نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

سریال The Haunting of Bly Manor از چند اثر مختلف هنری جیمز اقتباس شده است

مایک فلناگان درباره فصل دوم سریال The Haunting of Hill House گفت که در ساخت این فصل تنها از رمان The Turn of The Screw اقتباس نشده و آثار دیگر هنری جیمز نیز مورد توجه وی بوده است.

مایک فلناگان، نویسنده و کارگردان هالیوود که خلق سریال The Haunting of Hill House (تسخیر خانه هیل) را در کارنامه دارد و با ساخت این سریال بسیار معروف شد و علاوه بر دریافت چراغ سبز برای ساخت فصل دوم آن با عنوان The Haunting of Bly Manor (تسخیرشدگی خانه بلای مینور)، کارگردانی دنبالهٔ فیلم The Shining (درخشش)، یعنی فیلم Doctor Sleep (دکتر اسلیپ) را انجام داد، در سخنانی راجع به فصل دوم این سریال ترسناک و روانشناسانه گفت که برای ساخت سریال The Haunting of Bly Manor تنها از رمان The Turn of The Screw (سخت‌تر شدن اوضاع)، اثر هنری جیمز، الهام گرفته نشده است و شاهد ارجاعاتی به رمان‌های دیگر این نویسنده که کمتر به آن‌ها در سینما و تلویزیون پرداخته شده است نیز خواهیم بود؛ رمان ترسناک، روانشناختی و گوتیک «سخت‌تر شدن اوضاع»، داستان دو کودک را روایت می‌کند که در عمارتی در بیرون از شهر به سرپرستی یک معلم جوان زندگی می‌کنند.

صحبت‌های جدید مایک فلناگان در مورد سریال The Haunting of Bly Manor با سایت Games Radar را در پایین می‌خوانیم:

من فرصتی به‌دست آوردم که هیچ‌کدام از دیگر اقتباسات سینمایی و تلویزیونی برگرفته از رمان «سخت‌تر شدن اوضاع» آن را نداشتند و آن فرصت این بود که مابقی آثار ترسناک هنری جیمز را نیز در داستان استفاده کرده‌ام. چندین اقتباس از رمان «سخت‌تر شدن اوضاع» ساخته شده است و ما می‌دانیم که چقدر این رمان در قالب یک فیلم سینمایی، عالی و فوق‌العاده است و ما در حال ساخت یک فصل کامل از آن هستیم. فکر می‌کنم رمان «سخت‌تر شدن اوضاع»، ستون فقرات و بخش اصلی و متصل‌کننده داستان خواهد بود که خط سیر داستانی از ابتدا تا انتها پیرامون این رمان است، ولی دو رمان The Jolly Corner (جولی کرنر) و The Romance of Certain Old Clothes (داستان عاشقانه لباس کهنه) و البته برخی دیگر از آثار ترسناک و فوق‌العاده هنری جیمز با محوریت ارواح نیز که اقتباسی از آنان صورت نگرفته است، مورد توجه ما بود. در ابتدا به‌نظر می‌رسد که داستانی آشنا را روایت می‌کنیم، ولی این حس آشناپنداری خیلی زود و در همان قسمت ابتدایی به‌کنار می‌رود و می‌شود گفت که تماشاچی کاملاً در مسیر دیگری قرار می‌گیرد.

 سریال The Haunting of Hill House

پیش از این بازگشت ویکتوریا پدرتی و الیور جکسون-کوهن در این سریال تأیید و اعلام شده بود که پدرتی قرار است نقش شخصیت دنی و جکسون-کوهن قرار است نقش شخصیت پیتر را در فصل دوم این سریال ترسناک بازی کنند. همچنین چندی پیش اعلام شد هنری توماس، بازیگر هیو کرین جوان در سریال The Haunting of Hill House، پس از توافق با سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) قرار است در دنباله این سریال آنتولوژی نیز بازگردد. بااین‌حال، اطلاعاتی از نقش این بازیگر ۴۷ ساله در سریال The Haunting of Bly Manor منتشر نشده است. مایک فلناگان در رابطه با استفاده از بازیگران پیشین در فصل جدید گفت که از بازی کاملاً متفاوت آنان مطمئن است؛ فلناگان در این رابطه چنین گفت:

در فصل اول داستان را به‌صورت کامل روایت کردیم و به‌پایان رساندیم و از بازیگران نخواستم که نقش‌های خود را تکرار کنند و بازیگران هم چنین چیزی را نمی‌خواستند. این مجموعه دست ما را باز می‌گذاشت؛ بدین معنی که فرمت آنتولوژی آن به ما این فرصت را می‌دهد تا در هر فصل داستان متفاوتی از ادبیات ترسناک کلاسیک را روایت کنیم. بازیگران قدیمی با توجه به نقش جدید و البته در دسترس بودنشان، می‌توانند در مجموعه حضور داشته باشند یا کنار گذاشته شوند. این فرمت به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم از بازیگران جدید نیز استفاده کنیم و شانس حضور بازیگران قدیمی نیز وجود دارد؛ من عاشق این فرمت هستم. اینکه دوباره از خانواده کرین بگوییم و آنان را ملاقات کنیم، بسیار ناامیدکننده خواهد بود و از نظر من این کار سرقت پایان داستانی است که خانواده کرین در فصل ابتدایی داشتند.

همچنین به‌تازگی مایک فلناگان که وظیفه ساخت و نوشتن فیلمنامه و کارگردانی سریال The Haunting of Hill House را بر عهده داشت و در فصل دوم نیز همین وظایف را بر عهده دارد، فهرست بازیگران جدیدی را که به این مجموعه اضافه شدند به‌صورت رسمی منتشر کرد و در میان اسامی جدید، نام کاترین پارکر که در فصل ابتدایی نقش شخصیت پاپی هیل را ایفا می‌کرد نیز به چشم می‌خورد و وی را باید در فهرست بازیگرانی که در دو فصل این مجموعه نقشی را ایفا می‌کنند، قرار داد. تانیا میلر (بازیگر سریال Years and Years)، رائول کاهلی (بازیگر سریال Supergirl و سریال iZombie) و امیلی ایو (بازیگر سریال در دست ساخت Big Boys Don't Cry)، سه بازیگر جدیدی هستند که نقش‌هایی فرعی در سریال The Haunting of Bly Manor خواهند داشت و البته دو بازیگر کم سن‌وسال با نام‌های بنجامین انیسورث و امیلی اسمیت، دو بازیگر کلیدی داستان فصل دوم خواهند بود که این دو بازیگر قرار است به ترتیب نقش دو شخصیت مایلز و فلورا را ایفا کنند.

رمان The Turn of The Screw، ستون فقرات و بخش اصلی و متصل‌کننده داستان خواهد بود که خط سیر داستانی از ابتدا تا انتها پیرامون این رمان است، ولی دو رمان The Jolly Corner و The Romance of Certain Old Clothes و البته برخی دیگر از آثار ترسناک و فوق‌العاده هنری جیمز با محوریت ارواح نیز که اقتباسی از آنان صورت نگرفته است، مورد توجه ما بود

در فصل ابتدایی سریال ترسناک و روانشناسانه The Haunting of Hill House (تسخیرشدگی خانه‌ هیل)، بازیگرانی چون کارلا گوجینو، میخیل هایسمان، هنری توماس، الیزابت ریزر و کیت سیگل حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. تروِر میسی تهیه‌کنندگی اجرایی این مجموعه را بر عهده داشت. داستان سریال The Haunting of Hill House درباره زن و شوهری بود که به‌همراه فرزندانشان در عمارتی بزرگ زندگی می‌کردند. فرزندان این خانواده با اتفاقات ترسناک زیادی روبه‌رو شدند و هرگاه که این موضوع را به پدر و مادرشان می‌گفتند، آن‌ها فکر می‌کردند که موضوع مهمی نیست و این رفتارها مربوط‌ به تخیل و ترس کودکانه می‌شود. تا اینکه یک شب مادر خانواده تسخیر می‌شود و پدر خانواده به‌همراه فرزندانش برای همیشه آن مکان را ترک می‌کنند. نزدیک ۳ دهه از آن ماجرا می‌گذرد و پدر خانواده هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای برای مرگ همسرش پیدا نمی‌کند. هر کدام از آن بچه‌ها بزرگ شده و زندگی مستقل خود را دارند اما هنوز با خاطرات آن زمان دست‌وپنجه نرم می‌کردند و هر کدام باید به‌ نحوی با گذشتهٔ خود روبه‌رو می‌شدند و سرنوشت خوبی نیز در انتظار آن‌ها نبود و اتفاقات تلخ زیادی در طول داستان به تصویر کشیده شد.

گفتنی است مایک فلناگان مدتی پیش کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Doctor Sleep (دکتر اسلیپ) را نیز بر عهده داشت که این فیلم از تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸) روی پردهٔ سینما رفته است و نقدهای نسبتاً خوبی نیز از منتقدان دریافت کرده است. علاوه‌بر این، فلناگان در همکاری دوباره با سرویس استریم نتفلیکس، وظیفه ساخت سریال Midnight Mass (عشای ربانی نیمه‌شب) را بر عهده گرفته است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده