپین‌آف از این مجموعه هم در حال برنامه‌ریزی است. از طرف دیگر هم فیلم جدید کامرون یعنی آواتار 2 قرار است اواخر سال ۲۰۲۰ اکران شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده