پیش نمایش بازی Need for Speed Heat

پیش نمایش بازی Need for Speed Heat

سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

Need for Speed Heat اثری است که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد انتشار اولین نسخه نید فور اسپید منتشر می‌شود. با مروری بر اطلاعات این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های ریسینگ، برای خیلی از ما به منزله تعبیر یک رویا هستند؛ رویای نشستن پشت فرمان ماشین‌های لوکس و درجه یک و چشیدن لذت فشار دادن پدال گاز تا انتها و رانندگی با سرعتی سرسام‌آور برای عبور سریع‌تر از خط پایان مسابقات. در میان تمام بازی‌های ریسینگ بزرگ از آثار استودیو کدمسترز گرفته تا سری فورتزا و گرن توریسمو اما نید فور اسپید، جایگاه ویژه‌ای برای خیلی از طرفداران این سبک دارد؛ به هر حال وقتی از نید فور اسپید صحبت می‌کنیم، در واقع سراغ مجموعه‌ای رفته‌ایم که نسخه‌های فراموش‌نشدنی از آن مثل Underground یا Most Wanted و Hot Pursuit، ساعت‌ها ما را درگیر مسابقات هیجان‌انگیز یا شخصی‌سازی ظاهر ماشین با جزییات زیاد کرده‌اند و گاهی حتی مثل موست وانتد اصلی داستان خوبی هم برای روایت کردن داشتند. با این حال این مجموعه، طی سال‌های گذشته وارد دوران نه‌چندان خوبی شده است؛ به طوریکه نه Need for Speed سال ۲۰۱۵ آن اثری بود که انتظارش را داشتیم و نه Payback تجربه‌ای که حتی لایق یدک کشیدن اسم این سری باشد. اما پس از وقفه‌ای دو ساله، کم‌تر از پنج روز دیگر باز هم شاهد نسخه جدیدی از این سری به اسم Heat خواهیم بود که گوست گیمز، فراتر از هر چیزی می‌خواهد با آن خاطره بد نسخه قبلی را از ذهن طرفداران پاک کند و به همه نشان بدهد که روز‌های خوش نید فور اسپید، هنوز به پایان نرسیده‌اند. نکته جالب توجه در مورد این بازی که بیست و چهارمین قسمت مجموعه هم به‌حساب می‌آید، این است که هیت در سالگرد بیست و پنج سالگی مجموعه منتشر خواهد شد و همین هم باعث می‌شود تا انتظار داشته باشیم که سازندگان برای این نسخه با دست پُر وارد میدان شوند. هرچند هنوز نمی‌توان قضاوت خاصی راجع به بازی داشت و این کار را باید به بررسی آن موکول کنیم، اما بد نیست مروری بر اطلاعات منتشر‌شده از بازی Need for Speed Heat داشته باشیم. 

دانلود ویدیو از آپارات

یکی از تصمیماتی که استودیو گوست گیمز در رابطه با هیت گرفته، بی‌نیاز کردن آن از اتصال همیشگی آنلاین است. بدین ترتیب بازیکنان هیچ اجباری به اشتراک گذاشتن تجربه بازی خودشان با سایر افراد نخواهند داشت و می‌توانند به‌عنوان یک بازی تک‌نفره آفلاین از حالت داستانی بازی لذت ببرند. اما هیت چه داستانی برای روایت کردن دارد؟ طبق اعلام سازندگان، هیت در واقع روایتگر تقابل بین گروهی از رانندگان با نیرو‌های پلیس شهر خیالی پالم سیتی است که با الهام از شهر فلوریدا طراحی شده است. استودیو گوست گیمز در رابطه با به‌تصویر کشیدن این تقابل، اخیرا مطلبی منتشر کرده که در بخشی از آن می‌خوانیم:

زمانی که کار روی بخش داستانی بازی را آغاز کردیم، می‌دانستیم که نیرو‌های پلیس نقش اساسی در آن خواهند داشت و واضح بود که می‌خواهیم آن‌ها را به‌عنوان آنتاگونیست‌های بازی‌مان داشته باشیم. اما منظور از آنتاگونیست در اینجا، لزوما پلیس‌های وظیفه‌شناسی نیستند که می‌خواهند شما را به جرم مسابقه دادن دستگیر کنند بلکه پلیس‌ها و به طور دقیق‌تر شخص ستوان مرسر، به شکلی تعریف شده‌اند که جلوه‌ای از یک آنتاگونیست شرور داشته باشند؛ شخصی که حاضر است برای به‌دست آوردن شهرت شخصی تمام قوانین و اصول اخلاقی را زیر پا بگذارد. تقابل‌هایی که بازیکنان با پلیس‌ها خواهند داشت، ملموس و تاثیرگذار خواهند بود و حتی برخی احساسات شخصی هم در آن‌ها دخیل هستند.

با توجه به این توضیحات، در جریان داستان بازی شاهد شخصیت‌های مختلفی خواهیم بود که برخی از آن‌ها مثل آنا و لوکاس ریورا، حکم یک دوست و راهنما را برای شما خواهند داشت و در طرف دیگر شخص ستوان مرسر و زیر دست‌هایش مثل دنی شو و ایوان تورس را داریم که عضو نیرو‌های یک گروه تازه تاسیس در اداره پلیس پالم سیتی هستند که هدف‌شان روبه‌رو شدن با مسابقات برگزار‌شده در این شهر است. مرسر شخصیتی است که جلوه خوبی در بین مردم شهر دارد اما مخصوصا پس از تاریک شدن هوا و در مقابله با مسابقات شبانه که در شهر برگزار می‌شوند، از نیرو‌هایش درخواست می‌کند تا با زیر پا گذاشتن تمام اصول اخلاقی شدید‌ترین برخورد را با رانندگان داشته باشند و از این طریق به دنبال دستگیری این افراد و رسیدن به شهرت بیش‌تر است. 

پیش نمایش Need for Speed Heat

از حیث گیم‌پلی، نید فور اسپید هیت یک ویژگی جالب دارد و آن امکان سوییچ بین حالت‌های شب و روز در بازی است که نه صرفا جلوه بصری، بلکه تاثیرگذاری خاصی در روند بازی دارند. اما قبل از رفتن به سراغ این موضوع، اجازه بدهید با سه مولفه‌ مهم در بازی آشنا شویم. اولین مولفه، Rep نام دارد و منظور از آن شهرت شما در بازی است. برای کسب Rep باید در مسابقات کاملا غیرقانونی شبانه شرکت کنید و پیروز شوید. هرچه میزان Rep شما در بازی بالا برود، آیتم‌های مختلفی برای‌تان باز خواهند شد اما برای اینکه بتوانید از این آیتم‌ها استفاده کنید نیاز به پول داخل بازی که با اسم Bank شناخته می‌شود خواهید داشت. در حالی که مسابقات شبانه برای شما شهرت در پی دارند، برای به‌دست آوردن پول باید به سراغ مسابقاتی که در روز برگزار می‌شوند بروید و با کسب پیروزی در آن‌ها پول لازم برای خرید قطعات را به‌دست بیاورید. در نهایت مولفه سوم تاثیرگذار در بازی که اسم اثر هم از آن گرفته شده، Heat است. در صورتی که در مسابقات شبانه خودتان از کارهایی مثل حرکات نمایشی و مواردی از این دست استفاده کنید، میزان هیت شما افزایش پیدا می‌کند و با افزایش آن مقدار شهرتی که در این مسابقات به‌دست می‌آورید هم چند برابر می‌شود. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هرچه میزان هیت شما بالاتر برود، پلیس‌ها هم رفتار سخت‌گیرانه‌تری در مقابل‌تان خواهند داشت و مثلا تعداد آن‌ها بیش‌تر یا فرار کردن از دست‌شان سخت‌تر می‌شود. در صورتی هم که پلیس تعقیب‌تان کند و نتوانید با فرار از آن‌ها خودتان را به خانه امن برسانید و دستگیر شوید، تمام هیتی که کسب کرده‌اید صفر خواهد شد. به بیان بهتر برای اینکه بتوانید از هیت به‌دست آمده استفاده ببرید حتما باید خودتان را به خانه امن برسانید و آن‌ها را ذخیره کنید و در غیر اینصورت و دستگیر شدن توسط پلیس، هیت شما صفر خواهد شد. این ویژگی موقعیت‌هایی در بازی به‌وجود می‌آورد که باید فکر کنید که آیا انجام این کار و کسب هیت بیش‌تر به ریسک دستگیر‌شدن توسط پلیس می‌ارزد یا خیر. 

مسابقات شبانه تفاوت زیادی با مسابقاتی که در روز برگزار می‌شوند دارند و هرکدام جوایز مختلفی برای‌تان به ارمغان خواهند آورد

با توجه به توضیحات بالا، احتمالا متوجه تاثیر سوییچ بین روز و شب در بازی شده‌اید اما به‌صورت خلاصه‌وار، مسابقات شبانه برای شما شهرت و هیت در پی دارند و در جریان آن‌ها پلیس‌ها به مراتب خشن‌تر و با سرسختی بیش‌تر با شما مقابله خواهند کرد. در مقابل مسابقات روزانه هم برای شما پول به‌ارمغان می‌آورند که برای خرید آیتم‌های لازم برای شخصی‌سازی ماشین ضروری است. نکته دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، این است که شخصیت آنا ریورا راهنمای شما برای شرکت در مسابقات شبانه خواهد بود و سازندگان او را به‌عنوان کاراکتری معرفی کرده‌اند که راننده بسیار ماهری است و برای رسیدن به هدفش حاضر به روبه‌رو شدن با خطرات مختلف از جمله پلیس‌ها است. در نقطه مقابل راهنمای شما برای مسابقات روزانه، لوکاس، برادر آنا است که در گذشته یک راننده ماهر بوده اما الان ترجیح می‌دهد تا به شکل قانونی کار کند و به همین دلیل هم به کار مکانیکی مشغول شده است و می‌توانید از گاراژ وی برای شخصی‌سازی ماشین‌هایتان در بازی استفاده کنید. 

پیش نمایش Need for Speed Heat

به بحث شخصی‌سازی اشاره کردیم که همواره یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها در سری نید فور اسپید بوده و سازندگان هیت هم قصد دارند تا این بخش را کامل‌تر از همیشه در بازی قرار بدهند. در مجموع ۱۲۷ ماشین مختلف از ۳۳ شرکت ماشین‌سازی در بازی حاضر خواهند بود و فراری هم پس از اینکه مشکلات لایسنس مانع از حضورش در قسمت قبلی شدند، در این نسخه دوباره با ماشین‌هایش به بازی برگشته است. شما قادر خواهید بود تا از طریق گاراژ، این ماشین‌ها را به دلخواه شخصی‌سازی کنید. شخصی‌سازی‌های بازی در چهار گروه کلی Engine، Chassis، Drivetrain و Auxiliary دسته‌بندی می‌شوند که هرکدام خود شاخه‌های مختلفی دارند. برای مثال دسته Chassis شامل مواردی مثل تایر‌ها و سیستم ترمز ماشین می‌شود که تغییرات اعمال‌شده در آن‌ها روی کنترل ماشین تاثیرگذار است یا در دسته Engine شاهد قسمت‌هایی هستیم که بهتر کردن آن‌ها در نهایت باعث افزایش قدرت ماشین شما و مواردی مثل شتاب و سرعت می‌شود. اما بخش جالبی که در زمینه شخصی‌سازی ماشین شاهد آن هستیم، قسمت Auxiliary است که خود به دو دسته اکتیو و پسیو تقسیم می‌شود. قابلیت‌های اکتیو در این بخش که از طریق زدن کلید مربوطه در بازی فعال خواهند شد، یک سری قابلیت ویژه در جریان مسابقات برای بازیکن در پی دارند. مثلا یکی از این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا نیتروی شما بلافاصله مجددا پُر شود یا قابلیت دیگر، کمی از وضعیت سلامتی ماشین‌تان را احیا می‌کند و فرضا اگر در جریان یک تعقیب و گریز هستید و احتمال می‌دهید که ماشین‌تان در اثر برخورد بعدی با ماشین پلیس به کل خراب و خودتان دستگیر شوید، با استفاده از این قابلیت می‌توانید کمی وضعیت ماشین را بهبود بدهید تا خودتان را به خانه امن برسانید. قابلیت‌های پسیو این بخش هم پس از فعال شدن، تاثیر همیشگی روی ماشین شما خواهند داشت و مثلا یکی از آن‌ها باعث بهبود قدرت بدنه ماشین‌تان می‌شود و در نتیجه وقتی با ماشین به پلیس‌ها ضربه بزنید، آسیب بیش‌تری به ماشین آن‌ها وارد خواهد شد. 

پیش نمایش Need for Speed Heat

بازیکنان در نید فور اسپید هیت، برای به‌دست آوردن آیتم‌های قابل استفاده در شخصی‌سازی ماشین دو راه در پیش دارند؛ اول شرکت در مسابقات شبانه و افزایش سطح که بالاتر به آن اشاره کردیم و دوم، شرکت در یک سری رویداد‌های خاص که به مرور زمان در بازی برگزار خواهند شد و رسیدن به موفقیت در آن‌ها آیتم‌های مختلفی برای‌تان در پی خواهد داشت. گوست گیمز تلاش زیادی کرده تا بازیکنان چه از حیث شخصی‌سازی‌های ظاهری و چه مواردی که باعث بهتر شدن ماشین می‌شوند گزینه‌های زیادی در اختیار داشته باشند و جالب است بدانید که این ریزه‌کاری‌ها به شکلی است که حتی قادر خواهید بود تا صدای اگزوز ماشین خودتان را هم به شکلی که واقعا دوست دارید دستکاری کنید! بخش شخصی‌سازی همیشه قسمتی موردعلاقه در سری نید فور اسپید به‌حساب می‌آید و اگر گوست گیمز واقعا بتواند این ویژگی را درست در بازی پیاده کند، اتفاق خوبی برای هیت خواهد بود. همچنین چندی پیش یک برنامه موبایل برای اندروید و iOS به اسم NFS Heat Studio هم منتشر شد که از طریق آن قبل از انتشار بازی هم می‌توانید با قسمت شخصی‌سازی ماشین آشنا شوید و ساخته‌هایتان را هم در نهایت به خود بازی منتقل کنید. 

گوست گیمز از دنیای بازی به‌عنوان بهترین جهانی که تا به امروز برای این سری خلق کرده یاد کرده است

به‌عنوان نکته پایانی، باید اشاره کنیم که گوست گیمز از شهر پالم سیتی به‌عنوان بهترین جهانی که تا به امروز برای بازی‌هایش ساخته یاد کرده است؛ شهری بزرگ و پرجزییات که در جریان مسابقات‌تان در آن شرایط آب و هوایی مختلفی را هم تجربه خواهید کرد. اما اگر در کنار محتویات داستانی و آفلاین به تجربه آنلاین بازی هم علاقه داشته باشید، هیت این امکان را هم برای شما در شهر بزرگش فراهم کرده است. به طوریکه بازی از سرور‌هایی استفاده می‌کند تا نهایتا ۱۶ بازیکن را به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید با ورود به آن‌ها، می‌توانید بازیکنان دیگر را ببینید، با آن‌ها مسابقه بدهید یا حتی باهم تشکیل تیم داده و یک رویداد را باهم پشت سر بگذارید. البته این تقابل‌ها اتفاقات غیرمنتظره‌ای هم در پی خواهند داشت و در مثالی که سازندگان مطرح کرده‌اند، گفته شده که مثلا ممکن است شما مشغول یک مسابقه باشید و همزمان با آن، یک بازیکن دیگر که در حال فرار از دست پلیس‌ها است سر و کله‌اش پیدا شود و شاهد تداخل جالبی بین شما و وی باشیم که می‌تواند اتفاقات مختلفی را در پی داشته باشد و حالتی پویا به دنیای بازی بدهد. البته اینکه چنین اتفاقاتی در بازی واقعا جذاب خواهند بود یا می‌توانند باعث خراب شدن بازی شما و مثلا عقب افتادن‌تان در مسابقه شوند، موردی است که برای بررسی دقیق‌ترش باید تا انتشار بازی صبر کنیم. 

پیش نمایش Need for Speed Heat

به هر حال از آخرین باری که یک نید فور اسپید واقعا با‌کیفیت را تجربه کردیم، مدت زمان زیادی می‌گذرد و استودیو گوست‌گیمز اگر قصد دارد تا در نسل هشتم خاطره‌ای خوش از خودش و این سری در ذهن طرفداران ثبت کند، هیت آخرین فرصت برای آن‌ها است. بازی سه روز دیگر یعنی در تاریخ ۱۷ آبان برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر خواهد شد و امیدواریم تا دوباره بتواند لذت بازی کردن یک نید فور اسپید عالی را به‌مان هدیه بدهد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا هیت همان نید فور اسپیدی خواهد بود که همگی سال‌هاست انتظارش را می‌کشیم؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده