نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷

جان اسپیتز از سمت شورانر سریال Dune: The Sisterhood کناره گیری کرد

جان اسپیتز اعلام کرد که برای تمرکز بیشتری روی فیلمنامه دنباله فیلم Dune، از حضور به‌عنوان شورانر در سریال Dune: The Sisterhood انصراف داده است.

در طول سال جاری میلادی مراحل فیلمبرداری و تولید ریبوت فیلم Dune (تل‌ماسه) انجام شد و حال این فیلم مراحل پس از تولید نسبتا طولانی خود را سپری خواهد کرد. همچنین در ماه خرداد امسال ساخت یک سریال تلویزیونی از این مجموعه با نام Dune: The Sisterhood (تل‌ماسه: انجمن خواهری) نیز تایید و اعلام شده و این سریال قرار است برای شبکه HBO Max تولید و منتشر شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شورانر سریال از سمت خود کناره‌گیری کرده است. ورایتی تایید کرد که جان اسپیتز دیگر قرار نیست به‌عنوان شورانر در سریال Dune: The Sisterhood حضور داشته باشد و از این سمت کناره‌گیری کرده است. بااین حال، اسپیتز هنوز به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این سریال حضور خواهد داشت و همچنین تمرکز خود را روی نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم Dune خواهد گذاشت که گفته می‌شود دلیل کناره‌گیری او از سریال نیز همین موضوع بوده است.

Jon Spaihts

همچنین دنی ویلنو، کارگردان فیلم Dune هنوز قرار است وظیفه کارگردانی قسمت پایلوت (آزمایشی) سریال Dune: The Sisterhood را بر عهده داشته باشد. این سریال اقتباسی از رمان Sisterhood of Dune اثر برایان هربرت و کوین جی. اندرسون است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و اتفاقات آن در دنیای رمان تل‌ماسه اثر فرانک هربرت جریان دارد. سریال Dune: The Sisterhood قرار است داستان یک گروه مخفی از زنان به رهبری بنی گسریت را دنبال کند که از طریق تسلط بر بدن و ذهن خود توانایی‌های فوق العاده‌ای را به‌دست آورده‌اند. بنی گسریت به‌صورت ماهرانه‌ای به دنبال استفاده از سیاست فئودالی و فتنه The Imperium برای دنبال کردن برنامه‌های خودشان هستند که در نهایت آن‌ها را به سمت سیاره Arrakis سوق می‌دهد که ساکنان آن با نام Dune شناخته می‌شوند.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، ديويد دستمالچيان و شارلوت رمپلینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در ریبوت فیلم Dune حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. اسپیتز بیشتر به‌عنوان نویسنده در آثار دیگری چون فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج)، فیلم Passengers (مسافران) و فیلم Prometheus (پرومتئوس) شناخته شده است.

فیلم Dune برای اکران در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده