نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

سونی استودیوی جدیدی در مالزی تاسیس خواهد کرد

با اینکه سونی بیش از ۱۵ استودیوی بازی‌سازی در اختیار دارد، اما این شرکت به‌زودی استودیویی جدید را در کشور مالزی تاسیس خواهد کرد.

طبق آخرین اخبار بازی و بنا بر گزارشی از وبسایت Gameindustry.biz، بخش پلی استیشن شرکت سونی به‌زودی استودیوی جدیدی را در کشور مالزی تاسیس خواهد کرد. گوبیند سین دوو (Gobind Singh Deo)، وزیر ارتباطات و محتوای چندرسانه‌ای کشور مالزی، در این مورد اعلام کرد: 

با این پایه‌گذاری، مالزی همکاری نزدیکی با بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی خواهد داشت تا فرصت‌های بیشتری را برای صنعت بازی‌سازی محلی و منطقه‌ای ایجاد کند. با کمک همدیگر، ما برای تقویت استعداد‌های خلاقانه در مالزی و حتی ایجاد همکاری با شرکای آموزشی بومی خود تلاش خواهیم کرد. این امر در راستای کسب اطمینان از سرعت رشد صنعت در کشور ما صورت خواهد گرفت.

این اولین استودیوی بازی‌سازی سونی در جنوب شرقی آسیا خواهد بود و این استودیو به طراحی انیمیشن برای بازی‌های انحصاری در کنار برند پلی‌استیشن خواهد پرداخت. استودیوی مذکور به سایر استودیو‌های متعلق به سونی مانند ناتی داگ، ساکر پانچ، گوریلا گیمز و به تازگی اینسامنیاک گیمز خواهد پیوست.

وزیر تجارت و صنایع بین‌المللی مالزی یعنی داتوک دارل لیکن (Datuk Darrel Leikin) نیز در مورد این اتفاق اینچنین اظهار نظر کرد:

مالزی دارای تمام معیارهای مناسب برای تبدیل شدن به مکان سرمایه‌گذاری مورد علاقه‌ی توسعه‌دهندگان بازی های بین المللی است.

اکوسیستم در حال توسعه‌ی بازی‌سازی ما در کنار استعداد‌های برتری که در اختیار داریم باعث شده است که نظر بیش از ۶۰ استودیوی بازی‌سازی بزرگ از سراسر جهان به ما جلب شود و در آینده منتظر اتفاق‌های بزرگتری نیز هستیم.

جیم رایان از پلی‌استیشن نیز در مورد دلایل تاسیس استودیو در مالزی گفت: 

استعداد‌های چشمگیر، اکوسیستم بازی‌سازی مناسب و حمایت دولت از دلایل اصلی این موضوع هستند که چرا ما همکاری خود با مالزی را وارد سطح جدیدی کرده‌ایم. 

خبر تاسیس استودیوی جدید در کشور مالزی تنها چند روز پس از خبر منصوب شدن هرمن هالست از استودیوی گوریلا گیمز به سمت ریاست استودیوهای جهانی سونی منتشر شده است. شوهی یوشیدا، رییس سابق استودیو‌های جهانی سرپرستی استودیویی مستقل را بر عهده خواهد گرفت. در کنار آن جیم رایان از دلایل نیامدن بازی‌های انحصاری بزرگ در آینده‌ی نزدیک به سرویس Playstation Now گفت و البته اعلام کرد که ساخت بازی برای پلی‌ استیشن 5 آسان‌تر از پلی‌استیشن‌های قبلی خواهد بود. 

نظر شما راجع به تاسیس استودیوی فرست پارتی جدید توسط سونی چیست؟‌ به نظر شما در آینده شاهد بازی بزرگی از شعبه‌ی مالزی خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده