نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۲

فیل اسپنسر: سرویس گیم پس سودآور است و به بقای خود ادامه خواهد داد

در پاسخ به نگرانی برخی از طرفداران در مورد بقای سرویس گیم پس به شیوه‌ای که در حال حاضر فعال است، فیل اسپنسر بیان کرد که جای هیچ نگرانی وجود ندارد. 

سرویس گیم پس چند سالی است که بخش مهمی از برند ایکس باکس محسوب می‌شود و مایکروسافت تمایل دارد که این سرویس را در نسل آینده کنسول‌های خانگی (شامل ایکس‌باکس سری ایکس) نیز همچنان محبوب نگه دارد. زمانی که این سرویس برای نخستین بار معرفی شد، بسیاری به موفقیت آن شک داشتند، اما اکنون با گذشت زمان خیلی از کاربران ایکس‌باکس و کامپیوتر از آن استفاده می‌کنند و به‌نظر می‌رسد که این سرویس توانسته است که نظر مثبت مخاطبان را به خود جلب کند. در واقع، افراد بسیار کمی پیدا می‌شوند که از سرویس گیم پس ایرادی بگیرند و تقریبا همه روی کاربردی و به صرفه بودن این سرویس اتفاق نظر دارند و ساعت‌های زیادی را با بازی‌های مختلفی که از طریق آن تهیه کرده‌، سپری کرده‌اند.

به صرفه بودن بسیار زیاد این سرویس برخی کاربران را به تفکر واداشته و آن‌ها را بابت تداوم این سرویس نگران کرده است. خیلی از افراد معتقدند که مایکروسافت از این سرویس سودی نمی‌برد؛ چرا که نه تنها با قیمتی کم می‌توان به فهرست بزرگی از بازی‌ها دست پیدا کرد، بلکه مایکروسافت در رویداد‌های گوناگون روی قیمت پایین این سرویس نیز برچسب تخفیف می‌زند. بنابراین کاربران انتظار دارند که این شرکت رویکردی متفاوت را در مورد این سرویس پیش بگیرد یا حداقل قیمت آن را افزایش دهد. 

حال طبق آخرین اخبار بازی، فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت در پاسخ به این نگرانی‌ها بیان کرده است که سرویس گیم‌پس سود خوبی هم برای سازندگان بازی‌ها و هم برای مایکروسافت به همراه دارد و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. او در گفتگو با میجر نلسون اینگونه بیان کرد: 

تنها نگرانی مردم در مورد این سرویس این است که آیا این سرویس تداوم خواهد داشت و ما می‌توانیم به روند خوب خود ادامه دهیم؟ در پاسخ باید بگویم که گیم‌پس در حال حاضر هم برای ما و هم برای کسانی که با ما شریک هستند [سازندگان بازی‌ها] بسیار سود آور است. 

فیل اسپنسر

اسپنسر سخنان خود را اینگونه ادامه داد که کسانی که مشترک سرویس گیم‌پس هستند، زمانی که کنسول جدید ایکس‌باکس را سال آینده خریداری کنند از همان ابتدا به آرشیو بسیار بزرگی از بازی‌های جذاب و مختلف دسترسی دارند: 

به‌نظر من این موضوع بسیار جالب توجه است. این که در سال آینده ایکس‌باکس [سری ایکس] به بازار عرضه می‌شود و مردم با خود می‌گویند که خدای من، من از همان ابتدا بازی‌های زیادی روی این کنسول در اختیار دارم. 

در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد که اگر شما نیز جزو دسته‌ای از مخاطبان هستید که فکر می‌کنید سرویس گیم‌پس آنقدر به صرفه است که مایکروسافت آن را ادامه نخواهد داد، طبق گفته‌ی اسپنسر جای هیچ نگرانی برای شما وجود ندارد چرا که در همین وضعیت فعلی نیز این سرویس به اندازه‌ی کافی سودآور است. حال اگر از مشترکین این سرویس نیستید به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت آنقدر به پشتیبانی از آن ادامه خواهد داد و پیشنهادهای شگفت انگیزی را ارائه می‌دهد که در نهایت شما نیز به این سرویس بپیوندید. در کل سرویس گیم پس آمده است تا بخشی از آینده برند ایکس‌باکس باشد و فعلا قرار نیست در روند خوب آن خللی وارد شود. 

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را در مورد سرویس گیم‌پس با زومجی و دیگر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Comic Book
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده