// یکشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

نگاهی به وضعیت فعلی مجموعه Total War

اگر شما نیز از جمله طرفداران سری بزرگ توتال وار هستید و علاقه دارید که بدانید تیم‌های سازنده‌ی این سری در چه وضعیتی قرار دارند، با زومجی همراه باشید.

شاید تقریبا کسی نباشد که نام سری توتال وار را نشنیده باشد. سری استراتژی که می‌توان آن را بزرگ‌ترین سازنده‌ی بازی‌های استراتژی نوبتی و انحصاری پی سی، در کل تاریخ بازی‌های ویدیویی دانست که هنوز هم هیچ سری دیگری به بزرگی و تنوع آن نبوده است. سری Total War که تا پیش از معرفی و انتشار بازی‌ Total War: Warhammer تنها تمرکزش روی ساخت استراتژی‌های تاریخی بود، پس از معرفی سه‌گانه‌ی وارهمر وارد دوره‌ی جدیدی شد و کمپانی کریتیو اسمبلی، سازنده‌ی تمامی بازی‌های این سری، طبیعتا نیازمند افزایش تعداد کارکنان و گسترش تیم توسعه‌ی خود بود. این‌چنین نیز شد و این کمپانی انگلیسی علاوه بر گسترش افراد متخصص خود و تاسیس استودیوهای جدید در کشورهای مختلف، اقدام به تفکیک تیم‌های سازنده هر یک از نسخه‌های در حال ساخت خود کرد. پیش از این‌که به بررسی حال و وضعیت هر یک از این تیم‌ها بپردازیم، بهتر است نگاهی بسیار مختصر به تمامی ساخته‌های این سری ارزش‌مند و غنی که تا کنون منتشر شده‌اند، بیاندازیم:

Total War

قطعا بسیاری از شما نیز با تمامی یا برخی از این بازی‌های ناب خاطرات بسیاری داشته و دارید. بازی‌هایی که هر یک به دوره‌ی خاصی از تاریخ بشریت پرداخته و توانسته‌اند تقریبا به بهترین شکل ممکن آن دوره از تاریخ را در قالب بازی برای ما شبیه‌سازی کنند و طبیعتا هر نسخه کامل‌تر از نسخه‌های پیشین است. کمپانی Creative Assembly پس از انتشار Total War: Warhammer تیم خود را از یک تیم تک‌محور به چندین تیم کوچک‌تر تقسیم کرد که هر یک بصورت کاملا مجزا به توسعه و پشتیبانی از بازی‌های در دست ساخت این سری می‌پردازند. حال نوبت این است که وضعیت کنونی هر یک از این تیم‌ها و به نوعی هر یک از بازی‌های در حال ساخت و مورد پشتیبانی سری توتال وار را بصورت مختصر و مفید شرح دهیم.

تیم توسعه و پشتیبانی سری Total War Saga

در سال گذشته‌ی میلادی بود که کمپانی کریتیو اسبملی از یک سری فرعی در داخل سری اصلی توتال وار رونمایی کرد. این سری که توتال وار ساگا یا به اختصار Saga نام دارد، هربار به سراغ یکی از دوره‌های تاریخی می‌رود که پیش‌تر در بازی‌های اصلی سری توتال وار به آن دوره پرداخته شده؛ با این تفاوت که در داخل آن دوره، به سراغ برهه‌ای کوتاه و مهم می‌رود که در نسخه‌های اصلی بازی یا بدان‌ها پرداخته نشده یا با جزییاتی کم در بازی دیده شده‌اند. برای فهم بهتر می‌توان بازی Thrones of Britannia را که اولین بازی از سری ساگا است را مثال زد که در آن به سراغ برهه‌ای از تاریخ بریتانیا می‌رویم که بصورت کلی، شاید در بازی Medieval: Total War و بازی Medieval II: Total War شاهد دوران سیاه قرون وسطی بوده‌ایم، اما هیچ‌گاه به صورت جدی به هجوم وایکینگ‌ها به جزیره‌ی بریتانیا پرداخته نشده است. امری که در این نسخه‌ی فرعی هسته‌‌ی اصلی بازی قرار داده شده است.

Total War

در حال حاضر این تیم که در حال فعالیت روی بازی Total War Saga: Thrones of Britannia است، پس از بروزرسانی ماه دسامبر سال گذشته میلادی، مشغول تهیه و تدارک برای بروزرسانی‌های بعدی برای این بازی است. در این بروزرسانی‌ها قرار است تغییراتی در برخی مکانیزم‌های بازی اعمال شود و همچنین به بازخورد برخی کاربران از آپدیت قبلی در مورد ضعف‌های بازی، پرداخته شود. یکی دیگر از فعالیت‌های حال حاضر این تیم این است که مشغول مذاکره و تصمیم‌گیری برای نسخه‌ی بعدی از سری ساگا هستند و برای این کار به شدت از بارخوردها و نظرات کاربران استفاده خواهند کرد تا بتوانند نسخه‌ی بعدی را نیز در مورد یک برهه‌ی تاریخی کوتاه، اما مهم دیگر یا به اصطلاح یک فلش‌پوینت تاریخی، بسازند و روانه‌ی بازار کنند. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد این نسخه و دوره‌ی تاریخی آن منتشر نشده است.

تیم توسعه‌ی نسخه‌های اصلی تاریخی

این تیم در حال حاضر بصورت جدی و تمام وقت در حال کار کردن روی بازی Total War: Three Kingdoms جهت تست‌های اولیه و نهایی، بهینه‌سازی بازی و همچنین رفع ایرادات و باگ‌های آن هستند و تا به این لحظه به گفته‌ی خود، توانسته‌اند پیشرفت چشم‌گیری داشته باشند و بازی را تا حد زیادی بهینه و روان کنند. بهتر است برخی از ویژگی‌های جدید این نسخه از سری توتال وار را که برای اولین بار اضافه شده، بدانید. در این نسخه ما شاهد سیستم رنک یا رتبه برای دولت (فکشن) خود هستیم که نقش بسیار زیادی در افزایش قدرت و تبدیل شدن به قدرت اصلی در چین باستان و در نهایت مشخص شدن نتیجه و انتهای بازی دارد و به شما خواهد گفت که در نهایت باید منتظر چه اتفاقاتی در ترن‌های نهایی بازی باشید. رنگ یک دولت به این شکل افزایش می‌یابد که فرمانده شما پس از تصرف یک شهر، به توسعه‌ی آن یا ساخت بناهای ویژه در همان شهر دست بزند و به این واسطه پرستیژ یا اعتبار کسب کرده و در نهایت منجر به افزایش رنک دولت شما می‌شود. افزایش رنک فواید بسیار زیادی دارد که افزایش در تعداد ارتش‌های قابل ساخت، جاسوسان و اضافه شدن گزینه‌های جدید به بخش دیپلوماسی بازی تنها بخش کوچکی از آن است.

Total War

تیم توسعه‌ی بسته‌های الحاقی بازی Total War: Three Kingdoms

این تیم در حال حاضر مشغول کارهای نهایی برای اولین بسته‌ی الحاقی بازی با نام Yellow Turban Rebellion است که برای کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند، بصورت رایگان قابل دانلود است. پس از انتشار بازی نیز این تیم مشغول فعالیت روی بسته‌های الحاقی بعدی خواهد شد که دقیقا همانند نسخه‌های قبلی سری توتال وار، شامل دی ال سی‌های پولی و رایگان خواهد بود.

تیم سابق توسعه‌ی بازی Total War: Arena

همانطور که پیش‌تر نیز در زومجی خواندید، سرورهای این بازی در ماه فوریه سال جاری میلادی برای همیشه غیرفعال خواهند شد و توسعه‌ی این بازی متوقف خواهد شد و طبیعتا تیم توسعه دهنده‌ی آن نیز به سایر تیم‌های کریتیو اسمبلی اضافه خواهند شد. این کمپانی به رسم ادب برای کسانی که پیش‌تر و در بتای محدود و عمومی بازی از طریق سرویس Wargaming Game Center شرکت کرده بودند، هدایایی ارسال کرده است.

Total War

تیم توسعه‌ و پشتیبانی بسته‌های الحاقی بازی Total War: Warhammer II

انتشار بسته‌ی الحاقی Curse of the Vampire Coast که نژاد دزدان دریایی خون آشام را به بازی اضافه کرد، توانست توجه بسیاری از طرفداران سری توتال وار و وارهمر را به خود جلب کند و یکی از بهترین فروش‌ها را در بین بسته‌های الحاقی سه‌گانه‌ی وارهمر تا به این لحظه داشته باشد. این تیم درست از ابتدای انتشار بازی تا این لحظه، مشغول کار کردن روی رفع ایرادات بازی، باگ‌های گزارش شده و همچنین توسعه‌ی بسته‌های الحاقی پولی و رایگان مانند نژاد دزدان دریایی خون آشام بوده و هست. همچنین این تیم در حال حاضر تمرکز اصلی خود را روی توسعه و انتشار دی ال سی‌های رایگان و پولی آینده برای بازی Total War: Warhammer II گذاشته که احتمالا در این راستا شاهد حضور حداقل یک نژاد دیگر برای این بازی در کنار چندین لرد افسانه‌ای برای برخی از نژاد‌های بازی خواهیم بود. این تیم پیش‌تر و پیش از انتشار Total War Warhammer II مسئول ساخت دی ال سی‌های نسخه‌ی اول بازی بود و پس از انتشار نسخه‌ی سوم بازی نیز فعالیت خود را روی بسته‌های الحاقی آن متمرکز خواهد کرد.

Total War

تیم توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی فانتزی؛ احتمالا بازی Total War: Warhammer III

کریتیو اسمبلی از این لفظ برای شرح حال این تیم خود استفاده کرده:

آن‌ها در دنیایی تاریک هستند، دنیایی مملو از جنگ‌های بی پایان و خونین که جادو نیز نقش زیادی در آن دارد.

اگر بخواهم نظر شخصی خود را در مورد این نقل قول بگویم، باید اینطور عرض کنم که از کلمه‌ی جادو می توان پی به محتوای فانتزی بازی (نه تاریخی) برد و از کلمه‌ی تاریک (Dark) نیز به این نکته می‌رسیم که احتمالا قرار است به‌زودی شاهد معرفی بازی Total War: Warhammer III باشیم؛ چراکه کلمه‌ی Dark می‌تواند اشاره به نام سرزمین Dark Lands در دنیای وارهمر داشته باشد که به احتمال بسیار زیاد در نسخه‌ی سوم وجود خواهد داشت و محل زندگی دورف‌های کی‌آس خواهد بود. باید صبر کرد و دید که چه نسخه‌ی جدیدی انتظار معرفی شدن به طرفداران سری توتال وار را می‌کشد.

Total War

تیم پشتیبانی از بسته‌های الحاقی بازی Total War: Rome II

تیم کوچکی نیز برای پشتیبانی از بازی Total War: Rome II در نظر گرفته شده که در حال حاضر مشغول رفع ایرادات و باگ‌های بسته‌ی Rise of the Republic است که از سوی کاربران گزارش داده شده‌اند.

همانطور که از این مطلب نیز مشخص است، کمپانی Creative Assembly به صورت جدی و تمام وقت در حال کردن روی چندین پروژه‌ی همزمان است. پس باید خود را برای خبرهای جدید و متنوع از معرفی نسخه‌های جدید این سری گرفته تا بسته‌های الحاقی جدید و پشتیبانی از نسخه‌های پیشین، آماده کنید.

نظرات خود را در مورد این مطلب و سری توتال وار با زومجی در میان بگذارید.


منبع Total War
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده