// چهار شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۵

سرورهای بازی Rush Wars به زودی خاموش می‌شوند

سوپرسل به‌دلیل کاهش تعداد بازیکنان، سرورهای بازی Rush Wars را خاموش خواهد کرد.

بازی موبایل Rush Wars اثر جدید استودیو فنلاندی Supercell است که در سبک استراتژی توسعه داده شده بود. این بازی اندروید یک اثر رقابتی آنلاین است که بازیکنان کنترل یک معدن طلا را در دست می‌گیرند. آن‌ها برای دفاع از معدن طلای خود، باید با چینش سلاح‌ها و آیتم‌های مختلفی، توان دفاعی معدن خود را افزایش دهند. پس از چینش دفاعی، بازیکنان می‌توانند با ساخت نیروهای ویژه، به سمت معادن طلای دیگر بازیکنان حاضر در بازی حمله کنند و معادن طلای آن‌ها را از بین ببرند و ستاره و پاداش دریافت کنند.

به‌تازگی متوجه شدیم که سوپرسل قصد دارد سرورهای بازی Rush Wars را خاموش کند. این توسعه‌دهنده با انتشار پستی در بلاگ خود، دلیل این تصمیم را توضیح داد. هواداران بتای اولیه را که در آگوست منتشر شد دوست نداشتند و تلاش‌های Supercell برای بهبود این مشکلات جهت بهتر کردن این بازی نتیجه‌ای نداشت. در این پست نوشته شده بود:

هنگامی که ما توسعه‌ی Rush Wars را آغاز کردیم، هدف تیم توسعه ساخت نوع متفاوتی از بازی ساخت و نبرد بود که بازیکنان بتوانند از آن لذت ببرند. در طول بتا ما می‌خواستیم مواردی را امتحان کنیم که بتواند بازی را به روش‌های مختلفی تغییر دهد. برای مثال ببینیم که از نظر استراتژی و گیم‌پلی چه اتفاقی می‌افتد و داینامیک و میزان چالش بازی چگونه تغییر می‌کند.

متاسفانه از زمان لانچ بازی، Rush Wars مشکلی جدی با گیم پلی تکراری خود مشکل داشت و همچنین نتوانست خود را از دیگر بازی‌های Supercell مانند Brawl Stars و Boom Beach متمایز کند. این امر منجر شد که سوپرسل سعی کند نسخه‌ی بتا بازی‌ را بهبود بخشد. در ادامه‌ی پست می‌خوانیم:

ما با چند به‌روزرسانی تغییراتی را ایجاد کردیم اما این تغییرات در طولانی مدت به بازی کمکی نکرد و سبک بازی را به اندازه کافی و آنطور که می‌خواستیم نتوانست سرگرم کننده‌تر کند.

این حرکت سوپرسل برای خاموش کردن سرورهای Rush Wars به‌دلیل عملکرد نامناسب بازی بود.

طبق اعلام شرکت اطلاعاتی Sensor Tower، بازی Rush Wars در کانادا توانست تعداد ۴۰۰ هزار دانلود داشته باشد و همچنین میزان ۳۱۰ هزار دلار درآمد کسب کند. نزدیک به ۶۰ درصد میزان این درامد از کانادا است که بزرگ‌ترین بازارهای آزمایشی بازی Rush Wars در آن‌جا قرار داشت. اگر این اعداد را با Brawl Stars، پروژه‌ی بزرگ قبلی سوپرسل، مقایسه کنیم بازی Brawl Stars در این مرحله از فرآیند خود بیش از دو برابر بازی Rush Wars یعنی تعداد ۸۶۰ هزار دلار دانلود داشته بود. همچنین بازی Brawl Stars توانست نسبت به بازی Rush Wars به میزان سه برابر درآمد یعنی ۹۱۰ هزار دلار فقط از کانادا داشته باشد.

بنابراین بازی Rush Wars به هیچ عنوان نتوانست به خوبی بازی Brawl Stars عمل کند و این مشکل بزرگی برای شرکتی مانند سوپرسل محسوب می‌شود. این استودیو بسیار موفق است و صرف هزینه و زمان برای پروژه‌ای که نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد به نفع آن نیست. سوپرسل به احتمال زیاد کار روی پروژه‌ی دیگری را آغاز خواهد کرد.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده