نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴

Kerbal Space Program 2؛ سفر به فضای بی‌کران

سفر‌های بین ستاره‌ای و ساخت مستعمره در فضا به بازی Kerbal Space Program 2 خواهند آمد. با نگاهی به جدید‌ترین اطلاعات بازی همراه زومجی باشید.

هنگامی که بازیکن روی یک جسم آسمانی در بازی Kerbal Space Program 2 فرود می‌آید، چه این جسم Mun (سیاره‌ای شبیه به ماه در بازی)‌ باشد یا یک سیاره‌ی کاملا جدید، مأموریت او تنها با فتح آن سیاره و قرار دادن پرچم در خاک آن به اتمام نمی‌رسد. دنباله‌ی بازی Kerbal Space Program در سبک شبیه‌ساز فضایی پس از سال‌ها انتظار توسط تیمی متشکل از طرفداران بازی قبلی سری به نام Star Theory در دست ساخت است و در این دنباله اکنون به بازیکن اجازه‌ی ساخت جامعه و رشد دادن آن در سطح سیاره داده خواهد داد.

به‌گفته‌ی نیت سیمپسون، کارگردان بازی، در بازی Kerbal Space Program 2 نوعی ویرایشگر مستعمره مشابه ویرایشگر اتومبیل وجود خواهد داشت اما به این صورت است که ویرایش مستعمرات در محل صورت می‌گیرد. یعنی پالت قطعات مختلف در دسترس بازیکن قرار دارد و او می‌تواند نمود واقعی استفاده از آن‌ها را در همان زمانی‌که از قطعه‌ی به خصوصی استفاده می‌کند، ببیند.

در Kerbal Space Program 2 رشد دادن کلونی‌ها آسان نیست و به یکباره نمی‌توان شاهد تمدن فضایی عظیمی بود و باید گام‌ به گام تمدن خود را توسعه داد. هنگام ساخت اولین مستعمره، می‌توان از قطعات کوچک و پیش‌ساخته شده‌‌ای که بازی در اختیار مخاطب می‌گذارد، استفاده کرد. سپس به مرور زمان و با پیشرفت در بازی، قطعات پیشرفته‌تر و آیتم‌های بهتری باز خواهند شد که به کمک آن‌ها می‌توان تمدن را گسترش داد. پیشرفت در بازی کاملا به جمعیت تمدن‌ها وابسته است. تنها چند تن از کربال‌ها (‌موجودات بامزه‌ داخل بازی و درواقع نژادی که تمدن بازی را تشکیل می‌دهد) اولین و ساده‌ترین قرارگاه بازیکن را کنترل می‌کنند و سپس با افزایش جمعیت، آن‌ها تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری را در اختیار او خواهند گذاشت. حال این پرسش مطرح می‌شود که چگونه می‌توان به کربال‌های بیشتری دست پیدا کرد؟ کارگردان بازی اینگونه پاسخ می‌دهد که:

ما راهی را برای پیشرفت در بازی پیدا کرده‌ایم که به معیار زمان برای پیشروی در بازی وابسته نیست. درواقع این خود پیشرفت کردن است که باعث پیشروی در بازی خواهد شد. اگر در بازی منابع قابل جمع‌آوری زمان محور می‌گذاشتیم، بازیکنان می‌توانستند با استفاده از سیستم کنترل زمانی‌که در بازی قرار داده‌ایم خیلی راحت منابع بازی در اختیار بگیرند که چالش بازی را کاهش می‌داد؛ بنابراین ما سیستم پیشرفت در بازی را به‌جای زمان در گرو دست‌آورد‌های بازیکنان قرار دادیم. (در اینجا سیمپسون کمی مبهم سخن می‌گفت به این علت که نمی‌خواست همه‌ی اسرار بازی را فاش کند) زمانی‌که شما در بازی کار قابل توجهی انجام می‌دهید، کربال‌ها با تولید مثل این موفقیت را جشن می‌گیرند. ما فکر می‌کنیم که این سیستم بسیار خوبی برای پیشرفت کردن در بازی است چرا که باعث می‌شود تا پیشرفت در بازی طبیعی‌تر به‌ نظر برسد. شما نمی‌توانید صرفا به گذر زمان تکیه کنید، بلکه باید کار‌های جالب توجه نیز انجام دهید.

ویژگی هیجان انگیز دیگری که در بازی Kerbal Space Program 2 قرار دارد، سفر‌های میان‌ستاره‌ای است

ویژگی هیجان انگیز دیگری که در بازی Kerbal Space Program 2 قرار دارد، سفر‌های میان‌ستاره‌ای است. نه‌تنها می‌توان در منظومه‌ی خود به ساخت تمدن پراخت، بلکه می‌توان کاملا به یک کهکشان دیگر سفر کرد و آن‌ جا را برای سکونت انتخاب کرد؛ البته این مورد به شرطی پیش خواهد آمد که سفینه‌ای مجهز و در حد سفر‌های میان ستاره‌ای ساخته شود. ساخت سفینه‌ی مورد نیاز برای سفر‌های اینچنینی در بازی چالش بزرگی محسوب می‌شود. به‌گفته‌ی سیمپسون، تیم سازنده برای پرتاب موشک به فضا از بزرگانی همچون سری Star Trek الهام گرفته است. برای نزدیکی پرتاب موشک به واقعیت، حتی می‌توان یدک‌کش‌های فضایی نیز ساخت تا سفینه را از پارکینگ خود بیرون آورند. به نظر او سیستم پرتاب موشک در این بازی بسیار جذاب، زیبا و تأثیرگذار خواهد بود.

Kerbal Space Program 2

هنگامی که از سیمپسون پرسیده شد که در خارج از منظومه‌ی اصلی بازی، چه چیز‌هایی انتظار بازیکنان را می‌کشند، او چندان پاسخ دقیقی را برای جلوگیری از لو رفتن بیش از حد بازی ارائه نکرد و گفت:

ما می‌خواهیم که فرود‌هایی خاص و چالش برانگیز ارائه دهیم. همچنین علاقه داریم که سیاره‌های جدید بازی را به چشم یک پازلی نگاه کنیم که شما می‌توانید با استفاده از ساخت و ساز در بازی آن‌ها را حل کنید. هرچه شما بیشتر در جهان بازی غرق شوید، این چالش‌ها متنوع‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شوند.

بازی Kerbal Space Program 2 همچنین بسیار از بازی قبلی این سری زیباتر به نظر می‌رسد. این مورد مخصوصا در قسمت‌های مربوط‌به پرتاب موشک و انفجار‌های مختلف خیلی بیشتر به چشم می‌آيد چرا که از لحاظ نورپردازی و افکت‌های دود، این بازی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است. البته طبق گفته‌ی سیمپسون تصاویر و اطلاعات منتشر شده از بازی تنها بخشی از عظمت آن را به نمایش می‌گذارند.

من همیشه فکر می‌کنم که کربال [نسخه‌ی قبل] بازی زیبایی بود. زمانی‌که شما اولین طلوع را پس از رسیدن به نخستین مدار خود مشاهده می‌کنید، با منظره‌ی فوق‌العاده‌ای رو‌به‌رو می‌شدید. از آن زمان تا اکنون، تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته است و بازی‌ها در زمینه‌ی گرافیک تغییرات قابل توجهی دیده‌اند، بنابراین در نسخه‌ی دوم شاهد بهبود‌های زیادی [در زمینه‌ی گرافیک] خواهیم بود.

بازی Kerbal Space Program 2 در بهار سال آینده برای پی سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. استودیوی Squad، سازنده‌ی بازی نخست مجموعه، به انتشار به‌روزرسانی برای بازی خود ادامه خواهد داد و از آن پشتیبانی خواهد کرد.

از صحبت‌های نیت سیمپسون اینگونه به نظر می‌رسد که او چشم اندازی مناسب برای آینده‌ی این سری بازی دارد و استودیوی Star Theory می‌داند که چگونه یک بازی باب میل طرفداران تولید کند که سری را به جایگاهی بالاتر از آن چه که اکنون در آن قرار دارد، برساند. بااین‌حال، تا انتشار رسمی بازی باید منتظر ماند و دید که دستپخت استودیوی Star Theory چه کیفیتی خواهد داشت و سفر در فضا و ایجاد مستعمرات مختلف و گسترش دادن آن‌ها، تا چه اندازه لذت بخش خواهد بود.

این مقاله از شماره ۳۲۴ مجله‌ی PC Gamer ترجمه شده است.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده