// جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸

بنیان‌گذار Playdead: وضوح 4K برای بازی‌ها بی فایده است

دینو پتی می‌گوید که فناوری نمایش با وضوح 4K، یک قابلیت بی مصرف برای بازی‌ها است که تولیدکنندگان برای فروش محصولات بیشتر، تبلیغات گسترده‌ای روی آن انجام داده‌اند.

دینو پتی، بنیان‌گذار استودیوی Playdead و سازنده‌ی بازی‌های پرطرفدار Limbo و Inside، در رویداد Reboot Develop که به‌تازگی کانادا برگزار شد، در جمعی از بازی‌سازان سخن‌ گفت. وی به شنوندگان خود هشدار داد که استودیوهایی که فقط از روندهای جدید سخت‌افزاری پیروی می‌کنند، محکوم به شکست هستند. 

دینو پتی، که پس از ترک پلی دد پلتفرم Coherence و استودیوی Jumpship را پایه‌ریزی کرده است، در سخنان خود اظهار داشت:

من فکر می‌کنم که این فناوری کاربردی ندارد و فروشندگان تکنولوژی فقط برای رفتن به سمت کنسول بعدی آن را به بازیکنان تحمیل می‌کنند. من ترجیح می‌دهم که خودم مسیرم را انتخاب کنم و پول ارائه‌دهندگان تکنولوژی تاثیری روی اثر من نداشته باشد. افراد زیادی را می‌بینید که به محض دیدن یک مورد جدید و جذاب بدون داشتن اطلاعات کافی به سمت آن می‌روند و شکست می‌خورند. تولیدکنندگان به مسیر تکامل طبیعی بازی‌ها احترام نمی‌گذارند و بعضی وقت‌ها هم با تحمیل تکنولوژی‌ همانند کاری که مایکروسافت با کینکت انجام داد، استودیوها بازی‌های ضعیف بی‌شماری را فقط برای پول تولید می‌کنند.

گودماندر هالگریمسون، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی Klang Games هم که در این رویداد حضور داشت، گفت که بازی بعدی او که Seed نام دارد، از یک سبک گرافیکی بسیار ساده بهره می‌برد و نگرانی‌ای راجع به رقابت گرافیکی بازی‌های فعلی ندارد:

رقابت برای گرافیک بهتر، موضوعی است که ما را درگیر نمی‌کند؛ زیرا این مبارزه فقط بین استودیوهای خیلی بزرگ شکل می‌گیرد. اگر شما به یک بازی واقعا علاقه داشته باشید، احتمالا تنظیمات گرافیکی را پایین می‌آورید تا بهترین عملکرد را دریافت کنید. از این رو، من اهمیت زیادی برای گرافیک قائل نیستم و گیم‌پلی را کلید اصلی موفقیت می‌دانم.

چت فالیسک، یکی از نویسندگان سابق شرکت Valve نیز اضافه کرد که تکنولوژی به اندازه‌ی مدل‌های تجاری جدید روی روند طراحی بازی‌ها موثر نیست و خدماتی همانند Apple Arcade که پیش‌تر معرفی شد، می‌توانند تاثیر مثبتی روی صنعت بازی‌سازی داشته باشند. 


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده