نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

ترکیب Team Secret رشته Dota 2 با پیوستن MATUMBAMAN نهایی شد

تیم سیکرت با لاسه آکوستی اورپالاینِن و لی سانگ برای پیوستن به تیم قرارداد امضا کرد تا به استقبال Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 برود.

پس از تصمیم Team Secret برای صرف‌نظر از شرکت در نخستین رویدادهای دارای امتیاز Dota Pro Circuit فصل ۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2، بسیاری از طرفداران شروع به گمانه‌زنی درباره‌ی ترکیب تازه‌ی این تیم کردند. حال در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که پیش‌بینی‌های گذشته با کمی تغییر به حقیقت پیوسته است. براساس اعلام تیم سیکرت، نام بازیکن باسابقه‌ی پست دوم آن‌ها یعنی ییک “MidOne” نای ژنگ به فهرست بازیکنان غیرفعال اضافه شده و لاسه آکوستی “MATUMBAMAN” اورپالاینِن برای پیوستن به ترکیب قرارداد امضا کرده است.

طرفداران، از مدت‌ها پیش پیوستن MATUMBAMAN به تیم سیکرت را باتوجه‌به عملکرد تیم Chaos Esports Club در مسابقات The International 9 پیش‌بینی کرده بودند و نهایتاً انحلال تیم Chaos ES در روزهای گذشته باعث شد تا شاهد تحقق این امر باشیم. ماتو کاملاً متناسب با برنامه‌ی کاری Team Secret است و راه‌یابی او به ترکیب، در راستای تمایل همیشگی کِلمنت “Puppey” ایوانف، کاپیتان تیم برای به‌کارگیری حداقل یک بازیکن جدید به‌منظور جلوگیری از بدون ‌تغییرماندنِ سبک بازی آن‌ها است.

اصلی‌ترین جنبه‌ی منفی این تغییرات این است که تیم سیکرت Hero Pool گسترده‌ای که MidOne برای تیم به ارمغان می‌آورد، از دست خواهد داد. بااین‌حال، تجربه‌ی بالای MATUMBAMAN و انتخاب‌هایی که می‌توان در مرحله‌ی درفت برای این بازیکن انجام داد، احتمالاً منجر به جبران کاهش قدرت ناشی از خروج MidOne خواهد شد. ییک نای ژنگ از سال ۲۰۱۷ در خدمت تیم سیکرت بوده است، ولی در انتهای فصل گذشته شاهد بازی‌های خوبی از این بازیکن نبودیم که این موضوع احتمالاً نقش بزرگی در تصمیم تیم برای قراردادن او در فهرست بازیکنان غیرفعال ایفا کرده است.

Team Secret

ماتو در پست اول تیم سیکرت قرار می‌گیرد و میخاو “Nisha” یانکوفسکی با تغییر پست، جای خالی MidOne را پر می‌کند. این تغییرات، نوآوری جدیدی را برای تیم سیکرت به‌همراه می‌آورد که برنامه‌ریزی برای رویارویی با آن‌ها را دشوارتر خواهد کرد. بااین‌حال، این تنها تغییری نیست که Team Secret برای شروع فصل تازه اتخاذ کرده است. تیم سیکرت درباره‌ی پیوستن MATUMBAMAN به ترکیب اذعان داشت:

ماتو یک بازیکن باسابقه در این رشته به‌حساب می‌آید و به‌خاطر بازی‌های تهاجمی و منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. او در ترکیب تازه‌ی ما نقش Carry را ایفا می‌کند و Nisha در خط میانی قرار می‌گیرد. ما به‌دنبال افزودن مهارت‌ها و ویژگی‌های او به تیم هستیم و به‌گرمی از او برای پیوستن به خانواده‌ی Secret استقبال می‌کنیم.

تیم سیکرت همچنین تصمیم گرفت تا لی “Heen” سانگ را جایگزین مربی دو فصل گذشته‌ی خود یعنی لی “SunBhie” جیانگ-جی کند که حرکتِ دور از انتظاری بود. بسیاری از طرفداران انتظار داشتند که مربیِ سابق Team Liquid در منطقه‌ی جنوب‌شرقی آسیا به کارش ادامه دهد، اما ظاهراً پیوند دوباره با Matu برای پیوستن به Puppey باعث شد تا او از سایر فرصت‌ها صرف‌نظر کند. تیم سیکرت در این‌باره اظهار داشت:

لی سانگ در عرصه‌ی رقابت‌های بازی Dota 2 به‌خاطر بینش عمیق و توانایی مربی‌گری، بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و موفقیت تیم لیکوئید در سال ۲۰۱۷ و قهرمانی آن‌ها در مسابقات اینترنشنال ۷ مصداق بارز این ادعا است. زمانی‌که او اخیراً صرفِ تیم TNC Predator کرده، تاثیر آشکاری روی نتایج آن‌ها داشته است و ما به‌دنبال این هستیم که در مرحله‌ی درفت، در جریان بازی و همکاری ما به‌عنوان تیم حضور او کاملاً احساس شود. Heen همکاری نزدیکی با Puppey خواهد داشت تا ما را به هدف نهایی‌مان یعنی قهرمانی در اینترنشنال نزدیک‌تر کند.

Lee “Heen” Seung

این دو تغییر، به پیشرفت ترکیب Secret که پیش از این جزو بهترین‌های جهان بود، کمک شایانی خواهد کرد. این تغییرات احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تیم برای رقابت با کورو “KuroKy” تخاصمی را پوشش خواهد داد. در طول سال‌های گذشته، پاپی در سه اینترنشنال اخیر و تعدادی از تورنمنت‌های میجور قبلی مغلوب هم‌تیمی سابقش در Natus Vincere شده است. بااین‌حال، همکاری با مربی سابق و یکی از مهره‌های کلیدی در موفقیت کروکی می‌تواند دید بهتری را برای شکست این بازیکن در اختیار Puppey قرار دهد.

با تمام این تفاسیر، این دو قهرمانِ مسابقات The International 7 به تیم سیکرت ملحق می‌شوند تا در تاریخ ۱۰ آذر (۱ دسامبر) در مرحله‌ی مقدماتی منطقه‌ی اروپا مسابقات DreamLeague Season 13 Major به رقابت بپردازند و شانس خود را برای راه‌یابی به دومین رویداد میجور فصل امتحان کنند. درحال‌حاضر لاسه آکوستی “MATUMBAMAN” اورپالاینِن، میخاو “Nisha” یانکوفسکی، لودویگ “zai” وهلبرگ، یزید “YapzOr” جرادات و کِلمنت “Puppey” ایوانف در ترکیب تیم سیکرت مشاهده می‌شوند. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده